Bästa MotoGP-förarna just nu

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Nyteknik skrev:
2264367 Tja, nästan. Jürgen van den Goorberg ställde sin Müz i pole på torrt före Doohan, Okada, Biaggi, Criville, Gibernau osv. - vad blev det av honom...?

Harada satte aprilias v-twin i pole på Mugello! minns inte hur mycket långsammare den gick på rakan, men det var säkert 20-30 km/h

/Jörgen

Mc Pensionärwilliams lyggades ju ta pole med KR3 också.Och resultatet i totalen var väl i nivå med Hopper....

sandstream skrev:
2262226
2. Hayden
Vill själv köra 05:an men tar sitt jobb som försteförare på allvar och utvecklar 06:an istället.
Men pullenu, lilla stackars Hayden som måste köra det senaste som HRC tar fram, stackars honom. Det där är ju ett icke argument. De absolut flesta kör det senaste tillverkarna tar fram och det utvecklas hela tiden och de som inte har det senaste skulle göra förbannat mycket för att ha det.

Egentligen finns ju redan VM-tabellen och med risk för att Gustav snart bannar mig för impopulära inlägg...

1. Rossi
Pressad i år, kör t.o.m. skadad för att säkra några extra poäng. Egentligen har VM-titeln ingen historik då gamla meriter på sin höjd ger företräde till vilket nummer du kan välja på hojen. Men :Bugar Rossi är ändå den största - det går inte att bortse ifrån.
2. Hayden
Leder VM. På pallen alla loppen utom ett som han ändå tog många poäng i. Seger på Assen då han stressade Edwards så mycket i sista chikanen att han la på gas ute på gräset.
3. Melandri
Pendlar lite, men visat att han är snabb och vill/kan vinna. Den enda förutom Rossi som orkat med två segrar.
4. Capirossi
Gammal är äldst. Ingen kan få ur så mycket ur Duccen som han. P.g.a. stallkamraten så har han rasat i tabellen. Bara skadan kan hindra honom ifrån topp tre.
5. Stoner
Trots ensam i sitt stall så visar han att han kämpar väl mot den andra "super"-rookien Pedrosa. Casey har inte fördelen av att vara i HRCs team eller en VM-ledande stallkompis. Därför rankar jag honom före Pedrosa trots att den senare tagit en seger i år.

Hedersomnämnande till Nakano som kvalar bra och med ett lite längre register på Kawan så blev det t.o.m. pallplats. Iofs. i ett decimerat fält men visade ändå prov på att räcka hela race-distansen.

FireSalle skrev:
22673804. Capirossi
Gammal är äldst. Ingen kan få ur så mycket ur Duccen som han. P.g.a. stallkamraten så har han rasat i tabellen. Bara skadan kan hindra honom ifrån topp tre.
Jag tror man kan räkna med att Gibernau säkrade sin plats utanför Ducati 2007 när han körde in i Capirossi.

FireSalle skrev:
2267380 Egentligen finns ju redan VM-tabellen och med risk för att Gustav snart bannar mig för impopulära inlägg...
Jag bannar ingen för att de har felaktiga eller konstiga åsikter, det kryddar ju tillvaron om inte annat. ;)

Gustav O skrev:
2267210 Men pullenu, lilla stackars Hayden som måste köra det senaste som HRC tar fram, stackars honom. Det där är ju ett icke argument. De absolut flesta kör det senaste tillverkarna tar fram och det utvecklas hela tiden och de som inte har det senaste skulle göra förbannat mycket för att ha det.
Han gör iallafall det jobb Skägget aldrig klarade av. Nu är Honda Repsol etta i teammästerskapet och etta och tvåa i förar-VM. Inte svårt att se att man ville bli av med cancersvulsten Skägget.

Nyteknik skrev:
2267628 Du är sjuk.

:fakta

Biaggi är en bättre förare än Hayden och nästa år kommer han att bevisa det.
Nästa år går han officiellt i pension, eller återkommer till MotoGP på ett hemmabygge. Jag kommer att skratta mig harmynt i vilket fall.

Gustav O skrev:
2267210 Men pullenu, lilla stackars Hayden som måste köra det senaste som HRC tar fram, stackars honom. Det där är ju ett icke argument. De absolut flesta kör det senaste tillverkarna tar fram och det utvecklas hela tiden och de som inte har det senaste skulle göra förbannat mycket för att ha det.
Kan inte vara så kul att "behöva" köra det senaste om man själv anser att det går fortare med det gamla.

Men som sagt, det har ju gått rätt bra för HRC i år och de är nog rätt nöjda med att ha Hayden och Butter i toppen på tabellen.
Nyteknik skrev:
Biaggi är en bättre förare än Hayden och nästa år kommer han att bevisa det.
:rofl

Rossi kapacitet är det ingen som tvekar på men jag börjar ana att han har nått sin peak, hans krasch på assen visar att han är pressad.

Hayden har vuxit och har utvecklingspotential, men i långa loppet kommer Stoner och Pedrosa dominera mer och mer.
Rankar faktiskt Hayden som den näst bäste i dagsläget efter Rossi.

MC Doktorn skrev:
2269982 Rossi kapacitet är det ingen som tvekar på men jag börjar ana att han har nått sin peak, hans krasch på assen visar att han är pressad.

Varför skulle han känna sig så pass pressad på en friträning? Pressen borde då vara betydligt större nu när han är skadad.

selin skrev:
2269997 Varför skulle han känna sig så pass pressad på en friträning? Pressen borde då vara betydligt större nu när han är skadad.
Pressen att ta in ett försprång, att ta in det övertag Repsol HRC byggt upp.

Allt annat än en ny titel måste upplevas som ett misslyckande för den 5 faldige världsmästaren, aldrig har han legat så dåligt till inför ett titelförsvar.

Alla frågar sig kommer han kommer kunna klara av det, förr var det bara Sete som på allvar kunde Hota honom.

Nu ser vi 4-5 st som kan slå honom.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...