Arai Chaser Spike?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Har nu en Arai Condor som är en 7-8 år gammal som sitter bra men har problem med imma och tänkte köpa en ny hjälm. Någon som har en Arai Chaser Spike kanske som kan berätta om den är bra eller inte då jag hittat en sådan? Ljudmässigt & om den klarar imma bra? (Beror ju även på vilket visir man har så klart men om man räknar med det som följer med hjälmen)

Chaser är en skön hjälm med perfekt passform för mig. Imma fixas bäst med pinlock visir. När det är riktigt varmt ute eller när man kör bana så föredrar jag en hjälm med mer "luftig" inredning, det blir mer ventilation men även bullrigare, kör iofs alltid med proppar.

Last edited:
Det finns ingen dålig Arai, men särskilt tysta vet jag inte om det är. Men de brusar inte mer än någon annan, inte för mig i varje fall. Min RX7 är ganska bra, behöver inga proppar. Kolla bara passformen noga, för de flesta modeller har olika skal. Många gånger får man med ett pinlock att sätta i visiret när man köper ny Arai idag, så det fixar ju imman.

Har inget pinlock på min Chaser men har aldrig besvärats av imma. Funkar med andra ord finemang!

Last edited:
Back