Bänkade hojen - ÄKTA 750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Den är inte inställd så den går lite småsegt och hackigt på höga varv...

Nån som e intresserad av pappret? :rolleyes:

750RR
 
Mavve skrev:
Den är inte inställd så den går lite småsegt och hackigt på höga varv...

Nån som e intresserad av pappret? :rolleyes:

750RR

117 hp eller?
 
fler gissningar.

Det är asså SAE Corrected på bakhjulet som gäller. Inga andra fuskpollarvärdenskit...
 
ÄKTA 750RR.
Kawasaki uppger 121HK på pappret. Det ska då finns på veven har alla kommit fram till genom åren.
Det betyder att den ska MINST ha 110RWHP. Man tappar ALDRIG 10HK på vägen till bakhjulet, så är det bara.
 

Bifogat

  • dynoruntest.JPG
    dynoruntest.JPG
    63.3 KB · Visningar: 941
Mavve skrev:
ÄKTA 750RR.
Kawasaki uppger 121HK på pappret. Det ska då finns på veven har alla kommit fram till genom åren.
Det betyder att den ska MINST ha 110RWHP. Man tappar ALDRIG 10HK på vägen till bakhjulet, så är det bara.

nu blev jag besikven här, inte ens 3siffrigt på slangen! kÖP eN ÄrReTta veTTjA!
 
Last edited:
CayLe skrev:
nu blev jag besikven här, inte ens 3siffrigt på slangen! köp en ärretta vettja!

Hojen är helt original.
Ska putsa lite på den. När allt går som det ska i den lämnar den minst 100.

Är faktiskt förbaskat nöjd med denna hojen :)
Känns inte som den saknar effekt på nåt sätt. Går hur fint som helst upp på slangen, förutom att styret rister satan då :tungan

Häftigaste hojen jag har :rock
eftersom de andra inte rullar.....
 
Mavve skrev:
ÄKTA 750RR.
Kawasaki uppger 121HK på pappret. Det ska då finns på veven har alla kommit fram till genom åren.
Det betyder att den ska MINST ha 110RWHP. Man tappar ALDRIG 10HK på vägen till bakhjulet, så är det bara.
Nu hängde jag inte riktigt med, hursomhelst så tappar jag 16 hästar från papperet ;)

Knepigt det där ;[
 
OlleR skrev:
Nu hängde jag inte riktigt med, hursomhelst så tappar jag 16 hästar från papperet ;)

Knepigt det där ;[

Jasså pappret från fabriken?

"Bänka motorn" då och sen fram med siffran på bakhjulet så ser du hur mycket du förlorar - om det nu funkar så....
 
Hade 16/42 innan men har nu 15/45 och hojen toppar endast 220 på mätaren med detta.

Innan gjorde den nästan mätaren ut :tungan

Visar mätaren fel eller hur fort går hojen? :va

Kan passa på o tacka Thunderrace som hjälpte mig byta drivpaketet :hej
 
Mavve skrev:
Hade 16/42 innan men har nu 15/45 och hojen toppar endast 220 på mätaren med detta.

Innan gjorde den nästan mätaren ut :tungan

Visar mätaren fel eller hur fort går hojen? :va

Kan passa på o tacka Thunderrace som hjälpte mig byta drivpaketet :hej
Om mätaren är på växellådan så visar den fel, är den på framhjulet visar den rätt, bara följa vajjern ;)

Har inte bänkat motorn, men om man räknar bakvägen så ska den ge +5hk utöver det som står orginal i fabriksuppgifterna :D
 
Mavve skrev:
Häftigaste hojen jag har :rock
eftersom de andra inte rullar.....


Apropå det..hur går det med 950r egentligen? Hade varit riktigt kul att se en bromsning på den, eller det kanske redan är gjort?
 
Brutus skrev:
Apropå det..hur går det med 950r egentligen? Hade varit riktigt kul att se en bromsning på den, eller det kanske redan är gjort?

Finns den!? :D


Mavve: Fin hoj, lagom effetk! :) :fyllisar
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top