Aprilia Tuono V4

Dom tar inte 166kr timmen kan jag lova. 1180kr timmen fick jag som svar av probike i gbg ? sjuka summor.
Efter att alla omkostnader är betalda och skattmasen fått sitt är det tyvärr inte så mycket kvar.

Var istället glad för att du slipper anlita mig. När jag jobbade som konsult var mitt timarvode det dubbla. Plus moms...
 
Jävlar åt helvete vad 100 mils servicen var dyr, 3200 kr!

Inte för att strö mer salt i såren men jag kom precis hem från 100-mila i Hudik. 2465:- Det dom gjorde var koll av en massa saker, funktioner och nivåer, justering av reglage och kedja+smörja, kolla luften i däck, bytt olja+filter, ny mapp (för originalsystem står det)inlagd. Jag undrar om jag hade slipon eller annat helsystem kanske man erbjudits passande mapp ist.
 
Woho! Nu har jag förmodligen löst mina växlingsproblem. Skruvade av kopplingskåpan i tron om att det var en bult som håller en fjäder på plats som gängat upp sig. Men den satt som den skulle. (tydligen vanligt problem.)

Såg då att gaffeln på växelspaksarmen var sned. Rätade upp och skruvade ihop. Nu gick det jävla fint den turen jag tog! :)

Kan den ha vart sned från fabrik eller var det förra ägaren som tryckt till alldeles för hårt?

Beställer nog en ny framöver iaf bara för att vara på den säkra sidan.
 
Inte för att strö mer salt i såren men jag kom precis hem från 100-mila i Hudik. 2465:- Det dom gjorde var koll av en massa saker, funktioner och nivåer, justering av reglage och kedja+smörja, kolla luften i däck, bytt olja+filter, ny mapp (för originalsystem står det)inlagd. Jag undrar om jag hade slipon eller annat helsystem kanske man erbjudits passande mapp ist.

Kan bikeport och probike ha så stora skillnader i pris? Smått sugen på att påpeka detta till probike.
 
Probike är bra mycket dyrare då dom har HD folk som kunder antar jag, kan man betala multum för chaps och fransar och sen köpa en mc för 500% mer än den är värd egentligen så kan man nog betala lite extra på servicen också. :huvet

edit: jag frågade i höstas vad 2000mila servicen skulle kosta på probike då jag hade prutat med mig 100mila i priset men löste det genom att dom gjorde 1000 istället, ungefärligt pris 8000-9000kr för 2000mila
 
Last edited:
Probike är bra mycket dyrare då dom har HD folk som kunder antar jag, kan man betala multum för chaps och fransar och sen köpa en mc för 500% mer än den är värd egentligen så kan man nog betala lite extra på servicen också. :huvet

edit: jag frågade i höstas vad 2000mila servicen skulle kosta på probike då jag hade prutat med mig 100mila i priset men löste det genom att dom gjorde 1000 istället, ungefärligt pris 8000-9000kr för 2000mila

Skulle dom ha 8-9 000 för 2000 mila servicen??
Vad har ni andra betalt? Det är den service som är näst på tur för mig.
 
Beror nog lite på vad som behöver göras, men allt mellan 6-10 är nog rimligt för den. Ventiljustering är en ganska krånglig affär, och är det mek som inte kan sin Aprilia rätt plockar de ur motorn.
 
Beror nog lite på vad som behöver göras, men allt mellan 6-10 är nog rimligt för den. Ventiljustering är en ganska krånglig affär, och är det mek som inte kan sin Aprilia rätt plockar de ur motorn.
Wtf. Man lär ju få kolla runt efter priser hör jag. Eller göra jobbet själv.
 
Originalverktygen från Aprilia förutsätter moroten ur ramen... Det säger väl lite. De måste moddas om du vill justera ändå. Allt utanför storstad bör vara billigare.
 
Japp, originalbeskrivning och tidsangivelser för ventiljustering innefattar motor ur och i ramen igen. En relativt tidsödande verksamhet. Tror det beräknas ungefär 8timmar för 2000mils.

Kompisen i UK fick betala £810 för sin och då är en välrenommerad firma.

5kr milen :rock
 
Bänkade hojen med thunderslash på idag.
försvunnit en 10-15 hästar jämfört med original så det åkte av fortare än kvickt nu när jag kom hem.
Blir nog att försöka hitta akra till en bra peng så småningom istället.

Det jag fick förklarat för mig, jag som inte riktigt fattar allt sånt här var att det behövdes mer motstånd, enligt honom var korta pipor rent skit mer eller mindre, så ni som just köpt nya hojar köp lite längre slipons om ni vill behålla alla hästar
 
Bänkade hojen med thunderslash på idag.
försvunnit en 10-15 hästar jämfört med original så det åkte av fortare än kvickt nu när jag kom hem.
Blir nog att försöka hitta akra till en bra peng så småningom istället.

Det jag fick förklarat för mig, jag som inte riktigt fattar allt sånt här var att det behövdes mer motstånd, enligt honom var korta pipor rent skit mer eller mindre, så ni som just köpt nya hojar köp lite längre slipons om ni vill behålla alla hästar
Bänkade du både med orginal och med thunderslash? Siffror på båda? :-) tycker ett tapp på 15hk låter alldeles för mycket. Det är inte så att du bänkat på olika ställen eller bara jämför med bänking från någon tidning?
 
Ni som har bytt till 15t fram, var köpte ni era drev? Vill få hem det snabbt så att jag kan få det bytt innan fredag. Hittade ett på XL-Moto, någon som köpt därifrån?
 
Ni som har bytt till 15t fram, var köpte ni era drev? Vill få hem det snabbt så att jag kan få det bytt innan fredag. Hittade ett på XL-Moto, någon som köpt därifrån?
Jag köpte från xlmoto. Snabb frakt och verkar vara bra grejer. Kolla så du sätter drevet åt rätt håll bara ?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top