Aprilia Tuono V4

inte bänkat med original, innan han drog upp hojen på bänken så sa han direkt att såna korta öppna pipor var bara snygga att se på, men var ruskigt förödande för effekten.

Sen fick jag en fin genomgång utav lite kurvor som jag med mitt tekniska snille som man kan likställa med en apas inte förstod helt 100%, men ungefär "byt ut den där skitpipan, hojen kanske inte pajjar men det är fan inte långt ifrån" :död

Så thunderslash låter härligt, men den har åkt av från min hoj nu iaf
 
Skulle säga samma sak. Kolla om de kan skicka med express för en extra slant och skicka det till ditt jobb. Då kan du ha det tisdag kl 7.
 
inte bänkat med original, innan han drog upp hojen på bänken så sa han direkt att såna korta öppna pipor var bara snygga att se på, men var ruskigt förödande för effekten.

Sen fick jag en fin genomgång utav lite kurvor som jag med mitt tekniska snille som man kan likställa med en apas inte förstod helt 100%, men ungefär "byt ut den där skitpipan, hojen kanske inte pajjar men det är fan inte långt ifrån" :död

Så thunderslash låter härligt, men den har åkt av från min hoj nu iaf
Okej. Dom kan ju sin sak. Men jag har ändå svårt att tro att du tappade så mycket. Vad fick du för siffra då? Har ju sett korta ar pipor som lämnat ett par hk mer än org iaf. 2012or har lämnat 150 typ på bänk enligt tidningar och 2014 modeller 145. Skiljer ju en del från bänk till bänk också
 
hade 140, trodde faktiskt det gav mer än 145 på dom flesta bänkar då jag sett från när dom testat i olika recensioner på mellan 152-156 lr nått.
men jag kanske kommer ihåg helt fel, ta inte siffrorna som jag sagt som något 100% fakta då jag sa mellan 10-15 och det är för att han hade en lång pratstund om hur skräp det var med thunderslash och med tanke på dom andra tuonos han testat så var det i det spannet det saknades.
 
hade 140, trodde faktiskt det gav mer än 145 på dom flesta bänkar då jag sett från när dom testat i olika recensioner på mellan 152-156 lr nått.
men jag kanske kommer ihåg helt fel, ta inte siffrorna som jag sagt som något 100% fakta då jag sa mellan 10-15 och det är för att han hade en lång pratstund om hur skräp det var med thunderslash och med tanke på dom andra tuonos han testat så var det i det spannet det saknades.

Sälja thunderslashen billigt? ;)
 
Ja det får man ju säga. Hade du flappern borta också?

Testade det med ingen skillnad. Tyckte dock att den blev lite tråkigt orolig i gången med öppen flapper under 5000varv så jag montera tillbaka allt igen. Nu är den lika mysig att köra lugnt som den är rolig att leka med. Och det är den, ja jäklar vad fort man kan köra..

Fast nu verkar den lille räkan läcka olja vid framdrevet. Jaja. Garanti!:banana
 
Testade det med ingen skillnad. Tyckte dock att den blev lite tråkigt orolig i gången med öppen flapper under 5000varv så jag montera tillbaka allt igen. Nu är den lika mysig att köra lugnt som den är rolig att leka med. Och det är den, ja jäklar vad fort man kan köra..

Fast nu verkar den lille räkan läcka olja vid framdrevet. Jaja. Garanti!:banana
Smörjning till drivlinan
 
Apropå lite orolig under 5000, min nya tycker jag beter sig lite oväntat, jag trodde att det skulle bli annorlunda när inkörningsmappen blev ersatt. Ja det är så att på avdrag beter den sig som förväntat ner till 4000varv men precis när den passerar det varvet när jag vill sänka hastigheten bara lite till blir det tvärbroms, nästan som att tändningen stängts av. Motorbroms mer på en V4:a än en 4:a i rad men det här känns elektroniskt styrt. Har ni också samma karaktär i edra hojar? Det kräver lite mer växlande så att man kan hålla varvet lite högre, ja lite svårkört vid krypkörning. T-mapp är det jag har kört på. Vid aktiv körning fungerar den över förväntan.
 
T mapp är lite mer abrupt gjord för direkt gassvar och bankörning, prova s för gatbruk eller r om du kör lugnt i trafiken.
 
Ni som åker Tuono, vad har ni för förbrukning? Lekkörning samt pendling. Har bestämt mig för en 2015, ska bli skoj detta...
 
Jag var och provsatt en Tuono i helgen och är nu helt såld, har suttit och spanat på youtubeklipp hela helgen. Jag har alltså inte ens provkört den än. Den jag tittade på var en -12:a som rullat ca 950 mil, ingen APRC vad jag minns. Enligt vad jag har läst så är de lite äldre årsmodellerna mycket törstigare, stämmer detta? Eller är skillnaden markant? Jag kör ganska lugnt så här klassas det väl som kärringtempo. :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top