Avställd hoj men fortfarande i bruk

joo ja förstår vad ni alla säger..men jag har fortfarande inte lust att betala trafikförsäkring bara för att få köra med den...räcker redan att jag betalar 22 000 kr per år för bilen...

Men det e ingen som vet vad bötern blir angående trafikförsäkringensföreningen?

Amirooo skrev:
2325071 joo ja förstår vad ni alla säger..men jag har fortfarande inte lust att betala trafikförsäkring bara för att få köra med den...räcker redan att jag betalar 22 000 kr per år för bilen...

Sök lite vettja, flera som åkt på trasslet.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=111391

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=106138

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=41642

Spelar väl ingen roll vad du betalar för bilen? Har du inte råd att betala försäkringen för hojjen har du inte råd att köra den.

-@ndreas

Amirooo skrev:
2325071 joo ja förstår vad ni alla säger..men jag har fortfarande inte lust att betala trafikförsäkring bara för att få köra med den...räcker redan att jag betalar 22 000 kr per år för bilen...

Att köra en fet hoj är ingen rättighet, köp en äldre... Du är inte snabbare för att du sitter på en nyare kawwa än en gammal... Det är bara bling bling för själen vilket du inte verkar ha råd med...

Sälj bilen annars..

Sen kommer du inte få leva på existensminimum som vissa skriver här utan tyvär så kommer TFF att täcka upp det som du orsakar och sen göra dig återbetalningsskyldig till dem och det är en fjantig summa baserat på basbelopp har jag för mig :rolleyes:

Det hade vart bättre om man fått stått för kalaset själv...

Sjukhusvården betalar staten men det som däremot är lite synd för dig själv om du får invaliditet till en viss procent så har du inget FB att luta dig emot utan det får vi skattebetalare se till att du kan klara dig som sjukpensionär..

Amirooo skrev:
2325071

Spelar det någon roll om böterna är 500 eller 5000:- ? Jämför du bara böterna med premien, kan jag direkt säga att böterna blir billigare (är det det du vill höra?)

Men som många har skrivt tidigare och som du fortfarande inte verkar förstå: Det är inte böterna som är ditt största problem om du kör oförsäkrat!

Amirooo skrev:
2324916
Anledning till min fråga är att jag har ställt av min hoj men åker med den fortfarande pga försäkringspremie!!
Helförsäkrning på mitt namn går på 5900 /månad, halv 2750/månad och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!! Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...

Du blir 24år nästa år så ta det lugnt, kör med trafikförsäkringen för 1450kr/mån. Du kan ju med IF ställa av och ställa på hojjen när du vill och på så vis hålla ner kostnaderna.

TinaTjejen skrev:
2325017 Ja, när man läser det där så kan man ju tro att du är runt 10 år.
Åtminstone tänker du som en 10-åring. Högst. :rolleyes:

Håller med till 100%

SÄLJ BILEN, SÄLJ HOJEN och köp en annan bil och en annan hoj.

.

Amirooo skrev:

HAHA, man har alltid en jävligt ful och billig bil om man har en dyr MC..

Amirooo skrev:
2324916 Anledning till min fråga är att jag har ställt av min hoj men åker med den fortfarande pga försäkringspremie!!
Helförsäkrning på mitt namn går på 5900 /månad, halv 2750/månad och endast trafikförsäkring som täcker ingenting alls 1450 kr per månad!!!!!!!!!! Det är ju inte rimligt, visst jag har bara haft hojkort i 1 år, är under 24 men va fan ska ja göra. Betala så pass mkt pengar bara för att få köra runt. Hellre tar man en böter per månad och fortfarande ligger plus mot försäkring. Sen det roliga är eftersom jag är under 24 så dubblas min självrisk, ordinare är den 25 000 och dubblas upp till 50 000 kr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hojen kostade mig ca 40000 att köpa Hell Nooo jag ska betala sånna summor...
Du har inte tänkt på att det finns en anledning till att du har hög försäkringspremie?
Ung, nybörjare, vass hoj = KRAFTIGT överrepresenterad i olycksstatistiken.

Det finns en anledning till att det är lag på trafikförsäkring, och det är inte för att ersätta din MC om du vurpar om du tror det.
Det är inte därför försäkringen är dyr.

foobar skrev:
2325038 Köp en hoj du har råd med då! :censored
Ja, svårare än så är det alltså inte.

Amirooo skrev:
"LUST" ?!?!? :mad:

Tror du vi betalar dyra försäkringar för vi tycker det är roligt eller?

Det är just såna som dig som gör att försäkringarna ser ut som dom gör idag.
D.v.s. såna som inte vet bättre, och som kör utan en tanke på konsekvenserna.

Smäller du in i en barnfamilj så är det inte dina böter & reparationskostnader som du ska bry dig om.
Vi andra pröjsar svindyra försäkringar för att försäkringsbolagen ska ha råd att ersätta omdömeslösa förare, samtidigt får vi som skattebetalare pröjsa för er som klotar oförsäkrat.

Väx upp nån gång å ta ditt ansvar istället. :fatta!
Finns gott om motorcyklar som du kan försäkra billigt, likaså med bilar.
Moraliserande? Ja, det kan du ge dig *** på.
I ditt fall är det fullt berättigat.
Man väljer hoj efter vad man har råd att försäkra i första hand, inköpspris i andra hand.
Precis som dom andra säger, köp en äldre hoj.

Såna som du tycker jag nästan borde bli återbetalningsskyldiga för allt vi andra pröjsat för att täcka upp era olyckskostnader.

Last edited:
Amirooo skrev:

Det är första gången jag skriver något i denna klass?

ÄR DU DUM ELLER BARA FÖRSTÅNDSHANDIKAPPAD???

Flera, nästan alla, har påpekat de fullkomligt sanslöst idiotiska i att köra oförsäkrat - och du undrar över vad TFF tycker/kostar..

"..men jag har fortfarande inte lust.."
Du har inte "lust" men överlåter med glädje kostnaden på oss andra ??

goto line 2 !

PS Kostnaden hos TFF blir enligt högsta möjliga taxa hos ett FB men fortfarande en fis i rymden jmfrt med om du kör på någon..
Var det du som knäckte fyra cyklister i natt och smet kanske?..jag börjar undra?

goto line 2 !

Amirooo skrev:
Grattis, du har hittat lösningen på alla problem. Köra sporthoj men har inte råd - ställa av den men köra ändå. Samma sak med bilen, köp vilken sportbil som helst och ställ av, kör ändå. Vill du bo fint, leta upp en fräck kåk med trippelgarage och strandtomt och ockupera den. Plocka på dig vad du vill i mataffären och promenera ut med det instoppad innanför jackan. Eller vad fasen, käka ute varje dag på springnota. :tummenupp

Eller väx upp helt enkelt. Med din inställning har du inte mycket att hämta här, om du inte märkt det redan.

Amirooo skrev:

Jag hoppas att du INTE hänger med på onsdagskörningen nu på ons. Jag vet inte vem du är men jag hoppas att andra vet vem du är och avvisar dig från denna körning om du dykerupp. När du har försäkrat hojen är du givetvis välkommen. Tänk efter lite nu innan du sätter dig på hojen igen!

Amirooo skrev:
2325173 Visste inte att BMW 330 E46 -03 var en ful bil..men visst...
Men du säger ju själv att du inte har råd att försäkra hojen när du har den bilen. :7peta

Köp en gammal Volvo 240 eller Toyota Corolla, så ska du se att du får råd att försäkra hojen.
Det var liksom det som var hela poängen begriper du väl. :fatta!

Edit: Kollade din profil. Det står att du är "Student på KTH".
Du verkar inte speciellt klyftig.

Last edited:
:felämne lite offtopic men hoppas ni svarar ändå

har en hoj som fått ombesiktning får jag bruka hojen fram tills datumet är satt? ska förståss åka på ombesiktning inom en snar framtid. hojen är ny och har inte hunnit vara ute på den något alls så är lite sugen tacksam för svar

ny för mig gammal i åren

Rift skrev:
2325201 :felämne lite offtopic men hoppas ni svarar ändå

har en hoj som fått ombesiktning får jag bruka hojen fram tills datumet är satt? ska förståss åka på ombesiktning inom en snar framtid. hojen är ny och har inte hunnit vara ute på den något alls så är lite sugen tacksam för svar

ny för mig gammal i åren

Ja du får köra hojen till det datumet.

War-psycho skrev:
2325144

Det är just såna som dig som gör att försäkringarna ser ut som dom gör idag.
D.v.s. såna som inte vet bättre, och som kör utan en tanke på konsekvenserna.

Såna som du tycker jag nästan borde bli återbetalningsskyldiga för allt vi andra pröjsat för att täcka upp era olyckskostnader.

Precis!...håller med fullständigt...!

Faen....inte konstigt att premierna stiger år för år....!!

Anledningen till min "gamla" lillninja: Lägre premie trots nytaget kk, och visst, min ålder hjälper nog till åxxå... Men jag köper väl inget jag inte har råd att använda?!?!? 2000:- om året, alltid påställd, dock "bara" trafik...

Hehe...kör gammal och ful bil ÅXXÅ..... :D

Amirooo skrev:

Den här kanske kan passa istället..? Kostar garanterat inga 22 000 om året.. :hihi

Bifogat

• blocket_267.jpg
    blocket_267.jpg
    77.4 KB · Visningar: 118
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT