Att slå sin bästa vänn på käften.

ah17 skrev:
2194823
Nej det är ju tjejen som bestämmer om hon vill ha något med någon av er att göra.
Snacka om hederskultur. Fy fan.

:fakta

Och så kom plötsligt dagen då jag höll med ah17....

fy fan

:huvet

CJ900RR skrev:
2194644 Det har jag inte gjort. Men jag var jävligt nära. Varför? Han raggar på samma tjej som mig. Käre Bullen, är jag dum i hividet?

Han vet ju vad jag tycker. men ändå så ska han hålla på.- Ärligt talat är jag dum om jag ger han en smäll? Jag tycker inte det..

en riktig vän raggar inte på samma tjej som sin polare om han vet att han tycker om henne :fatta!
anser att en rejäl utläggning är befogad. nita han ja kanske men bara om han fortsätter ragga på henne om du lyckas få henne :tummenupp

bad santa skrev:
2199718 en riktig vän raggar inte på samma tjej som sin polare om han vet att han tycker om henne :fatta!
anser att en rejäl utläggning är befogad. nita han ja kanske men bara om han fortsätter ragga på henne om du lyckas få henne :tummenupp
En normal människa låter inte sina trångsinta kompisars idéer komma före ens egna lycka.

bad santa skrev:
2199718 en riktig vän raggar inte på samma tjej som sin polare om han vet att han tycker om henne

Tänkte inte på att det finns ett kösystem när det gäller känslor.

Kölappar för att få ragga på en tjej/kille man är intresserad av finns att lösa ut på ditt lokala skattekontor. På skattekontoret finns även listor där du kan se i vilken turordning just du står. Om en person som står bakom dig i kön ändå tar sig friheten att ragga på personen i fråga så är du, som i alla civiliserade samhällen, helt fri att slå denne på käften. Är det en kompis som raggar på en tjej som du anser dig ha första tjing på finns självklart inga anledningar att prata med kompisen och klart och tydligt förklara hur du känner. Att berätta att du tycker om tjejen och att du känner dig sårad av vännens beteende är allldeless för fjolligt för en riktig karl så en rak höger är vad vi på socialstyrelsen förespråkar.

Slå hårt, då kommer han ihåg även i morgon!
:tummenupp

:rolleyes:

Jag har varit med om samma sak ungefär. Jag tyckte om en tjej som jag umgicks med och hade roligt ihop med och en "polare" började limma som faaaaan på henne.
Jag är inte den som har lätt för att bli arg så jag blev ledsen istället och begravde mig i skuldkänslor.
Men efter det vet jag vilka mina vänner egentligen är.

sEiKo skrev:
2199987 Jag har varit med om samma sak ungefär. Jag tyckte om en tjej som jag umgicks med och hade roligt ihop med och en "polare" började limma som faaaaan på henne.
Jag är inte den som har lätt för att bli arg så jag blev ledsen istället och begravde mig i skuldkänslor.
Men efter det vet jag vilka mina vänner egentligen är.

Min kompiskrets har mer vant sig, bara frågan om vem som ska bli först :tuttar

5 kompisar, en tjej har varit på 4 under våren :gnissla tur man va först :hihi

Ne bryr man sig om bruden då ska de tas med våld (inte mot tjejen då :hihi )

En tjej som flörtas med en kille, men sen går över till hans kompis, är det en tjej ni killar vill ha?! :va Och är det en tjej det är värt att bli ovänner för? Tycker det är tjejen som har betett sig mest skumt...

FeeBee skrev:
2200853 En tjej som flörtas med en kille, men sen går över till hans kompis, är det en tjej ni killar vill ha?! ...

Varför ska tjejer bete sig annorlunda än killar? Huvuddelen av de killa rjag känne rsom är singlar har flera bollar i luften. Det ska vara rätt seriöst innan en kille nöjer sig med att enbart dejta, flörta och ha kontakt med en tjej i taget så länge han är singel...

korvgubbe skrev:
2200865 Varför ska tjejer bete sig annorlunda än killar? Huvuddelen av de killa rjag känne rsom är singlar har flera bollar i luften. Det ska vara rätt seriöst innan en kille nöjer sig med att enbart dejta, flörta och ha kontakt med en tjej i taget så länge han är singel...
Har aldrig sagt att tjejer ska bete sig annorlunda än killar... :va

Jag kan bara inte tycka att nån som flörtar med både mig och min bästa vän är nån jag vill bli tillsammans med.
Klart hon får flörta med flera, men bästa vännen känns lite väl konstigt. Lär ju bli en spänd situation om hon blir tillsammans med den ena av dem..

FeeBee skrev:
2200877 Har aldrig sagt att tjejer ska bete sig annorlunda än killar... :va

Jag kan bara inte tycka att nån som flörtar med både mig och min bästa vän är nån jag vill bli tillsammans med.
Klart hon får flörta med flera, men bästa vännen känns lite väl konstigt. Lär ju bli en spänd situation om hon blir tillsammans med den ena av dem..

