Aprilia Tuono V4

Eh. Vilket liv det blir när spjället i avgasröret lämnas öppet :brinnerup

Edit; Lite fix i helgen som gick.
Provade racekåpor från rsv4. Kan bli cool!

Gjorde en stöld(haha)räd i SpoonvValley garaget.
Montera en inte helt standard öhlins styrdämpare. Det gjorde skillnad mot skräpet som satt där, inte nervös när hjulet ligger an backen med knapp kraft..
En öhlins bakdämpare som ska gås igenom före montering.
Kolfiberskydd för motor, vilket silikon ska man våga använda som inte lämnar märken?

Därtill bytte jag ventiler på mina Oz fälgar som ska på också.. Blir en eller två dagar till med prov och försök.

Dessutom fick den gå några rundor i bromsbänken, mest för att det lät så gött..
Bilder när den har kåporna på? ?
 
Last edited:
Eh. Vilket liv det blir när spjället i avgasröret lämnas öppet :brinnerup

Edit; Lite fix i helgen som gick.
Provade racekåpor från rsv4. Kan bli cool!

Gjorde en stöld(haha)räd i SpoonvValley garaget.
Montera en inte helt standard öhlins styrdämpare. Det gjorde skillnad mot skräpet som satt där, inte nervös när hjulet ligger an backen med knapp kraft..
En öhlins bakdämpare som ska gås igenom före montering.
Kolfiberskydd för motor, vilket silikon ska man våga använda som inte lämnar märken?

Därtill bytte jag ventiler på mina Oz fälgar som ska på också.. Blir en eller två dagar till med prov och försök.

Dessutom fick den gå några rundor i bromsbänken, mest för att det lät så gött..

Köp riktiga motorskydds kåpor istället....som du ej silikon/limmar fast....satt ju sånt skit på min hoj när jag hämtade min...har tagit av på ena sidan...och det vart tyvärr inte så snyggt :(..Så släng kolfiber skiten och köp riktiga istället som skruvas ditt, kolfiber är ju bra men denna gång är det bara skit!!.
 
Bara bild med måttande av tail.
View attachment 419217

Typ ett sånt http://m.ebay.co.uk/itm/APRILIA-RSV...VTR-VERNICIATA-ALITALIA-FAIRING-/400586605221

Lånat utav sc-racing

Får modda lite för baklampa och styre (ska INTE ha clip-ons)

Edit. Förena nytta med nöje eller vad man ska kalla det?Bänken, gp och glada miner. Alltid gemytlig i SpoonvValleyRacings verkstad
View attachment 419218


Edit2; för er som letar kraschplast för tuonospec, http://www.cruciata.com/racing-street-replica-fairings.asp
Blir redigt snyggt!

Ska du göra dig av med delar från orginalbakdelen så köper jag gärna.
Den silvriga delen. "handtaget" och kanske baksitsen.
 
Last edited:
Oj oj oj vilken banmaskin detta är.
Har kört två dagar på Kinnekulle och den är helt fantastisk. Håller jämna steg med S1000rr på större delen av rakan. Och i kurvorna ligger den helt slickad.
Börjar fundera på om man ska byta styre för att få lättare häng med överkroppen i kurvorna.
Nån som har testat???

Det här har jag beställt. 51 mm. Hoppas att det passar utan modifikation. Lite dyrt men inställningsmöjligheterna är kompletta. Tänkte mig kunna växla mellan gatuläge och banläge smidigt. Möjligen blir det fel med för långa wirar och bromsslang.
http://www.apexmfg.com/all-products/apex-clip-ons/apex-3-riser-clip-on-set
IMG_6434.jpg
 
Last edited:
Nu blir det nytt gummi bak.
Michelin pilotpower 3.
Nåt särskilt att tänka på när jag plockar av o på bakhjulet?
Ni som vart med förr��
 
Nu blir det nytt gummi bak.
Michelin pilotpower 3.
Nåt särskilt att tänka på när jag plockar av o på bakhjulet?
Ni som vart med förr��

Nä, det var som vanligt. Först lossa kedjespännarna och sen stora bulten till axeln. Föra fram hjulet och få av kedjan. Ur med axeln och ner med hjulet. Tyckte det var lite trångt för bromsoket. Så akta så du inte repar fälgen.

Jag fettade in axeln och la lite på lagrena när jag monterade ihop. Säkert inget som behövs men kändes bra. Sen kan du ju locktighta stora axelbulten innan du drar ihop det och får rätt sträckning på kedjan.
 
Moment drog du stora bulten?
Kedjan tycker jag alltid är lurig att spänna. Blir inte riktigt klok var jag skall mäta ifrån.
Men nu rör den sig mellan 2,5 till 3 cm. Mätt från svingen.
 
Nä, det var som vanligt. Först lossa kedjespännarna och sen stora bulten till axeln. Föra fram hjulet och få av kedjan. Ur med axeln och ner med hjulet.

Om jag får lägga mig i lite, så är det väl inte helt nödvändigt att lossa kedjespännarna? Jag vet inte exakt hur det ser ut på TV4, men det brukar gå bra att dra ur hjulaxeln ändå och gör man på det viset så slipper man justera kedjespännarna när allt ska ihop igen.
 
Om jag får lägga mig i lite, så är det väl inte helt nödvändigt att lossa kedjespännarna? Jag vet inte exakt hur det ser ut på TV4, men det brukar gå bra att dra ur hjulaxeln ändå och gör man på det viset så slipper man justera kedjespännarna när allt ska ihop igen.

Du har nog rätt där. Det behövdes inte.
 
Om jag får lägga mig i lite, så är det väl inte helt nödvändigt att lossa kedjespännarna? Jag vet inte exakt hur det ser ut på TV4, men det brukar gå bra att dra ur hjulaxeln ändå och gör man på det viset så slipper man justera kedjespännarna när allt ska ihop igen.

True that!
 
Argh... Nu har jag drabbats av köpfebern igen. Däck och slipon står redan på listan. Nu funderar jag på nya "fotpinnar" vill gärna ha Ligtech R, men de kostar en del... Sen är jag inte riktigt med på vad jag ska ha de till.

Någon som kan ge mig några bra argument?
 
Last edited:
Argh... Nu har jag drabbats av köpfebern igen. Däck och slipon står redan på listan. Nu funderar jag på nya "fotpinnar" vill gärna ha Ligtech R, men de kostar en del... Sen är jag inte riktigt med på vad jag ska ha de till.

Någon som kan ge mig några bra argument?
Jag är ju inte på den nivån då jag känner att nya fotpinnar är rätt för mig. Jag jade kört på en gabro eller race ecu till sliponen istället och ett sportfilter ?
 
Argh... Nu har jag drabbats av köpfebern igen. Däck och slipon står redan på listan. Nu funderar jag på nya "fotpinnar" vill gärna ha Ligtech R, men de kostar en del... Sen är jag inte riktigt med på vad jag ska ha de till.

Någon som kan ge mig några bra argument?
Köp fler däck istället.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top