Aprilia Tuono V4

Ja nog är det är det en del av ABS:en den skickar info om hjulets rotation, det vore konstigt om den satt på en hoj som inte har ABS. Det kanske är så att den används som hastighetsmätare på en icke-ABS hoj men isf borde det bara sitta i bak. Om det bara är APR-C som har ABS ja då vet vi. Eftermontage av bara ABS är inte troligt.

Tror inte årsmodell -14 görs utan APRC, med betoning på tror :)
ABS kom -14
Min är en -12:a med ring och APRC, men ingen ABS, tro mig jag har testat :)

Det är ännu mer missvisande att det tom finns en Ickefungerande ABS lampa på en aprc maskin. Om jag minns rätt så skulle Aprilia fixa ABS redan från början men ändrade sig i sista sekunden för att dåvarande ABS teknik inte var tillräckligt bra.

Last edited:
Otroligt missvisande! Det är väl wheelie control i APRC, så det kanske kan vara någon sensor till det?

Ni som har koll på diverse vätskor, är bromsvärska Bosch dot4 nåt att ha?
Det är det jag har tillgång till för närvarande. Har inte hört nåt om den, men det borde väl funka???

Angående APRC skulle jag definitivt lägga till de extra kronorna jämfört med "icke-APRC". TC jobbar bra och har räddat mig åtminstone en gång (kalla däck + mycket gas = nästan katastrof..). Det är riktigt skönt att kunna köra på ställ ut genom kurvorna på bana och se ut som ett proffs även om det är elektroniken som håller en under armarna.. QS är också guld värt och får en att känna sig som en riktigt MotoGP-pilot vid acceleration.

Noterade att min gamla hoj som jag sålde i höstas är ute på annons igen:

http://www.blocket.se/stockholm/Aprilia_Tuono_aPRC_60016218.htm?ca=12&w=3

Om han inte lyckats fucka upp den totalt är hojen i bra skick och jag har inte haft några problem med den. Den är dock inte intagen via Bikeport utan våra favoritmomsbedragare Fordonshandel. Jag är nästan sugen på att köpa tillbaka den..

Här kommer en idiotfråga. Står i garaget och skall byta framdrev, det nya drevet har ingen gummidämpning på sidorna som originalet har, ska man flytta över? :va

Gummidämpning?
Vart på sidorna? Har jag aldrig sett på ett drev?
Tror inte det behövs!

Back