Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

bagerah

monkeys?
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
MTS 1200 S
Stöna fram allt du säger! Reagera extremt "uppskattande" på allt som sägs. Fråga om purjo finns som tillbehör.
Nå klimax, tacka för en trevlig stund och lägg på!
 

Zlide

R.I.P OLLE. Bulten 26/5
Gick med
18 Apr 2004
Ort
Kungligt
Hoj
Xt-09 - budhoj snömoddad
Du får öva på att vara lite elak! Ganska kul när man väl känner att man behärskar det. Antingen skriker man NEEEJ! och lägger på luren eller om man har tid o snacka lite så finns det en fråga säljarna aldrig vill få...O det är hur mycket de tjänar på affären om du köper...Många tappar fattningen o då har DU övertaget! :tummenupp

Men en gång när jag själv jobbade som säljare på försäkringsbolag så ringde det hemma hos mig sent på kvällen. Det var en tjej som skulle sälja ngn pryl...whatever...det slutade med att jag köpte av henne, MEN hon köpte en pensionsförsäkring av mig så jag tjänade mer än henne på den! :D
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
kortar ned lite
Jag tror inte på att diagnostisera människor och sätta en etikett på de som har problem. Om du frågar mig så är dessa "etiketter" ett medel som har skapats av samhället och som användas av föräldrar för att urskulda en potentiellt bristande uppfostran.

Om du nu tror att glåpord och pekpinnar får mig att må dåligt eller ändra åsikt tror du fel, jag varken vill eller orkar söka reda på korrekt fakta utan förhåller mig till mina känslor och erfarenheter. Bristande läsförståelse förresten? Förvisso hade jag knappast toppbetyg i svenska, men det berodde varken på ADHD eller andra brister.

Den rullstolsburna personen utgör inte ett hot för sina medmänniskor och således är liknelsen inte aktuell. Om du nu kunde undvika dessa försäljare för tjugo år sedan, varför gör du inte det nu så att du slipper dessa situationer? Uppenbarligen har du inte kommit tillräckligt långt i utvecklingen för att undvika att bli påverkad?

jag har ADHD och har långt ifrån stort tålamod med människor som hänger efter en och drygar sig. Polisanmälan för trakasserier eller en smocka hänger i luften så fort jag ser en sån där nasare, jag lär inte vara själv med den känslan. :gnissla

ADHD sägs vara kroniskt. Skulle han då spärras in på heltid av anledningen "han blir lätt arg, då tänker han dumma saker om folk" mm det låter som en bra lösning.

Jag praktiserar på en restaurang här i Örebro, när gäster jävlas får jag lust att drämma vinflaskan i huvet på han/hon. Ska jag också spärras in tycker du?
Det är en betydande skillnad mellan tanke och handling. Det som skiljer en mördare från dig och mig är att vi kan behärska oss. Man kan göra en halvdan jämförelse mellan en alkoholpåverkad person och en person som inte kan kontrollera sin störning, det är den där lilla extra gnistan som får oss att tända till. Om den sedan utlöses av alkohol eller ADHD skiter jag i.
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
"Jag är upptagen just nu, kan jag ringa upp dig ikväll istället, vad har du för nummer hem?"
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Jag tror inte på att diagnostisera människor och sätta en etikett på de som har problem. Om du frågar mig så är dessa "etiketter" ett medel som har skapats av samhället och som användas av föräldrar för att urskulda en potentiellt bristande uppfostran.

Om du nu tror att glåpord och pekpinnar får mig att må dåligt eller ändra åsikt tror du fel, jag varken vill eller orkar söka reda på korrekt fakta utan förhåller mig till mina känslor och erfarenheter. Bristande läsförståelse förresten? Förvisso hade jag knappast toppbetyg i svenska, men det berodde varken på ADHD eller andra brister.

Den rullstolsburna personen utgör inte ett hot för sina medmänniskor och således är liknelsen inte aktuell. Om du nu kunde undvika dessa försäljare för tjugo år sedan, varför gör du inte det nu så att du slipper dessa situationer? Uppenbarligen har du inte kommit tillräckligt långt i utvecklingen för att undvika att bli påverkad?




