Avställd hoj men fortfarande i bruk

ladbol skrev:
2326976 Var väll onödigt nu när han har tagit sitt förnuft tillfånga.... :7peta

...Ahja alla förtjänar en andra chans. Så ta vara på den nu och ha en trevlig sommar!
Och du tror inte bara det är så att han ljuger som en häst travar, för att ingen ska förvisa honom från samåkningarna?

Vanish skrev:
2326956 Och allt det här skedde på en söndag under semestertid... ja jösses

Jag saknar ord.
Precis... (Läs inlägg "51)

Jag synar bluffen...:

Amirooo skrev:
22183562006-06-06 Tjena. Har nyligen skaffat mitt körkort och köpte en -89 yamaha fz som jag fick för en bra peng
"Nyligen" ?? Du tog ju körkortet förrän en vecka senare. (Ditt "amerikanska körkort" tog du för ett år sen.)
Amirooo skrev:
22373932006-06-15 Tog hoj kortet idag
Äntligen har man hoj-kort....tog död på myten att man inte måste ta massa körskolelektioner eller köra upp med trafikskola för att klara sig. Tog 1 körlektion förra året i maj för att veta hur banorna skulle klaras av, sen har jag tränat tränat, skrev teori i april och idag har man kortet. Första försöket och uppkörningstiden på gatan va konstigt nog BARA 10 MIN, tyckte själv att det va väldigt lite..men men jag klagar inte =)
Jaha, men du hade ju redan ett ett utländskt körkort? Tar det verkligen ett helt år att lära sig köra hoj igen?
Amirooo skrev:
22678182006-06-28 Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året...
Kört olovligt här??? (Du har ju averkat flera hojar här iallafall)
Amirooo skrev:
2325788 Appropå mitt körkort så ska ja förklara för er:
Mitt svenska körtkort tog jag 2006-06-14 på Barkaby, mitt utländska körkort för mc tog jag ca 1 år sedan i Atlanta USA, av ngn viss anledning vill dem inte konverntera om mitt amerikanska KK här i sverige så jag fick köra upp igen.
Vänta nu lite... Tog du amerikanskt körkort för ett år sen, åkte till Sverige för en körlektion, sen åkte du tillbaka till USA och körde "ganska mycket hoj", för att sen komma hit för en månad sen å klara uppkörningen i Sverige? (Det är bra jobbat om du hunnit plugga på KTH här samtidigt.)
Eller är det bara så körde du olovligt här under ett år?

Sen har du under under Juni månad sagt att du hade en Gsxr 750-93'a, en FZ -89'a, och nu en ZX6R. (Inte illa för en som precis klarat lappen.)
Ändå verkar det vara en nyhet för dig att sporthojar är dyra att försäkra, eller körde du oförsäkrat med dom också?

Du har minsann råd med en väldigt ny BMW och försäkra den, men försäkra hojen har du inte brytt dig om hittills.
Är det större risk för olyckor i BMW'n, än på hojen?
(Du hade ju råd, för du sa att du köpte hojen för 40', men när du letade hoj hade du råd med 5-60' för en hoj.)
Eller är det helt enkelt så att du inte brytt dig om försäkring, för du kört hoj olovligt med dina hojar, och försäkringen antagligen inte skulle gällt iallafall?

Trots en BMW -03'a (dyr bil), så vill du köra hoj gratis, för du har "ingen lust" att betala trafikförsäkring.
Du har alltså råd, men prioriterar på detta sätt medvetet.

Att du lyckats skaffa jobb, och fått råd med MC-försäkringen på en Söndageftermiddag är också väldigt bra jobbat. :tomten
Amirooo skrev:
2327592 världen stannar inte upp pga att svenskar har semester ska du veta!! Jobbet är inte i sverige....
Nä, söndagar finns ju bara i Sverige. :3freak

Men pluggade inte du på KTH förresten? Hur funkar det med jobbet?
Och varför försäkra? Ska du köra hoj i Sverige, samtidigt som du jobbar utomlands?

Det är inte så att du bara kollade upp prisuppgifterna och SA att du tecknat försäkring nu, för att folk började nämna uteslutning från samåkningarna (som du vill vara med på)?

Nädu, det känns inte som man behöver vara nån CSI agent för att dra sina slutsatser här.
Jag är övertygad om att du både har kört olovligt & oförsäkrat här under det senaste året.
Sen har du ljugit in dig i ett hörn, när du försökt förklara alla oegentligheter som folk har undrat över.
(Du säger olika saker i olika trådar, håller man sig till sanningen så blir det oftast bara en verision.)

Visst, jag kan naturligtvis ha fel, men jag är iallafall fullt övertygad om att du är en mytoman.

Jag rekommenderar alla att hålla utkik efter denne individ (Amir på en ZX6'a) på samåkningarna.
Om han orsakar en olycka och drar med andra i fallet, så är det tveksamt att hans "försäkring" är till nån hjälp.
:mattias

Så får jag be om ursäkt för megalånga inlägget, men det är så mycket skitsnack från Amirooo att det är svårt att sammanfatta allt.

Last edited:
pjohan skrev:
2323478 Stoppar dom dig så får du, utöver böter, en jävligt fet räkning från trafikförsäkringsföreningen (eller var dom nu heter). Storleksordning ganska många tusen i veckan.

Dagens råd är : Gör det inte!
Nej, där får man bara "böter" ifrån om man glömt ställa av. Knarkare och annat dylikt pack som kör omkring oförsäkrat OCH avställt får ingen "böter". Böterna för att köra oförsäkrat och oskattat är inte värre än att köra 20km/h för fort om jag inte minns fel. Kör man på någon så betalas det av trafikförsäkringsföreningen och sedan får man gissningsvis betala en summa till dom.

War-psycho skrev:
2327749 Och du tror inte bara det är så att han ljuger som en häst travar, för att ingen ska förvisa honom från samåkningarna?

Jag synar bluffen...:

"Nyligen" ?? Du tog ju körkortet förrän en vecka senare. (Ditt "amerikanska körkort" tog du för ett år sen.)
Jaha, men du hade ju redan ett ett utländskt körkort? Tar det verkligen ett helt år att lära sig köra hoj igen?
Vänta nu lite... Tog du amerikanskt körkort för ett år sen, åkte till Sverige för en körlektion, sen åkte du tillbaka till USA och körde "ganska mycket hoj", för att sen komma hit för en månad sen å klara uppkörningen i Sverige? (Det är bra jobbat om du hunnit plugga på KTH här samtidigt.)

Sen har du under under Juni månad sagt att du hade en Gsxr 750-93'a, en FZ -89'a, och nu en ZX6R. (Inte illa för en som precis klarat lappen.)
Ändå verkar det vara en nyhet för dig att sporthojar är dyra att försäkra, eller körde du oförsäkrat med dom också?

Du har minsann råd med en väldigt ny BMW och försäkra den, men försäkra hojen har du inte brytt dig om hittills.
(Du hade ju råd, för du sa att du köpte hojen för 40', men när du letade hoj hade du råd med 5-60' för en hoj.)
Eller är det helt enkelt så att du inte brytt dig om försäkring, för du kört hoj olovligt med dina hojar, och försäkringen antagligen inte skulle gällt iallafall?

Trots en BMW -03'a (dyr bil), så vill du köra hoj gratis, för du har "ingen lust" att betala trafikförsäkring.

Att du lyckats skaffa jobb, och fått råd med MC-försäkringen på en Söndageftermiddag är också väldigt bra jobbat. :tomten

Och varför försäkra? Ska du köra hoj i Sverige, samtidigt som du jobbar utomlands?

Det är inte så att du bara kollade upp prisuppgifterna och SA att du tecknat försäkring nu, för att folk började nämna uteslutning från samåkningarna (som du vill vara med på)?

Nädu, det känns inte som man behöver vara nån CSI agent för att dra sina slutsatser här.
Jag är övertygad om att du både har kört olovligt & oförsäkrat här under det senaste året.
Sen har du ljugit in dig i ett hörn, när du försökt förklara alla oegentligheter som folk har undrat över.
(Du säger olika saker i olika trådar, håller man sig till sanningen så blir det oftast bara en verision.)

Visst, jag kan naturligtvis ha fel, men jag är iallafall fullt övertygad om att du är en mytoman.

Jag rekommenderar alla att hålla utkik efter denne individ (Amir på en ZX6'a) på samåkningarna.
Om han orsakar en olycka och drar med andra i fallet, så är det tveksamt att hans "försäkring" är till nån hjälp.

Så får jag be om ursäkt för megalånga inlägget, men det är så mycket skitsnack från Amirooo att det är svårt att sammanfatta allt.

Oh shit! War-Psycho, om jag någonsin behöver en detektiv till något, lär du vara den första jag tar kontakt med! Jag är mäkta imponerad över att du lyckats reda upp alla hans tvära kast hit och dit i olika trådar!

Håller f.ö med dig, bäst att vara vaksam. Jag skulle inte vilja samåka med honom. Kan ha fel jag också, men något skumt är det med han! :va

R1Monstret skrev:
2327800 Oh shit! War-Psycho, om jag någonsin behöver en detektiv till något, lär du vara den första jag tar kontakt med! Jag är mäkta imponerad över att du lyckats reda upp alla hans tvära kast hit och dit i olika trådar!

Håller f.ö med dig, bäst att vara vaksam. Jag skulle inte vilja samåka med honom. Kan ha fel jag också, men något skumt är det med han! :va
Allt jag gjorde var att kolla i hans profil och välja "Visa alla trådar han startat".

Snabbt gjort, för han har bara startat 7 trådar.
Sen är det bara att läsa första inlägget i dessa, så inser man ganska snart att det är nånting som inte stämmer.

Man får onekligen intrycket att han kommer med olika historier i varje tråd, och han inte förstod att man kunde söka på hans trådhistorik. :)

Nu kan det säkert vara så att jag har fel, men när man läser hans attityd i den här tråden, så stärks misstankarna.
Misstankar som blir ännu starkare när man ser hans varierande förklaringar till sitt körkort.
Känns som han har målat in sig i ett hörn, där han försöker dölja en lögn med en annan hela tiden.

Amirooo skrev:
2325761 Varför ska ja ljuga om att jag e student...sista året på civilingejörslinejn....mina kunskaper från kth lär mig att lösa problem. Jag vill inte betala 1500 kr för trafikförsäkring, vill ha en sporthoj, vill ha en ninja och vill köra. Lösningen blir skit i försäkring ut och kör!!

Kth gör en smartare...
När jag läser detta är jag glad över att inte ha gått på KTH. :3freak

Jag hade bytt BMW'n till en billigare bil, och kört försäkrat istället.

Last edited:
War-psycho skrev:
2327844 Allt jag gjorde var att kolla i hans profil och välja "Visa alla trådar han startat".

Snabbt gjort, för han har bara startat 7 trådar.
Sen är det bara att läsa första inlägget i dessa, så inser man ganska snart att det är nånting som inte stämmer.

Man får onekligen intrycket att han kommer med olika historier i varje tråd, och han inte förstod att man kunde söka på hans trådhistorik. :)

Nu kan det säkert vara så att jag har fel, men när man läser hans attityd i den här tråden, så stärks misstankarna.
Misstankar som blir ännu starkare när man ser hans varierande förklaringar till sitt körkort.
Känns som han har målat in sig i ett hörn, där han försöker dölja en lögn med en annan hela tiden.

När jag läser detta är jag glad över att inte ha gått på KTH. :3freak

Jag hade bytt BMW'n till en billigare bil, och kört försäkrat istället.

:klappar :klappar

Håller med fullständigt.......

War-psycho skrev:
2327749 Och du tror inte bara det är så att han ljuger som en häst travar, för att ingen ska förvisa honom från samåkningarna?

Jag synar bluffen...:

Det e klart jag har råd att betala försäkringen men jag hade visserligen inte lust att betala så pass mkt pengar bara för trafikförsäkringen, därför prioriterade jag inte det...

Det där med USA grejen så finns det ju sommarlov eller hur? Eller jag vet inte hur det var för dig när du gick i skolan. Pluggade där utbytesstudent där borta och i augusti tog kortet, körde kanske max 10-12 timmar i usa sen blev inte inte mer hoj. Kom tillbaka till sverige och fick ta kortet här i sverige. Med sammanlagt 2 körlektioner. I usa hade jag inte tagit ngr alls, och uppkörningen i usa är nästan lika som bil att man kör upp på en parkeringen nästan...

jag byter hoj ganska hoj, körde upp med Yamaha, hade en gsxr innan sålade yamaha under juni månad och köpte ninja för exakt en vecka sen klockan 18:00.

Aja ni får göra er egen uppfattning:

https://www21.vv.se/fordonsfraga/ Regnr: CWF626 den som inte litar på mina ord får väl lita på vägverkets data
Regnr: CWF626 Färg: GRÖN
Fabrikat: KAWASAKI ZX 600 F
Årsmodell: 1997 Fordonsslag: MC
Chassinummer: ZX600F033006
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: I trafik (2006-07-24)
Antal ägare: 13
Datum för första reg.: 1997-01-09 Producentansvarig:
I trafik första gång: 1997-04-01 Yrkesmässig trafik:
Fordonet tillverkat: Direktimport: Nej
Utredning: Nej Tillfällig registrering: Nej

Amirooo skrev:
2328001 Aja ni får göra er egen uppfattning:

https://www21.vv.se/fordonsfraga/ Regnr: CWF626 den som inte litar på mina ord får väl lita på vägverkets data
Regnr: CWF626 Färg: GRÖN
Fabrikat: KAWASAKI ZX 600 F
Årsmodell: 1997 Fordonsslag: MC
Chassinummer: ZX600F033006
Jahapp... där har vi ännu en lögn bekräftad alltså. :fakta

Amirooo skrev:
2325761
War-psycho skrev:
2325374Det är bara att kolla reg.numret i annonsen där han köpte hojen ifrån. :)
Annonsen står nämligen kvar.

http://www.blocket.se/vi/8734084.htm?ca=11_s

Reg.Nr: CWF626
Reggad som 25kW (dessutom) och avställd 2006-07-18.
vilken CSI agent du är, imponerad...tyvärr så köpte jag inte den hojen, körde en annan likadan...
Talar du nånsin sanning? :3freak

Även dina "förklaringar" till ditt körkort haltar rejält, du säger emot dig själv hela tiden.
Amirooo skrev:
22678182006-06-28 Jag tog körkortet för ca 1 år sen och har kört ganska mycket hoj under året...
Och nu säger du...
Amirooo skrev:
2328001Pluggade där utbytesstudent där borta och i augusti tog kortet, körde kanske max 10-12 timmar i usa sen blev inte inte mer hoj. Kom tillbaka till sverige och fick ta kortet här i sverige. Med sammanlagt 2 körlektioner. I usa hade jag inte tagit ngr alls...
Som sagt... Dina historier har fler hål än Titanic.

Antingen ljög du förut, eller så ljuger du nu.
För mig spelar det ingen större roll vad du säger nu, din trovärdighet är förbrukad.

Japp, min uppfattning om dig är klar iallafall. :hej

HanneZ skrev:
2327758 Nej, där får man bara "böter" ifrån om man glömt ställa av. Knarkare och annat dylikt pack som kör omkring oförsäkrat OCH avställt får ingen "böter". Böterna för att köra oförsäkrat och oskattat är inte värre än att köra 20km/h för fort om jag inte minns fel. Kör man på någon så betalas det av trafikförsäkringsföreningen och sedan får man gissningsvis betala en summa till dom.

Ja, det sägs att man blir återbetalningsskyldig till trafikförsäkringsföreningen men jag vet inte om det stämmer. Någon som vet helt säkert om det är sant, eller om det har hänt någon?

War-psycho skrev:
2328120 Jahapp... där har vi ännu en lögn bekräftad alltså. :fakta

Talar du nånsin ... säger nu, din trovärdighet är förbrukad.

Japp, min uppfattning om dig är klar iallafall. :hej

Jag beundrar din ork och uthållighet :)

Det finns bättre och klokare ting att lägga energi på än detta, saken är ju klar. Konstaterade också att hojjen nyligen bytt ägare och till en ägare med väldigt snarlikt namn som vår vän har nick. Lögnerna på det gjorde saken bara ännu klarare.

En sak är säker, jag åker inte en meter med en sådan klåpare i mitt sällskap. Skenförsäkrare är en sak, klart bedrövlig, men detta var en klass för sig...

-@ndreas

d1ce skrev:
2328135Lögnerna på det gjorde saken bara ännu klarare.

En sak är säker, jag åker inte en meter med en sådan klåpare i mitt sällskap. Skenförsäkrare är en sak, klart bedrövlig, men detta var en klass för sig...
Jo, det var just lögnerna som retade mig mest...
Saken känns ganska klar nu iallafall, han åker inte med mig heller. :gnissla

Nu ska jag ut å åka hoj istället.

d1ce skrev:
2328135 Jag beundrar din ork och uthållighet :)

Det finns bättre och klokare ting att lägga energi på än detta, saken är ju klar. Konstaterade också att hojjen nyligen bytt ägare och till en ägare med väldigt snarlikt namn som vår vän har nick. Lögnerna på det gjorde saken bara ännu klarare.

-@ndreas
ja det e klart att hojen har bytt ägare efter den 17/7, det va ju då ja köpte den, körde 1 veckan oförsäkrad men nu är den försäkrad..

Tror inte jag e ensam på det här forumet som har kört oförsäkrad. Lika illa att köra oförsäkrad som utan KK. OCh utan KK personer här finns det gott om!!!!!

Träffade minst 5 pers på förra onsdagsträffen på sveavägen som inte har det. Gillar att ni e alla e som petiga med allt i livet....njut lite så länge det varar....vill jag göra ett misstag genom att köra oförsäkrad visst mitt val...men efter diskussion med er så valde jag att försäkra den mer än så är det inte...jag ber er öppna er munnar och andas kraftigt genom den!!!
Smäller det så får jag väl sälja bilen och lägenheten....

Amirooo skrev:
2328180 Tror inte jag e ensam på det här forumet som har kört oförsäkrad. Lika illa att köra oförsäkrad som utan KK. OCh utan KK personer här finns det gott om!!!!!

Du har så rätt :fakta

Men ingen är sämre än att de kan ändra på sig, förhoppningsvis... :)

-@ndreas

Amirooo skrev:
2327592
Visste inte att BMW 330 E46 -03 var en ful bil..men visst...

Är ingen ful bil men en dyr bil.... (om du nu har en sån öht)

Amirooo skrev:
2327592
War-psycho skrev:
2325510
Reg.Nr: CWF626
Reggad som 25kW (dessutom) och avställd 2006-07-18..
vilken CSI agent du är, imponerad...tyvärr så köpte jag inte den hojen, körde en annan likadan...
Amirooo skrev:
2327592
Aja ni får göra er egen uppfattning:

Varför skulle vi lita på dina ord eftersom inget stämmer med tidigare
inlägg.?

Amirooo skrev:
2327592
Ganska vanligt att folks bild av en student är nudlar till frukost, lunch och middag, men det finns studenter som jobbar lite extra och har snälla föräldrar. Fick både hojen + bilen av föräldrarna, bilen när jag fyllde ngr månader efter jag fyllde 18 och ninjan för ngr dagar sen bara.

Amirooo skrev:
2327592
jag byter hoj ganska hoj, körde upp med Yamaha, hade en gsxr innan sålade yamaha under juni månad och köpte ninja för exakt en vecka sen klockan 18:00.

Du fick alltså en -03 BMW 330 av dina föräldrar, fick ninjan av samma föräldrar.
Du har alltså 2 st ninjor nu eftersom du köpte ninjan...

... behöver du egentligen försöka förklara dig mer, för ju mer du
försöker desto mer trasslar du in dig eftersom du uppenbarligen inte
vet vad du sagt tidigare ...

Antingen vill du bara bli bekräftad som hojåkare, inget fel i det eller så är alltihop bara flamebait....

Men du går dock på KTH.
Och äger en ZX600 F.
Och kör numera försäkrat.

Välkommen på vägarna.

Last edited:
Vet inte riktigt vad en del snackar om.....betala sjukhusräkningen själv?? :va

Sist jag kollade så var sjukvården fri ( bortsett från en engångsavgift på 140-300 spänn. )

Det du åker på är att pröjsa den nya Volvo S80:in du precis mosade in ena sidan på....vilket kan ta några måmader bara det. :rolleyes:

Skadorna på din hoj/utrustning?.....Well, är du utbildad mekaniker/svetsare/lackerare/plastreparatör så går det säker bra. :tummenupp

Har själv kört oförsäkrat mer än en gång, fick lite böter och så. Som tur är så hände inget...det är det där "TÄNK OM" som kan bli lite trist.

Last edited:
Har du funderat på VARFÖR hojjen är så dyr i försäkring?.... Det kan nog vara bra att ha en försäkring kan jag tänka mig, även om många hojjåkare tror dom är odödliga och aldrig kommer att råka ut för en olycka.. Men faktum är att det inte är speciellt ovanligt..

Kör du med skydd, så kör oxå med försäkring! Den är minst lika viktig för alla parter i trafiken! =)

Och som någon sa; har du inte råd med försäkring, så har du inte råd med hojj. Så enkelt är det, sälj o köp en annan...

Mina råd och tips..

Mvh sebastian

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma