Aprilia Tuono V4

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Undvik att köp kort ändrör till rsv4 , det är ej bra för motorn och du tappar effekt, sen kan du få problem med idle rpm också.
Tack för input!
Detta är inte den lilla cola-burken, utan den större/längre med inbyggd avgasventil!
Finns 350/250mm ändrör att välja på..
men dyrt :cool:
 

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
Säljer ett SC project slipon som satt på min 1100 factory 2020. låter extremt högt.

Va är en rimlig prislapp på en begagnad i mycket bra skick? Någon som vill köpa?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nu har jag äntligen tagit tummen ur och köpt en Tuono! :)
2022 factory ultra dark, kommer om 1-3 veckor!

SC-Projects 250mm ändrör ligger på 17.000:- , låter saftigt.. brukar det vara så dyrt?

ok.. akrapovic till min förra Streetfighter v4s var inte gratis heller…

Taggad!!!
Antar att det är röret med inbyggd titanklaff? Du slipper ju i alla fall kostnaden för att mappa om med det. Sen finns ju billigare rör med öppen linkpipe. Men då måste du mappa, och det blir massa bök vid besiktingen att montera tillbaka vajrar å skit.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Är det någon som vågar testa tc ordentligt? Jag fegade som fasen på banan i helgen ? Vågar fan inte vrida fullt på rullen under djupa nedlägg, vred på ganska bra men inte tillräckligt för att tc skulle gå in på tc6. Började med att bekanta mig med hojen först och sedan började på läge 8 och tänkte jobba mig nedåt, men sen tog banhelgen slut. Nytt försök denna helgen. Däremot kan jag konstatera att försöka få tc att gå in är ett bra sätt att köra slut på nya däck ?
 

Snusken

Sporthojsnörd
Gick med
21 Dec 2008
Ort
Östersund
Hoj
2x Gsx-r 750
Är det någon som vågar testa tc ordentligt? Jag fegade som fasen på banan i helgen ? Vågar fan inte vrida fullt på rullen under djupa nedlägg, vred på ganska bra men inte tillräckligt för att tc skulle gå in på tc6. Började med att bekanta mig med hojen först och sedan började på läge 8 och tänkte jobba mig nedåt, men sen tog banhelgen slut. Nytt försök denna helgen. Däremot kan jag konstatera att försöka få tc att gå in är ett bra sätt att köra slut på nya däck ?

Är det någon som vågar testa tc ordentligt? Jag fegade som fasen på banan i helgen ? Vågar fan inte vrida fullt på rullen under djupa nedlägg, vred på ganska bra men inte tillräckligt för att tc skulle gå in på tc6. Började med att bekanta mig med hojen först och sedan började på läge 8 och tänkte jobba mig nedåt, men sen tog banhelgen slut. Nytt försök denna helgen. Däremot kan jag konstatera att försöka få tc att gå in är ett bra sätt att köra slut på nya däck ?
Varför provocera hojen till att gå in och rätta dina fel? Jag skulle aldrig rekommendera någon att vrida fullt vid djupa nedlägg.. Vrider aldrig fullt innan jag börjar rätta upp cykeln och sitter någorlunda rätt på hojen.
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Jag såg tc lampan blinka i ögonvrån ibland på min gamla -16 när jag smög på med gas ur en kurva. Nästan alltid i en lång svepande höger på bulten (efter pålamalmsavfarten riktning tungelsta) Väldigt långt från fullgas dock och ingen känsla alls av att något var på väg att släppa.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Antar att det är röret med inbyggd titanklaff? Du slipper ju i alla fall kostnaden för att mappa om med det. Sen finns ju billigare rör med öppen linkpipe. Men då måste du mappa, och det blir massa bök vid besiktingen att montera tillbaka vajrar å skit.
Precis! Beställde en sådan. 250mm kolfiber.
Ser ut som leverans nästa vecka (hojen) :-D
 

Raderad medlem 61114

Guest
Varför provocera hojen till att gå in och rätta dina fel? Jag skulle aldrig rekommendera någon att vrida fullt vid djupa nedlägg.. Vrider aldrig fullt innan jag börjar rätta upp cykeln och sitter någorlunda rätt på hojen.

För att hitta gränsen.
 

jais

Medlem
Gick med
10 Sep 2014
Ort
TÄBY
Hoj
Aprilia Tuono 1100 V4 Factory 2018, Kawasaki Z750 2008
Någon som har ett bra tips på bromsbelägg fram? Har aldrig bytt tidigare och det är ju en djungel på marknaden med priser upp mot 800 stycket. Tacksam för tips!
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Hej på er...
Kan ni hjälpa mig med nedanstående frågor!

Jag undrar om när tillverkade den sista generationen tuono v4 1000 cc?

Jag har hittat en hos "Adrenaline Motors & workshop" i Hudiksvall en import cykel!

På vägverkets hemsidan står det fordonsår 2016 på den? kan det verkligen stämma detta (var det inte 2014 som var sista gen. av den modellen)?
Sedan undrar jag också om ni har nån erfarenhet från den ovannämnda mc butiken?

Tack för förhand
 

OceanK

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2020
Ort
Mölndal
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2020, BMW GS 750 2019
Hej på er...
Kan ni hjälpa mig med nedanstående frågor!

Jag undrar om när tillverkade den sista generationen tuono v4 1000 cc?

Jag har hittat en hos "Adrenaline Motors & workshop" i Hudiksvall en import cykel!

På vägverkets hemsidan står det fordonsår 2016 på den? kan det verkligen stämma detta (var det inte 2014 som var sista gen. av den modellen)?
Sedan undrar jag också om ni har nån erfarenhet från den ovannämnda mc butiken?

Tack för förhand
Jag kan bara prata gott om dem. Köpte min tuono 2020 då sprillans ny från dem. Fick den hemkörd på släp till göteborg. Alltid snabba o trevliga. Alla upgrades har jag öven köpt via dem.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top