Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Huvet på spiken där, självklart måste man ha en påskrift men det innefattar inte någon (direkt) kostnad.

ok, men 150 före skatt ?
men det jobbet (i smöret på arlanda) måste han ju fått tack vare att han är duktig..
i övrigt, hur fixa det jobbet?
 

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Man kan inte lära en blind att se..

Nu är det så att jag slår inte men känslan finns där, att du inte kan förstå att det finns potentiellt "farliga" människor ute i världen låter som om du lever i en luddig rosa värld någon helt annanstans (att ha ADHD innebär inte att man är farlig, det beror på hur långt man har kommit med att hantera infallen man får).

Om _jag_ tolkar det som trakasserier när en försäljare dyker på mig och är väldigt på, då _är_ det trakasserier. Exempel: Ett gäng killar i skolan slog dig och skrek saker efter dig, de förklarar det som att de retas lite granna bara, du tolkar det som mobbing, då _är_ det mobbing, ingenting annat.

Om ditt uttalande säger jag bara: Right back at you!
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Vi kan väl helt enkelt konstatera att du har damp och upplever det som helt normalt medan jag inte har det och tycker att människor med sådana uppenbara aggressionsproblem har större problem än att bry sig om påstridiga försäljare.

ok, men 150 före skatt ?
men det jobbet (i smöret på arlanda) måste han ju fått tack vare att han är duktig..
i övrigt, hur fixa det jobbet?
Före skatt, efter skatt, under skatt - ingen aning. De är flera som arbetar där på Arlanda, ingen tidigare erfarenhet.

Du fixar jobbet genom att sätta in 50 000:- på min VP-depå.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vi kan väl helt enkelt konstatera att du har damp och upplever det som helt normalt medan jag inte har det och tycker att människor med sådana uppenbara aggressionsproblem har större problem än att bry sig om påstridiga försäljare.


Före skatt, efter skatt, under skatt - ingen aning. De är flera som arbetar där på Arlanda, ingen tidigare erfarenhet.

Du fixar jobbet genom att sätta in 50 000:- på min VP-depå.

aha, anade ju att det va nått blås med i bilden.. :tungan
 
Last edited:

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
De där pengarna som man skulle tjäna om man arbetade som teleförsäljare, det är ju om du äger firman. Inte om du jobbar för en stor firma.
Det sägs att på vissa sådana här företag så ändrar arbetsgivaren i papprena och tar bort en hel del affärer så att de inte ska behöva betala så mkt lön, och kallar det att köparna ångrade sig.
vad jag har hört iaf.
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
De där pengarna som man skulle tjäna om man arbetade som teleförsäljare, det är ju om du äger firman. Inte om du jobbar för en stor firma.
Det sägs att på vissa sådana här företag så ändrar arbetsgivaren i papprena och tar bort en hel del affärer så att de inte ska behöva betala så mkt lön, och kallar det att köparna ångrade sig.
vad jag har hört iaf.
suck, börjar bli trött på mig själv nu men miiiiina kompiiiiisar som har jobbat hos diverse telemarketingföretag har tjänat allt från 10 000/månad (jultidningar) till 30 000/månad (svd) beroende på vad de har säljt och individuell skicklighet. Det är välbetalda jobb för att det är skitjobb helt enkelt.
 

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vedum
Hoj
Superduke och Nikon
Be säljaren vänta lite precis när han/hon ringt och håll luren bort så de hör vad du säger men vet att du inte pratar med de, sedan säger du bara så att de tydligt hör (fast till någon annan hemma)

- Nu ringer det en sådandär jävla telefonförsäljare igen, jag ska ta upp så mycket tid som jag bara kan från idioten och verka jätteintresserad och sen när jag tagit 10 min av hans tid så ska jag vara tydlig med att jag verkligen inte vill ha något men att han kan berätta mer.

Sedan börjar du prata med säljaren och verkar jätteintresserad..;)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag fick en asiat som ville att mitt företag skulle investera i hans företag att hänga kvar i luren i 20minuter, sedan sa jag att efter sammanträde med mina aktieägare så skulle vi kunna tänkas investera hela årets vinst i hans bolag, bara han kunde vänta lite så att jag fick leta reda på lite papper med kontonummer.
Han väntade 20minuter till...
 

Dark_Messenger

Guest
Jag brukar vänligt men bestämt säga att jag inte är intresserad. Det brukar 99% av dom respektera och inte tjata mer. :)

Dessutom ringer det en i snitt var tredje månad o det kan jag leva med. Det jag är mest fashinerad av är att någon kan vilja jobba med skiten eftersom de är så hatade. Lite som lapplisor o kronofogdsindrivare. Kanske machokister iofs :yoparty

Jag fick en asiat som ville att mitt företag skulle investera i hans företag att hänga kvar i luren i 20minuter, sedan sa jag att efter sammanträde med mina aktieägare så skulle vi kunna tänkas investera hela årets vinst i hans bolag, bara han kunde vänta lite så att jag fick leta reda på lite papper med kontonummer.
Han väntade 20minuter till...

Varför gör man nått sånt!? Jag tycker det var elakt. Varför inte bara lägga på luren isf?
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Varför gör man nått sånt!? Jag tycker det var elakt. Varför inte bara lägga på luren isf?