Det är en betydande skillnad mellan tanke och handling. Det som skiljer en mördare från dig och mig är att vi kan behärska oss. Man kan göra en halvdan jämförelse mellan en alkoholpåverkad person och en person som inte kan kontrollera sin störning, det är den där lilla extra gnistan som får oss att tända till. Om den sedan utlöses av alkohol eller ADHD skiter jag i.
Jag har alldrig slagligt/blivit våldsamm nån gång jag varit påvärkad.
Sen har jag inte blivit diagnostiserad med ADHD fast jag tycks ha symtomerna (koncentrationssvårigheter och svårt att ta det lungt).

Jag tycker du har en ganska vrickad inställning.

förlåt för OT men puckot stör mig...
 

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Jag tror inte på att diagnostisera människor och sätta en etikett på de som har problem. Om du frågar mig så är dessa "etiketter" ett medel som har skapats av samhället och som användas av föräldrar för att urskulda en potentiellt bristande uppfostran.

Okej, så enligt dig har hela världens läkar- och forskarkår inom psykoterapi fel? Jag, och många med mig, litar nog klart mer på läkare/forskare med många års forskning och erfarenhet inom området än en obetydlig människa på ett forum. Att ha förutfattade meningar anser nog även du i de flesta fall är fel, stämmer inte det?

Nu är jag trött på dig och dina förutfattade meningar, läs på innan du yttrar dig nästa gång. Köp en läskeblask och en påse chips, sätt dig ner, titta på bollibompa tills du är mogen nog att inse fakta.

Over and out.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Jag har alldrig slagligt/blivit våldsamm nån gång jag varit påvärkad.
Sen har jag inte blivit diagnostiserad med ADHD fast jag tycks ha symtomerna (koncentrationssvårigheter och svårt att ta det lungt).

Jag tycker du har en ganska vrickad inställning.

förlåt för OT men puckot stör mig...
Förmodligen är du fortfarande för ung och tanig för att den våldsamma biten ska triggas, även om vi är påverkade har vi fortfarande vår självbevarelsedrift. Har drabbats av både lätt irriterade situationer och rena rama näsbenskrossarfester där den gemensamma nämnaren har varit att skurkarna har varit antingen alkoholpåverkade eller (sedan tidigare) uppvisat omotiverat aggressivt beteende (all the same to me, adhd eller inte).

Empiriska undersökningar ligger till grund för min vrickade inställning och det kallas för sunt förnuft att ha dessa.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Okej, så enligt dig har hela världens läkar- och forskarkår inom psykoterapi fel? Jag, och många med mig, litar nog klart mer på läkare/forskare med många års forskning och erfarenhet inom området än en obetydlig människa på ett forum. Att ha förutfattade meningar anser nog även du i de flesta fall är fel, stämmer inte det?

Nu är jag trött på dig och dina förutfattade meningar, läs på innan du yttrar dig nästa gång. Köp en läskeblask och en påse chips, sätt dig ner, titta på bollibompa tills du är mogen nog att inse fakta.

Over and out.
Hur var det nu med lässvårigheter? :hihi

Hm, vi har väl endast utforskat några få procent av hjärnans kapacitet; anser du det otroligt att din hjärna kan utveckla de symptom som samhället har prackat på dig? Det gör inte jag. Precis som att man på senare tid har upptäckt att många allergier har uppstått ur ingenstans och förmodligen bottnar i vårt undermedvetna, en psykisk anomali.

Förutfattade meningar som man har tillskansat sig utan egen erfarenhet är fel, absolut. Däremot kan du väl knappast påstå att det är särskilt smart att ställa sin nya hoj i Rinkeby om den förra blev stulen där för en vecka sedan?

Och hur var det nu med att slänga glåpord. Borde inte du, den rättfärdige, leva som du lär?
 

Dark_Messenger

Guest
Jag riktigt känner moralen -och förnuftets vindar i tråden nu. :tummenupp

Vad är det för fel på er? Det är väl bara att säga nej tack o sedan lägga på!
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
nu var de ett jävla tjat om damp i den här tråden, en del har lite svårt att koncentrera sig eller blir lite aggresiva, släpp det för fan & låt oss skratta lite mer ! :backontop :fakta

den där som ringde till folkbokförningen & "tecknade" abonemang i försäljarens namn har jag tidigare läst här på sporthoj dåe det var en medlem som sa att han gjort det där, i vilket fall :tummenupp
jag tycker man ska driva på en lättsam nivå med dom, ser inget elakt i det dåe allas tid bör värderas lika mkt..
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top