Aprilia Tuono V4

Det lär det ju bli.
Hur ser bokningarna ut, börjat det bli fullt?
 
Yes:tummenupp
5st från storstaden:)
Mån-Tis:banana

Funderar på hyra depåbox för mån-tis, då finns 3 platser över, intresserade skicka PM /mail


Nu har vi blivit 6st från storstaden
 
Last edited:
Ok, ska provocera hårdare i vår. Kommer som sagt från en 990 så jag är lite försiktig i nedväxlingarna...
 
Jag fick skapliga bakhjulssläpp samt nyttjade ABS'n ordentligt tidigare idag... perfekt underlag för att funktionstesta elektroniken :D

Dottern har inte samma bekymmer med sin "racer"

ImageUploadedByTapatalk1456329476.300276.jpg
 
Ja, ishalka verkar vettigt att köra i
Men måste medge att det är rätt manligt
 

vill inte göra er avundsjuka med med vädert här nere :)

väldigt ryckig TC! eller jag som är nybörjare :)
 
Börjat småfundera lite på att köpa race ecu till våren, men hur löser ni som redan har detta när det är dags för besiktning? Tyckte jag läste innan att den även stänger av servon till avgasventilen, vilket gör det svårt att få den gå igenom även med org. system misstänker jag? Byter ni tillbaka till standard ecu med throttle learning etc?
 
Hörrudu, jag känner en som har en Race-ecu till salu strax.
 
Avgasspjället öppnas när man lägger i växeln ja. Tror inte att bilprovningen har koll på det utan ställer upp den på stödet.
Så gör de på de banor som vill kolla buller stillastående. Och det är hur tyst och fint som helst!
 
Avgasspjället öppnas när man lägger i växeln ja. Tror inte att bilprovningen har koll på det utan ställer upp den på stödet.
Så gör de på de banor som vill kolla buller stillastående. Och det är hur tyst och fint som helst!

Läste någonstans att det gick att plocka bort servon helt utan att den gav någon felkod med race ecu så trodde inte den användes alls, men det låter ju lovande! Kan väl höra av dig via pm om det blir aktuellt att sälja. :tummenupp
 
Plocka inte bort servon.
När hojen är avstängd gör du följande.

1. vrid igång tändningen så servon till spjälet öppnas.
2. stäng av tändning
3. öppna servon framtill på höger sida där 2 vajrar går in.
4. skruva av hjulet som vajrarna går in i och häng av båda. r9jrwz.jpg
5. skruva tillbaka hjulet
6. skruva tillbaka locket och låt vajrarna ligga fritt där inne.
7. Nu är spjället alltid öppet och låter gott oavsett
 
Last edited:
Läste någonstans att det gick att plocka bort servon helt utan att den gav någon felkod med race ecu så trodde inte den användes alls, men det låter ju lovande! Kan väl höra av dig via pm om det blir aktuellt att sälja. :tummenupp

Absolut!
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top