Jag blåste en bedragare på sammanlagt 40min telefonräkning från asien.
Okej, det är lite elakt, men om han lyckas så blåser han någon på allt som finns på kontot han får tillgång till.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Vi kan väl helt enkelt konstatera att du har damp och upplever det som helt normalt medan jag inte har det och tycker att människor med sådana uppenbara aggressionsproblem har större problem än att bry sig om påstridiga försäljare.


Före skatt, efter skatt, under skatt - ingen aning. De är flera som arbetar där på Arlanda, ingen tidigare erfarenhet.

Du fixar jobbet genom att sätta in 50 000:- på min VP-depå.
varför är du så elak? :confused:
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Jag brukar fråga: ÄR det billigt.

Varpå de alltid svarat: JA.

Då brukar jag svara: Det var ju synd för jag gillar när det är dyrt.

En del fortsätter att tjöta varpå jag säger något i stil med:
Jamen lyssna, det du ville sälja var billigt och jag vill inte ha något billigt så nu måste jag säga hejdå.

Nu har äntligen poletten trillat ner hos 99% och det brukar bli en pinsam tystnad alternativt ett tveksamt: Jaha ja tack för din tid då. :D

varför är du så elak? :confused:
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
När försäljaren är en av det kön som intresserar dig (avd. politiskt korrekt), Avbryt personen, och säg; "Kan vi inte ses över en fika istället?" Alternativt kort och gott "Ligga?" :tummenupp
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
http://sv.wikipedia.org/wiki/DAMP

Ta reda på fakta innan du slänger ur dig saker.
Givetvis kopplar du inte heller det uppenbara i det jag skrev, men jag förväntade mig faktiskt ingenting annat.

varför är du så elak? :confused:
Det ligger i betraktarens ögon, enligt mig själv är jag bara ärlig. Om han blir provocerad av försäljare så till den grad att det förändrar hans sinnesstämning så pass mycket att han balanserar på gränsen till vrede så borde han låsas in tills han har tillfrisknat.
 

Grötboll

Full gas, motorras.
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Dalarna
Hoj
CBR600
Givetvis kopplar du inte heller det uppenbara i det jag skrev, men jag förväntade mig faktiskt ingenting annat.


Det ligger i betraktarens ögon, enligt mig själv är jag bara ärlig. Om han blir provocerad av försäljare så till den grad att det förändrar hans sinnesstämning så pass mycket att han balanserar på gränsen till vrede så borde han låsas in tills han har tillfrisknat.

Det märks att du har alldeles för lite livserfarenhet och empati, månne du har aspergers syndrom? Autism? Kanske herrn/pojken själv har ADHD?

Det du skriver kan visst tolkas som elakt, av vem som helst (inte bara jag), att du anser att du är ärlig innebär inte att du har rätt. Du har rätt till en åsikt, det håller jag med om, men att ha sådan oerhörd brist på både läskunskaper samt läsförståelse är inte nyttigt.

Vi vänder lite granna på det:

Din granne sitter i rullstol för sitt handikapp, inget är anpassat omkring honom så han kan inte fungera, inte handla mat (ingen hemhjälp),inte äta m.m. ska han då låsas in i väntan på att han ska kunna gå?

ADHD kan man inte bli "frisk" ifrån, det är ingen sjukdom, man kan lära sig hantera situationer bättre alternativt undvika situationer, det är det _jag gör_ när jag går ifrån en försäljare, följer han efter och fortsätter trakassera mig har jag gjort det jag kunnat, jag slår inte i nuläget men för tjugo år sedan hade jag defenitivt gjort det (då kunde jag inte hantera sådana här situationer alls, därför undvek jag dem helt).

För tio år sedan slutade jag dricka alkohol då jag fann att när jag var onykter kunde jag inte kontrollera dessa situationer. Detta handikapp innebär att man får jobba så oerhört mycket mer med sig själv innan man kan fungera "normalt".

Att du sedan inte kunnat läsa att jag inte slår men blir upprörd över att någon jag inte önskat i min närhet följer efter mig är inte mitt problem, det är sådana med lika tankar som dig som skapar psykopater (INGEN är född psykopat).
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
den här är för jefla bra:hihi
(tagen från warpdrive)

<fedora> Ringde en säljare från TELE2 precis och undrade om våra hemtelefoner.
<fedora> Jag: Vi har ingen telefon här.
<fedora> Hon: Eh, men vad ringde jag på nu då?
<fedora> Jag: Det vet jag inte.
<fedora> Hon: Okej, då ber jag om ursäkt.
<fedora> Jag: Ingen fara. Hejdå.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Givetvis kopplar du inte heller det uppenbara i det jag skrev, men jag förväntade mig faktiskt ingenting annat.


Det ligger i betraktarens ögon, enligt mig själv är jag bara ärlig. Om han blir provocerad av försäljare så till den grad att det förändrar hans sinnesstämning så pass mycket att han balanserar på gränsen till vrede så borde han låsas in tills han har tillfrisknat.
ADHD sägs vara kroniskt. Skulle han då spärras in på heltid av anledningen "han blir lätt arg, då tänker han dumma saker om folk" mm det låter som en bra lösning.

Jag praktiserar på en restaurang här i Örebro, när gäster jävlas får jag lust att drämma vinflaskan i huvet på han/hon. Ska jag också spärras in tycker du?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top