Bästa MotoGP-förarna just nu

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
MC Doktorn skrev:
2270023 Pressen att ta in ett försprång, att ta in det övertag Repsol HRC byggt upp.

Allt annat än en ny titel måste upplevas som ett misslyckande för den 5 faldige världsmästaren, aldrig har han legat så dåligt till inför ett titelförsvar.

Alla frågar sig kommer han kommer kunna klara av det, förr var det bara Sete som på allvar kunde Hota honom.

Nu ser vi 4-5 st som kan slå honom.
Men det är Hayden han måste slå. Han behöver knappast bry sig om någon annan. Jag undrar om inte Rossi har långt utvecklade planer på att få Hayden att DNF:a eller i alla fall hamna långt ner i fältet...

Nyteknik skrev:
2270035 Men det är Hayden han måste slå. Han behöver knappast bry sig om någon annan. Jag undrar om inte Rossi har långt utvecklade planer på att få Hayden att DNF:a eller i alla fall hamna långt ner i fältet...

Hur skulle det gå till?
Ska han muta Edwards att sänka honom?

MC Doktorn skrev:
2270023 Pressen att ta in ett försprång, att ta in det övertag Repsol HRC byggt upp.

Allt annat än en ny titel måste upplevas som ett misslyckande för den 5 faldige världsmästaren, aldrig har han legat så dåligt till inför ett titelförsvar.

Alla frågar sig kommer han kommer kunna klara av det, förr var det bara Sete som på allvar kunde Hota honom.

Med tanke på att Rossi vunnit de 2 racen innan Assen och totalt förnedrat Hayden sista varven på Catalunya, har jag som sagt svårt att tro att pressen var bidragande för kraschen (som enligt honom själv berodde på kalla däck)

Nu däremot, är pressen högre, han måste vara före Hayden i helgen. Och ganska många helger därefter.

Nyteknik skrev:
2270005 Den kommentaren kan man ta med en stor nypa salt eftersom den också gäller Capirossi, Gibernau, Hayden, Checa, Pedrosa, Harada, Melandri, Stoner, Nakano, Katoh m.fl.

Alldeles riktigt, men den är ju extra rolig då Rainey är Biaggis barndomsidol.

Nyteknik skrev:
2270035 Men det är Hayden han måste slå. Han behöver knappast bry sig om någon annan. Jag undrar om inte Rossi har långt utvecklade planer på att få Hayden att DNF:a eller i alla fall hamna långt ner i fältet...

Ja paraleller finns vem minns inte hur Harada förlorade 250 titeln 1998 till capirossi då han bokstavligen torpederade honom.

selin skrev:
2270078 Alldeles riktigt, men den är ju extra rolig då Rainey är Biaggis barndomsidol.
Salt i såren?
Skadeglädje?

Nåja, det finns bara en som kan såga Biaggi hårdare.......
"Take a wild guess"
Det börjar på V och slutar på almers :lol

selin skrev:
2270078Alldeles riktigt, men den är ju extra rolig då Rainey är Biaggis barndomsidol.
Jag förstår den dråpligt komiska sidan av kommentaren. Men det är lite obegriplig eftersom Biaggi och Rainey har mycket gemensamt som GP-förare. Kanske finns där någon schism som jag inte känner till.

R1 wannabe skrev:
2270088 Salt i såren?
Skadeglädje?

Nåja, det finns bara en som kan såga Biaggi hårdare.......
"Take a wild guess"
Det börjar på V och slutar på almers :lol

Låt mig säga så här, jag sympatiserar mer med Valmers sågningar av Biaggi än vad jag gör med NyTekniks förnekelse om Haydens kompetens som GP-förare.

Men det är väl bra att vi tycker olika, vad skulle vi annars roa oss med på jobbet?

selin skrev:
2270135 Låt mig säga så här, jag sympatiserar mer med Valmers sågningar av Biaggi än vad jag gör med Nytekniks förnekelse om Haydens kompetens som GP-förare.
Han är förstås en briljant förare. Men hans prestationer i GP-sammahang står inte i proportion till de lovsonger somliga stämmer in i. Han är t.ex. inte bättre än Gibernau under dennes period i medvind.

Nyteknik skrev:
2270093 Jag förstår den dråpligt komiska sidan av kommentaren. Men det är lite obegriplig eftersom Biaggi och Rainey har mycket gemensamt som GP-förare. Kanske finns där någon schism som jag inte känner till.

Behövs ingen fördjupelse, bara lite lättsam humor och skadeglädje :)

Nyteknik skrev:
2270158 Han är förstås en briljant förare. Men hans prestationer i GP-sammahang står inte i proportion till de lovsonger somliga stämmer in i. Han är t.ex. inte bättre än Gibernau under dennes period i medvind.

Återstår att se om Rossi kan knäcka Hayden på samma sätt som han till slut knäckte Sete, som nu verkar ha tappat allt och har vinnarpsyke som en fågelunge (och trasig tå)

MC Doktorn skrev:

Att han kraschade på Assen hade ingenting med press att göra. Det var andra, eller tredje, varvet på första friträningen och de hade ett bakdäck som var för hårt på vänster sidan och Rossi fortsatte för att han trodde det skulle bli bättre med ökande temperatur men då släptte det och han highsidade i högfartsvänstern. Klantigt, otur eller whatever men inte var det för att han var pressad.

Gustav O skrev:
2270531Att han kraschade på Assen hade ingenting med press att göra. Det var andra, eller tredje, varvet på första friträningen och de hade ett bakdäck som var för hårt på vänster sidan och Rossi fortsatte för att han trodde det skulle bli bättre med ökande temperatur men då släptte det och han highsidade i högfartsvänstern. Klantigt, otur eller whatever men inte var det för att han var pressad.
Ungefär som när Doohan kraschade på Jerez -99. Körde onödigt fort (i förhållande till omständigheterna) menade de efterkloka.

Gustav O skrev:
2270531 Att han kraschade på Assen hade ingenting med press att göra. Det var andra, eller tredje, varvet på första friträningen och de hade ett bakdäck som var för hårt på vänster sidan och Rossi fortsatte för att han trodde det skulle bli bättre med ökande temperatur men då släptte det och han highsidade i högfartsvänstern. Klantigt, otur eller whatever men inte var det för att han var pressad.

Spekulerade i tänkbara orsaker då han sällan kraschar.

Men visst flera mästare har kraschat bort sin chans och shit happens.

selin skrev:
2270078 Med tanke på att Rossi vunnit de 2 racen innan Assen och totalt förnedrat Hayden sista varven på Catalunya, har jag som sagt svårt att tro att pressen var bidragande för kraschen (som enligt honom själv berodde på kalla däck)

.

Förnedring vet jag inte men som sagt att prestera under press har Rossi klarat bättre än någon annan så sannolikheten .....

MC Doktorn skrev:
2271060
Förnedring vet jag inte men som sagt att prestera under press har Rossi klarat bättre än någon annan så sannolikheten .....

Tänkte mest på att han åkte och showade lite för publiken sista varven när han åkte jävligt brett och vinkade lite.

Samt att Hayden sa nåt i stil med "Valentino just played with us today" efter racet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti