Att slå sin bästa vänn på käften.

korvgubbe skrev:
2201017 Nej, jag håller med. Självklart är hon inget flickvänsmaterial om hon flörtar med hans kompis samtidigt (så därför blev jag lite förvirrad av "pojkvän" och "ny pojkväns"-liknelsen eftersom jag aldrig såg det som aktuellt att det skulle bli något seriöst av det hela..)
Det var ju det som var hela poängen jag ville få fram också...

Jag får skylla mina invecklade förklaringar på att jag har tankedyslexi... :3freak

Uppföljning:

Jag och den här vännen jobbar tillsammans (och ytterligare en vänn som var med ute i lördags. Jag kunde inte med att jobba måndag och tisdag pga. den värsta bakfylle-ångesten jag någonsin haft. Onsdag och idag torsdag har "händelsen" varit det stående skämtet, medans jag och min vänn, vi kan kalla han "Bosse" har sköt det så som killar gör, vi har inte pratat om det.

Men idag i alla fall så gav han mig skjuts hem och jag frågade vad han skulle göra efter jobbet. "Äh det blir att diska och greja med adress-ändring och sådant" blev svaret. Jupp jupp tänkte jag och gav mig hemåt.

Nu senare ikväll så några ur kompis-gänget dra och fika, men "Bosse" sa till en av de andra, kan kalla honom "Jan", att han inte var klar och skulle fortsätta greja hemma. "Jan", som bor granne med "Bosse" går ner för trappen och möter; Tada! The Brewd, som knallar upp till "Bosse", går in i hans lägenhet och låser dörren!

Ok, fine, jag har givit upp bruden och jungelns lag gäller, men för att se hur god vänn "Bosse" är så skickar jag i väg ett sms. "Du Jan sa att du var hemma så jag tittar förbi om 2 minuter med din tröja, jag är ett kvarter bort". Sedan väntar jag. Det dröjer 10 minuter sedan ringer "Bosse" upp och säger nervöst; "Du eh jag är ute och går, eh hehe, är du i närheten eh..." Jag säger lugnt, nä Jan plocka upp mig på vägen så vi tar det någon annan dag.

Hur ska jag reagera nu då? Jag är rätt irriterad på han, inte för att han får umgås med bruden, det kan han behöva och jag insåg mitt nederlag redan i söndags, men jag tycker att det suger rätt hårt att han inte kan vara ärlig och bara säga "Ok men HON är här bara så att du vet" eller något liknande.

Nu kommer jag bara att vara ännu mer förbannad. :huvet

CJ900RR skrev:
2207305 Uppföljning:

Håller med om att han absolut borde ha varit ärlig mot dig, sånt han håller på med är bara ruttet och fegt! :(

Är med om en liknande grej nu där en av mina bästa polare raggar på mitt ex.

Trodde det stod med i boken över saker man helt enkelt inte gör?
Eller är det bara jag som har den uppfattningen?

Lorge skrev:
2209425 Är med om en liknande grej nu där en av mina bästa polare raggar på mitt ex.

Trodde det stod med i boken över saker man helt enkelt inte gör?
Eller är det bara jag som har den uppfattningen?
japp står i boken under regler

man raggar inte på sin polares ex
man ligger inte med en polares lillasyster.(denna är då i minimum 18års åldern)

och man snor inte en polares ragg :fatta!

Känns som att man som ex inte borde bli tillsammans med extets kompis heller...

F*n, det lät invecklat.. :va

Skyll dig själv när du ska hålla på fjolla med tjejer å sånt..

Skaffa dig en riktig karl istället..

(förövrigt så får man inte slåss mot folk!)

Biturbo skrev:
2209489 Skyll dig själv när du ska hålla på fjolla med tjejer å sånt..

Skaffa dig en riktig karl istället..

(förövrigt så får man inte slåss mot folk!)
Nä, just det, man får bara slåss mot djur. :mattias

:rolleyes:

CJ900RR skrev:
2207305 Uppföljning:

Jag och den här vännen jobbar tillsammans ..............

Troligtvis är han bara jävligt rädd för vad du ska säga. Testa att skicka iväg ett mess det står typ "Jag vet att du och "hon" träffas, det är lugnt" eller nått liknande. Gissningsvis har han mer ångest för det här än vad du har.

CJ900RR skrev:
2207305 Uppföljning:

Men idag i alla fall så gav han mig skjuts hem och jag frågade vad han skulle göra efter jobbet. "Äh det blir att diska och greja med adress-ändring och sådant" blev svaret. Jupp jupp tänkte jag och gav mig hemåt.

Hur ska jag reagera nu då? Jag är rätt irriterad på han, inte för att han får umgås med bruden, det kan han behöva och jag insåg mitt nederlag redan i söndags, men jag tycker att det suger rätt hårt att han inte kan vara ärlig och bara säga "Ok men HON är här bara så att du vet" eller något liknande.

:va hur skulle han ha reagerat när du ville smälla honom på käften eftersom han raggade på bruden???

Men en sak som jag undrar över: Raggade bruden på er båda?? Eller var det så att ni båda raggade på henne. Och hon valde kompisen??

Mitra skrev:
2210318 :va hur skulle han ha reagerat när du ville smälla honom på käften eftersom han raggade på bruden???
För det första, jag slåss faktiskt aldrig. För det andra, han är starkare än mig. För det tredje, jag var toooook-full, bitter och trött den kvällen.

Mitra skrev:
2210318Men en sak som jag undrar över: Raggade bruden på er båda?? Eller var det så att ni båda raggade på henne. Och hon valde kompisen??

Så här i efterhand antar jag att hon använde mig för att komma åt honom. Egentligen så gör det inte så mycket, om hon bara hade varit rak med det. Egentligen så gör det mig ingenting att dom träffas (och antagligen ligger med varandra enligt dagens senaste skvaller), för jag var väl mest bara nyfiken. Ni killar vet. Ny brud, schyssta lökar bla bla bla.

Det som stör mig är;

1) Att hon ringde, smsade & hälsade på mig varje dag i 3 veckor för att sedan totalt dissa mig, så fort han dök upp. Hon hade ju hans nr oxå, hade det inte bara varit enklare att höra av sig till han först?

2) Att han ljuger för mig, och våra gemensamma vänner, istället för att bara säga, jo jag och hon fan vi träffas och har det kul. Så som han håller på nu höll man typ på i 9an eller nått.

Summa summarum, allt är egentligen väldigt löjligt och jag skiter i vilket nu när det har fått svalna av lite.

Peace, love and misunderstanding :3freak

Last edited:
CJ900RR skrev:
2212144 För det första, jag slåss faktiskt aldrig. För det andra, han är starkare än mig. För det tredje, jag var toooook-full, bitter och trött den kvällen.

Så här i efterhand antar jag att hon använde mig för att komma åt honom. Egentligen så gör det inte så mycket, om hon bara hade varit rak med det. Egentligen så gör det mig ingenting att dom träffas (och antagligen ligger med varandra enligt dagens senaste skvaller), för jag var väl mest bara nyfiken. Ni killar vet. Ny brud, schyssta lökar bla bla bla.

Det som stör mig är;

1) Att hon ringde, smsade & hälsade på mig varje dag i 3 veckor för att sedan totalt dissa mig, så fort han dök upp. Hon hade ju hans nr oxå, hade det inte bara varit enklare att höra av sig till han först?

2) Att han ljuger för mig, och våra gemensamma vänner, istället för att bara säga, jo jag och hon fan vi träffas och har det kul. Så som han håller på nu höll man typ på i 9an eller nått.

Summa summarum, allt är egentligen väldigt löjligt och jag skiter i vilket nu när det har fått svalna av lite.

Hahaha.... Ja du lär ha varit lite full då du resonerar som om tjejer är logiska...

CJ900RR skrev:
Det som stör mig är;

:3freak och jag som trodde att det var en brud som ni hade träffat på krogen typ samma kväll. Inte att hon hade hållt kontakt med dig i 3 veckor för att sen total dissa dig.

Då har han förtjänat en rak höger. :gnissla

Finns inget värre än när man har haft kontakt med någon en längre tid för att sen utan förklaring bli total dissad :död

Mitra skrev:
2212228 :3freak och jag som trodde att det var en brud som ni hade träffat på krogen typ samma kväll. Inte att hon hade hållt kontakt med dig i 3 veckor för att sen total dissa dig.

Finns inget värre än när man har haft kontakt med någon en längre tid för att sen utan förklaring bli total dissad :död

Förtjänar inte hon iheller en rak höger då? Det är ju hon som kört med det fula spelet igentligen?! :näsblod

Mitra skrev:
2212228 :3freak och jag som trodde att det var en brud som ni hade träffat på krogen typ samma kväll. Inte att hon hade hållt kontakt med dig i 3 veckor för att sen total dissa dig.

Ok. Men nu vet du ;)

Men det är just det som gör mig extra irriterad. Hade hon bara siktat rätt på han och skitit i mig (för nu sover dom tydligen hos varandra) så hade det inte gjort något. Men nu väkte hon mitt intresse och sedan kommer han in på ett bananskal och får ligga :näsblod

Jag tycker dock att det är kul att han har hittat någon, det behöver han, och jag är inte bitter för att hon inte valde mig (längre), men sättet som de båda skötte hela situationen på är bara löjligt.

Men det mest patetiska är att han fortfarande tror att jag är arg på honom. Han undviker mig av rädsla för att jag ska göra honom illa. Får väl dra iväg ett sms och förklara att jag inte bryr mig.

Biturbo skrev:
2212202 Hahaha.... Ja du lär ha varit lite full då du resonerar som om tjejer är logiska...
Hihi n1 Biturbo, n1 :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...