Skilj nu på begreppet "flörta med" och "vara tillsammans med"...
1) Flört = Oskyldigt, intetsägande men kan skapa kontakt
2) Dejta = Steget vidare där man ses på tu man hand
3) Vara tillsammans = Vara tillsammans

Jag läste inget om att de dejtades och att kompisen bröt in å började limma. hade de börjat dejta är det värre i mina ögon för då brukar iaf den ena parten ha ett intresse och då bör ju polare vara så mycket vän att de visar hänsyn å håller sig borta.(Med det inte sagt att dejt är något ägandebevis)

korvgubbe skrev:
2200896 Skilj nu på begreppet "flörta med" och "vara tillsammans med"...
1) Flört = Oskyldigt, intetsägande men kan skapa kontakt
2) Dejta = Steget vidare där man ses på tu man hand
3) Vara tillsammans = Vara tillsammans

Jag läste inget om att de dejtades och att kompisen bröt in å började limma. hade de börjat dejta är det värre i mina ögon för då brukar iaf den ena parten ha ett intresse och då bör ju polare vara så mycket vän att de visar hänsyn å håller sig borta.(Med det inte sagt att dejt är något ägandebevis)
Har absolut inte sagt nåt om nåt ägandebevis, men JAG hade tyckt det hade känts jävligt skumt om min nya pojkvän hade flörtat med min bästa vän, då har han ju något intresse av henne, och min pojkvän ska va jävligt ointresserad av min bästa vän.

Och du, detta handlar inte om vem som har rätt eller fel av dig eller mig, CJ900RR frågade vad vi tycker, det är en jävla skillnad. Men om det känns bättre för dig så okej, du har rätt, jag har fel. :3freak

FeeBee skrev:
2200926 Har absolut inte sagt nåt om nåt ägandebevis, men JAG hade tyckt det hade känts jävligt skumt om min nya pojkvän hade flörtat med min bästa vän, d

Nej, men nu får du ännu längre och pratar om Pojkvän som flörtar med någon annan...

Tråden handlade väl om att två singelkillar flörtade med samma singeltjej. Då tyckte den ena att han hade första tjing och att hans kompis var jeTtetaskig...

Skulle trådstartaren vara tillsammans med tjejen så är det ju en helt annan femma om polaren då flörtar med hans flickvän.

CJ900RR skrev:
2200925 Har inte ni lämnat den här tråden ännu?

:näsblod :brinnerup
Nää.. ville ju berätta för dig att jag tyckte att du hade rätt..! Du har ju alltid rätt... :kär :rodnar

korvgubbe skrev:
2200945 Nej, men nu får du ännu längre och pratar om Pojkvän som flörtar med någon annan...

Tråden handlade väl om att två singelkillar flörtade med samma singeltjej. Då tyckte den ena att han hade första tjing och att hans kompis var jeTtetaskig...

Skulle trådstartaren vara tillsammans med tjejen så är det ju en helt annan femma om polaren då flörtar med hans flickvän.
Om min NYA pojkvän HADE flörtat.... Läs om, läs rätt.

FeeBee skrev:
Om min NYA pojkvän HADE flörtat.... Läs om, läs rätt.

FeeBee skrev:

FeeBee skrev:
2200926 det hade känts jävligt skumt om min nya pojkvän hade flörtat med min bästa vän,

Jo, men det är ju lite svårt att diskutera när du byter infallsvinkel. Tråden gällde ju som sagt någon personen enbart flörtade med.

Sen började du jämnföra med din "pojkvän" vilket är en väldigt annan sak än om det gällde någon du enbart flörtade med.

Ska vi prata om äpplen eller päron för de båda är lite svåra att jämföra?
:va

korvgubbe skrev:
2200971 Jo, men det är ju lite svårt att diskutera när du byter infallsvinkel. Tråden gällde ju som sagt någon personen enbart flörtade med.

Sen började du jämnföra med din "pojkvän" vilket är en väldigt annan sak än om det gällde någon du enbart flörtade med.

Ska vi prata om äpplen eller päron för de båda är lite svåra att jämföra?
:va
Vad är det som är så svårt för dig att förstå???

Jag vill inte bli tillsammans med nån som har flörtat med min bästa vän.

Det var där ordet pojkvän kom ifrån, för om man flörtar kan det leda till att man blir tillsammans, och jag skulle inte vilja bli tillsammans med en kille som har flörtat med min bästa vän också. Förstår du nu?????

FeeBee skrev:
2200982 Vad är det som är så svårt för dig att förstå???
Jag vill inte bli tillsammans med nån som har flörtat med min bästa vän.

oki oki.. då förstår jag dig bättre.. Jag missuppfattade nog tidsbegreppen.

Nej, jag skulle nog oxå avbryta flörtandet med en tjej som flörtade med min polare.

korvgubbe skrev:
2200992 oki oki.. då förstår jag dig bättre.. Jag missuppfattade nog tidsbegreppen.

Nej, jag skulle nog oxå avbryta flörtandet med en tjej som flörtade med min polare.
Tack! Kunde inte komma på fler sätt att försöka förklara det på... :3freak

Och jag anser som sagt inte att hon gjorde fel, hon gör väl som hon vill, men det hade känts väldigt skumt om man hade varit i CJ900RR´s sits om de nu hade blivit tillsammans, därför tyckte jag att hon kanske inte var nån han faktiskt borde vilja bli tillsammans med överhuvudtaget..

FeeBee skrev:
2201003 Tack! Kunde inte komma på fler sätt att försöka förklara det på... :3freak

Och jag anser som sagt inte att hon gjorde fel, hon gör väl som hon vill, men det hade känts väldigt skumt om man hade varit i CJ900RR´s sits om de nu hade blivit tillsammans, därför tyckte jag att hon kanske inte var nån han faktiskt borde vilja bli tillsammans med överhuvudtaget..

Nej, jag håller med. Självklart är hon inget flickvänsmaterial om hon flörtar med hans kompis samtidigt (så därför blev jag lite förvirrad av "pojkvän" och "ny pojkväns"-liknelsen eftersom jag aldrig såg det som aktuellt att det skulle bli något seriöst av det hela..)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg