Aprilia Tuono V4

Jag tror också att det är motorbromsen som skiljer Race & Track.
Strax dags för första bankörningen och en hel del nytt att bekanta sig med :)
Mapparna är nu: T (Track), S (Sport), R (Race)

1100 Factory på bana i KTM TNT Cup: https://www.youtube.com/watch?v=B0tM0b6nvIE

Hysteriskt underhållande film! "det är en 1290 superduke r framför mig...var framför mig.. Tuonon som skjuten förbi..."
 
En till fråga...blir säkert många.
Beställa skylthållare/tailtiddy. Vart? Passar det från tidigare modeller? Ser att det står exempelvis 2010-2015 på vissa annonser. Samma fråga gällande krachpuckar/broms/kopplingshandtag...
 
Jag tror också att det är motorbromsen som skiljer Race & Track.
Strax dags för första bankörningen och en hel del nytt att bekanta sig med :)
Mapparna är nu: T (Track), S (Sport), R (Race)

1100 Factory på bana i KTM TNT Cup: https://www.youtube.com/watch?v=B0tM0b6nvIE
Jävlar vilken fin körning. Finns ju ingen som utmanar honom. Och starten sen! Superduken bara försvann.
 
Och 1290 ska ju ha motsvarande effekt och ett jäkla register..

Menmen.. Som alltid, power ain't nothing without control.
Det är nog väldigt mycket föraren som gör det där. Jag ska rejsa mot kompisens 1290 för att jämföra. Så fort han slutar fega ur. Återkommer med rapport. Lär väl bli nån gång nästa istid
 
Hur skall du använda hojen? Kör du med feta nedlägg och tänjer gränsen på bana så är Tc bra.
Av dom 7-8 insidenter jag haft på gata så beror en på bakhjulskast, resten på låst framhjul.
Mao kör du mest gata så lägg mellanskilnaden på att eftermontera en ABS-broms fram om
det går. Eller gör som jag och spar 10000 kr och kör som folk. Lådan tillhör hojvärdens mest lättjobbade så du lär inte sakna quickshift. När det är dax att sälja min hoj och dom står i 50' så gissar jag att det inte blir svårt att sälja den för 40'. Snarare tvärt om.

Jag kör enbart gata, men tänkte försöka mig på en och annan bandag under denna säsong. Jag tyckte det såg ut som att det var ABS på den jag tittade på. Jag har ju inte sådan enorm koll vilket kanske märks, men det låter som att det i regel är APRC om det är ABS? Om den nu inte är eftermonterad dvs. Jag skulle aldrig få för mig att köpa en hoj för gatkörning utan ABS.
 
Alla tuonos med ABS har APRC.
Om det var den perforerade lilla ringen på fälgen du tänker på så kan det vara APRC givaren/kännare (fackspråk??) du ser. Trodde det var ABS-ringen först jag med.
Vilken årsmodell är det? ABS kom först -14.
 
Tyvärr min vän. Samma årsmodell som min. Det är APRC:n

Där ser man! Vilken tur att jag inte bara köpte den rakt av, det var inte långt ifrån kan jag säga. Får spara ihop till en från 2014(eller nyare) helt enkelt. Men en provkörning blir det i alla fall snarast möjligt. Är på tok för "feg" för att köpa något utan ABS vilket var tråkigt i det här fallet, haha.
 
Den är från 2012. Letade upp annonsen på Blocket:

http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia_TOUNO_V4_59244350.htm?ca=11&w=1

Är jag helt efterbliven eller är det inte en ABS-krans på den där?

For the 2012 model year, the Tuono was completely redesigned along the lines of the RSV4. As with that bike, it received Aprilia's APRC (Aprilia Performance Ride Control) package with 8-position traction control, 3 position wheelie control, and 3 position launch control. For the 2014 model year, various refinements including a larger 18.5 l fuel tank, more comfortable saddle, and 3 position race ABS brakes were introduced.
 
Alla tuonos med ABS har APRC.
Om det var den perforerade lilla ringen på fälgen du tänker på så kan det vara APRC givaren/kännare (fackspråk??) du ser. Trodde det var ABS-ringen först jag med.
Vilken årsmodell är det? ABS kom först -14.

Ja nog är det är det en del av ABS:en den skickar info om hjulets rotation, det vore konstigt om den satt på en hoj som inte har ABS. Det kanske är så att den används som hastighetsmätare på en icke-ABS hoj men isf borde det bara sitta i bak. Om det bara är APR-C som har ABS ja då vet vi. Eftermontage av bara ABS är inte troligt.
 
For the 2012 model year, the Tuono was completely redesigned along the lines of the RSV4. As with that bike, it received Aprilia's APRC (Aprilia Performance Ride Control) package with 8-position traction control, 3 position wheelie control, and 3 position launch control. For the 2014 model year, various refinements including a larger 18.5 l fuel tank, more comfortable saddle, and 3 position race ABS brakes were introduced.

Det där låter amerikanskt.
2011 kom Tuono V4
 
Back
Top