Bästa "ursäkter" när telesäljare ringer?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Du: Du jag sitter och äter..kan jag ringa tillbaka till dig senare?
Säljaren: Men då är jag hemma...
Du: Och vart tror du jag e nu?
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Säljare: Hej, jag ringer från...."
Jag: Du, har lite bråttom, kan jag ta ditt nummer så ringer jag upp om en stund när jag är klar.
Säljare: Eh..nää...dit får du inte ringa!
Jag: Men du ringde ju mig!

*klick*

----------------------------------------------------------
Säljare: Hej jag heter Anders Andersson! Jag ringer från Företaget AB och vill......
Jag: Hej! Du, hur stavas det företagsnamnet?
Säljare: Ehh...va? Ja, F Ö R E T A G E T och så AB på slutet.
Jag: Hur var ditt namn igen?
Säljare: Anders....alltså vad är detta?
Jag: Hur stavar du det?
Säljare: Men jag ska ju erbjuda en sak till dig!
Jag: Jo, men vill bara vara på säkra sidan.
Säljare: Vad ska du med dom uppgifterna till?
Jag: Känner du till NIX?
*klick*
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Regga er på nix.nu så slipper ni telesäljare. Fattar inte problemet?:confused:
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
har jag bråttom/ är tjurig så blir det "ska inte ha nåt" *klick*

har jag inget att göra så sitter jag och ställer detaljerade frågor om alla aspekter av produkten i fråga, när de försöker få en att bekräfta köp så förhalar jag bara lite till..


rekordet är 1 timme 12 minuter, produkten ifråga var luftrenare.
i slutet efter att jag tagit reda på vartenda liten fakta om den så frågade jag om den möjligtvis inte var blå & vit? .
"Eh, jo" svarade han.
-"jahaa, men då har jag redan en!" *Klick*


Kände mig jä*ligt nöjd sen :D
 

FreddaGädda

Guest
Säljare brukar inte ringa mig, men de där helvetena på TNS Gallup gjorde det för jämnan.
Jag sade åt dem varje gång de ringde att jag ville bli raderad från deras lista då jag anser mig själv ha bättre saker för att göra än att svara på mediarelaterade frågor i den halvtimmen det tar. Kollar inte på TV, så jag kan ändå inte svara på frågorna.

Men nej, de fortsatte ringa. Och de lyckades tamigfan alltid ringa när man stod i duschen, satt på muggen, tog första tuggan av maten, eller stod i dörröppningen på väg ur huset.
Till slut slutade jag helt sonika att svara i den fasta telefonen.

Efter sammanlagt cirka tio "ring inte hit" och ett osvarat samtal hit per dag i ungefär en månad så slutade de äntligen.
Masjävlar! :mad:
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
vänta lite ska bara lägga ifrån mig ... (hitta på nåt). sen låter du bara luren ligga o går o kollar tv :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det roligaste man kan göra är att utmana alla TS i hela Sverige på en lek!

- Hej, jag söker Per Persson
- Jo, då har du kommir rätt!
- Det är så att jag ringer från ett företag som heter "Sjukt dryga typer AB" och har ett erbjudande till dig.
- Jaha, vad spännande det låter (Obs, ingen ironisk röst)
- Det är så här att vi tagit fram en helt ny modell på strumpa som är gjord på ett alldeles speciellt sätt.
- Ok, det låter fortfarande intressant. Vad kostar den?
- Det är det som är det bästa, ingenting förutom frakt!
- Men gud va bra det låter!
- Hihihi (fnittrande vik-mobilbrud) Visst gör det?
- (Här kopplar ni på stress mode) Oj fan! (låt förvånade, som att katten trilla ner i en kastrull eller nå). Kan du lugna två sekunder bara???
- Jo, visst


Sen börjar spelet! Lägg luren åt sidan och starta klockan! Vissa är helt sjukt sega. En kille som sålde kalsonger höll ut över 6min en gång! Det kallar jag motiverad säljare!
 

Modde

KLUBBLÖS
Gick med
13 Oct 2006
Ort
In da hood, all alone
Hoj
en svart fågel
Det var en som ville sälja strumpor i något jävla naturmaterial som var så jävla bra
och hade tusen positiva egenskaper,

Så jag frågade om dom var ätbara?

Då sa hon ungefär "Meh, eh, jaha. hejdå *KLICK!*"


HAHA Bra där =)

När viasat ringde o ville sälja på mig sina guldpaket frågade jag om man inte behövde en TV eller TVmottagare för att få allt att fungera för jag har ingen sån....

-eeh ööm jag vet inte men om du beställer så kan du ju testa ifall du får det att fungera iaf :va :huvet



Annars brukar jag bara spela med och driva i en 10 minuter och sen bara säga att nej det jag är inte intresserad heeeeeej då ;)
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Nu är jag iofs Nixad, men skulle jag få ett försäljarsamtal igen skulle jag motfråga om försäljaren träffat Jesus ännu, och om jag får berätta lite om mitt samfund. Det borde göra susen.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Följande läste ja på warpdrive.se (soft sida btw)
bara o göra likadant...:yoparty


<Cure> Jag har nog haft för mycket fritid idag.
<Cure> Det ringde en telefonförsäljare i morse. Han presenterade sig med för- och efternamn och vilket företag han arbetade för. Han ville sälja något telefonabonnemang. Jag sa att jag var upptagen och bad honom ringa upp lite senare. När han lagt på söker jag på hans namn på internet men hittar inget skoj, så jag ringer folkbokföringen istället och tar reda på hans adress och personnummer.
<Cure> Två timmar senare ringer snubben igen. Det gällde tydligen något specialerbjudande från Tele2. Jag säger att jag tar erbjudandet. Då säger han att han kommer spela in på band ett muntligt avtal. Han börjar med att fråga mitt namn, varvid jag säger mitt namn.
<Cure> Sedan ska jag läsa upp mitt personnummer. Då läser jag upp försäljarens personnummer. Det blir lite tyst i luren några sekunder, men snart fortsätter han med avtalet. Till sist ska jag säga min adress och självklart säger jag då försäljarens adress. Det är tyst i luren i 10 sekunder innan *jag* säger "Då kopplar vi in dig så snart vi kan."
<Cure> Det är helt tyst i 10 sekunder innan försäljaren svarar med "Jag ska inte köpa något abonnemang?"
<Cure> "Kunde du inte sagt det tidigare?" frågar jag. "Onödigt att du slösar min tid så här." Återigen 10 sekunders tystnad och snabba andetag i luren hörs. Sedan hör man bara ett <klick>.
<Cure> Konstig snubbe.
<Cure> Nu tillbringar jag resten av dan med att beställa massa saker i hans namn ur dagens reklamhäften som kom i morse.
<Cure> Hoppas han gillar sin prenumeration på utländska frimärken för endast 99 spänn i månaden.
<Quader> Ditt hat mot telefonförsäljare är nog inte riktigt hälsosamt...
 

Tåbbä

Meblem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Varför har folk så svårt att säga "NEJ!" och lägga på luren?

På det viset slösar du varken din egen eller den stackars försäljarens tid
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
-Hallå?

-Ja hejsan jag ringer från hörselskadades riksorganisat...

-HALLÅ?

-Eh alltså jag ringer på uppdrag av hörsels....

-VA??

-Jo jag undrar om du vill bidra till hörselskadades riksorganisation...

-Äh jag hör inte så bra hejdå *klick*

Hände för en månad sen och jag var nöjd flera dagar efter det :D



3 gånger har det ringt från nån firma som undrar om jag vill kontrollera rost i balkarna på bilen. Dom har lyckats ta reda på märke och årsmodell men inte lyckas dom ta bort mig ur listan för det.

Nästa gång ska jag säga att min flickvän körde ihjäl sig i den bilen för 2 veckor sen :( (lögn)

Det borde få dom att inte ringa mer.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
-Hallå?

-Ja hejsan jag ringer från hörselskadades riksorganisat...

-HALLÅ?

-Eh alltså jag ringer på uppdrag av hörsels....

-VA??

-Jo jag undrar om du vill bidra till hörselskadades riksorganisation...

-Äh jag hör inte så bra hejdå *klick*

Hände för en månad sen och jag var nöjd flera dagar efter det :D



3 gånger har det ringt från nån firma som undrar om jag vill kontrollera rost i balkarna på bilen. Dom har lyckats ta reda på märke och årsmodell men inte lyckas dom ta bort mig ur listan för det.

Nästa gång ska jag säga att min flickvän körde ihjäl sig i den bilen för 2 veckor sen :( (lögn)

Det borde få dom att inte ringa mer.

Det sistnämnda samtalet skulle jag vilja ha.

"Vadå, vilka jefla balkar syftar du på? Jag tjör Alfa Romeo. Klick!"
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad sura ni är på säljarna... ha lite roligt och driv med dom, i värsta fall i timmar!

Jag lyckade att få mig en dejt med en tjej som skulle kränga på mig kallingar :yoparty
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Det är samma visa varje gång, även fast man säger nej jag är inte intresserad så frågar de ändå igen om man är intresserad av deras erbjudande.
Då har jag börjat svara korkat på deras frågor och, ställt dumma frågor försökt mjölka ut samtalen så långt som det går.
Sen i slutändan säger jag ändå, nej, jag var ju inte intresserad sa jag, hej då :)

Då blir de glada.
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Jag som är ett socialt vrak välkomnar när dom ringer eftersom jag inte har några vänner eller andra som verkligen bryr sig om mig på riktigt.

Detta har medfört att jag har hela hallen full av nya oöppnade kartonger med diverse skit...
...nån som vill köpa en röd äggkokare eller en följetong med bambiböcker billigt?
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top