Och du tror inte bara det är så att han ljuger som en häst travar, för att ingen ska förvisa honom från samåkningarna?ladbol skrev:2326976Var väll onödigt nu när han har tagit sitt förnuft tillfånga....![]()
...Ahja alla förtjänar en andra chans. Så ta vara på den nu och ha en trevlig sommar!
Precis... (Läs inlägg "51)Vanish skrev:2326956Och allt det här skedde på en söndag under semestertid... ja jösses
Jag saknar ord.
Jag synar bluffen...:
"Nyligen" ?? Du tog ju körkortet förrän en vecka senare. (Ditt "amerikanska körkort" tog du för ett år sen.)Amirooo skrev:22183562006-06-06 Tjena. Har nyligen skaffat mitt körkort och köpte en -89 yamaha fz som jag fick för en bra peng
Jaha, men du hade ju redan ett ett utländskt körkort? Tar det verkligen ett helt år att lära sig köra hoj igen?Amirooo skrev:22373932006-06-15 Tog hoj kortet idag
Äntligen har man hoj-kort....tog död på myten att man inte måste ta massa körskolelektioner eller köra upp med trafikskola för att klara sig. Tog 1 körlektion förra året i maj för att veta hur banorna skulle klaras av, sen har jag tränat tränat, skrev teori i april och idag har man kortet. Första försöket och uppkörningstiden på gatan va konstigt nog BARA 10 MIN, tyckte själv att det va väldigt lite..men men jag klagar inte =)
Kört olovligt här??? (Du har ju averkat flera hojar här iallafall)Amirooo skrev:22678182006-06-28 Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året...
Vänta nu lite... Tog du amerikanskt körkort för ett år sen, åkte till Sverige för en körlektion, sen åkte du tillbaka till USA och körde "ganska mycket hoj", för att sen komma hit för en månad sen å klara uppkörningen i Sverige? (Det är bra jobbat om du hunnit plugga på KTH här samtidigt.)Amirooo skrev:2325788Appropå mitt körkort så ska ja förklara för er:
Mitt svenska körtkort tog jag 2006-06-14 på Barkaby, mitt utländska körkort för mc tog jag ca 1 år sedan i Atlanta USA, av ngn viss anledning vill dem inte konverntera om mitt amerikanska KK här i sverige så jag fick köra upp igen.
Eller är det bara så körde du olovligt här under ett år?
Sen har du under under Juni månad sagt att du hade en Gsxr 750-93'a, en FZ -89'a, och nu en ZX6R. (Inte illa för en som precis klarat lappen.)
Ändå verkar det vara en nyhet för dig att sporthojar är dyra att försäkra, eller körde du oförsäkrat med dom också?
Du har minsann råd med en väldigt ny BMW och försäkra den, men försäkra hojen har du inte brytt dig om hittills.
Är det större risk för olyckor i BMW'n, än på hojen?
(Du hade ju råd, för du sa att du köpte hojen för 40', men när du letade hoj hade du råd med 5-60' för en hoj.)
Eller är det helt enkelt så att du inte brytt dig om försäkring, för du kört hoj olovligt med dina hojar, och försäkringen antagligen inte skulle gällt iallafall?
Trots en BMW -03'a (dyr bil), så vill du köra hoj gratis, för du har "ingen lust" att betala trafikförsäkring.
Du har alltså råd, men prioriterar på detta sätt medvetet.
Att du lyckats skaffa jobb, och fått råd med MC-försäkringen på en Söndageftermiddag är också väldigt bra jobbat.

Nä, söndagar finns ju bara i Sverige.Amirooo skrev:2327592världen stannar inte upp pga att svenskar har semester ska du veta!! Jobbet är inte i sverige....

Men pluggade inte du på KTH förresten? Hur funkar det med jobbet?
Och varför försäkra? Ska du köra hoj i Sverige, samtidigt som du jobbar utomlands?
Det är inte så att du bara kollade upp prisuppgifterna och SA att du tecknat försäkring nu, för att folk började nämna uteslutning från samåkningarna (som du vill vara med på)?
Nädu, det känns inte som man behöver vara nån CSI agent för att dra sina slutsatser här.
Jag är övertygad om att du både har kört olovligt & oförsäkrat här under det senaste året.
Sen har du ljugit in dig i ett hörn, när du försökt förklara alla oegentligheter som folk har undrat över.
(Du säger olika saker i olika trådar, håller man sig till sanningen så blir det oftast bara en verision.)
Visst, jag kan naturligtvis ha fel, men jag är iallafall fullt övertygad om att du är en mytoman.
Jag rekommenderar alla att hålla utkik efter denne individ (Amir på en ZX6'a) på samåkningarna.
Om han orsakar en olycka och drar med andra i fallet, så är det tveksamt att hans "försäkring" är till nån hjälp.

Så får jag be om ursäkt för megalånga inlägget, men det är så mycket skitsnack från Amirooo att det är svårt att sammanfatta allt.
Last edited: