Aprilia Tuono V4

Har en Gopro Hero 3 Black fram, och en Sjcam Sj4000 baktill. Föredrar bild och ljudkvalitén på Sj:n nästan, sånär som på hur den hanterar skiftningar från ljust till mörkt, där är gopron bättre. Men den är också 5-6ggr dyrare, så kör på en SJ :tummenupp

Det finns kopior på ebay som bara heter SJ4000, den riktiga kameran heter SJCam SJ4000. Viktigt att få originalet, kopian är skräp.
 
Har en Gopro Hero 3 Black fram, och en Sjcam Sj4000 baktill. Föredrar bild och ljudkvalitén på Sj:n nästan, sånär som på hur den hanterar skiftningar från ljust till mörkt, där är gopron bättre. Men den är också 5-6ggr dyrare, så kör på en SJ :tummenupp

Det finns kopior på ebay som bara heter SJ4000, den riktiga kameran heter SJCam SJ4000. Viktigt att få originalet, kopian är skräp.

SJCam är klart bättre och jag hade tänkt att slå till på en sådan, men det har inte blivit av då jag hört många som haft problem med att de fått kopior istället för the real deal. För de futtiga kronorna Denvern kostade var det helt ok med tanke på att det ingick flera fästen.
 
SJCam är klart bättre och jag hade tänkt att slå till på en sådan, men det har inte blivit av då jag hört många som haft problem med att de fått kopior istället för the real deal. För de futtiga kronorna Denvern kostade var det helt ok med tanke på att det ingick flera fästen.


Top rated sellers på Ebay så brukar det va lugnt =)
 
Har en Tuono 2015, nyss hemkommen från europatripp som slutade på dryga 500 mil..förvånad hur fin den är att toura med men helt klart trivs den då den blir belastad, typ efter slingriga alpväger :yoparty

Men är det nån fler som har upptäckt att muttrarna som håller bakdrevet har lossnat. Upptäckte det då jag skulle tvätta den, 3 av 5 muttrar satt löst, Gick ej skruva åt dom heller då mutter och bult bara snurrade runt.
Inga problem att ta det på reklamation så fick det åtgärdat idag. Ingen som varit med om nåt liknande?
 
Men är det nån fler som har upptäckt att muttrarna som håller bakdrevet har lossnat. Upptäckte det då jag skulle tvätta den, 3 av 5 muttrar satt löst, Gick ej skruva åt dom heller då mutter och bult bara snurrade runt.
Inga problem att ta det på reklamation så fick det åtgärdat idag. Ingen som varit med om nåt liknande?

Om det är lika som på tidigare generationers Tuono så behöver du hålla emot skruven på insidan för att dra åt muttern. De är alltså inte fasta skruvar i hubben.
 
Har en Tuono 2015, nyss hemkommen från europatripp som slutade på dryga 500 mil..förvånad hur fin den är att toura med...

Hur löste du packningen? Hittat några bra tillbehör som funkar?

Monterat extraruta eller sitter huvudet kvar efter några timmars körning i "högre tempo" med orginalkåpan?
 
Last edited:
Ang packning så kolla på aprilias forum, där finns några alternativ.
La famiglia Aprilia Svezia.
 
När jag köpte min 1100rr köpte jag också en Shoei GT air. Tyckte det var riktigt mycket turbulens och högt ljud redan i 100kmh men funderade inte så mycket mer på det. Köpte sedan en Arai rx7-gp och när jag körde första gången fick jag en chock, ingen turbulens och väldigt tyst även i 200.
Blev som att åka en helt annan hoj. Bara ett litet tips!
 
Har en Tuono 2015, nyss hemkommen från europatripp som slutade på dryga 500 mil..förvånad hur fin den är att toura med men helt klart trivs den då den blir belastad, typ efter slingriga alpväger :yoparty

Hur många tankstopp blev det? :näsblod

Känns som det skulle vara det som sätter gränserna för seriös touring. Har svårt att komma särskilt mycket längre än 20 mil på en tank... Runt 18-19 börjar reservtrippmätaren räkna och jag har ingen lust att ta reda på exakt hur långt man kommer på den. 25 kilometer är så långt jag vågat hittills. :)
 
Har kommit 20 mil på en tank varav 4 på reserven, fick vid tankningen i 15.7l... Tanken ska ju bara rymma 15.5 så den var nog hyffsat tom vid det laget :D
 
Fast det är en 1000 eller?

1100:an ska ha en 18,5 liters tank. Vilket jag tror är ren bullshit. När jag körde 2,5 mil på reserven fick jag i ungefär 16,5 liter vid pumpen.

Det var samma med Falco:n, den skulle ha en 21 liters tank, men när jag körde soppatorsk en gång så fick jag i 18,5 och då rann det över i evakueringen.
 
Touring blir ju lugnare körning, tror jag snittade på ca 0.55-0.6 liter milen..
Stannade och tankade efter ca 20 mil, lagom med vilopaus då...
Körning hemma med mera bus snittar den lite högre
 
Fast det är en 1000 eller?

1100:an ska ha en 18,5 liters tank. Vilket jag tror är ren bullshit. När jag körde 2,5 mil på reserven fick jag i ungefär 16,5 liter vid pumpen.

Det var samma med Falco:n, den skulle ha en 21 liters tank, men när jag körde soppatorsk en gång så fick jag i 18,5 och då rann det över i evakueringen.

Aprilia räknar utan soppa pump osv .. Konstigt kan man tycka ..
 
Reservvolymen är dock felspecad i underkant... har för mig jag körde 6 mil med min 12:a
 
På andra forum så har folk kört soppatorsk på 2-3 mil på reserven... Det verkar inte vara ett kalibrerat precisionsinstrument direkt. :) Kanske skiljer en hel del hoj till hoj om flottören är satt lite annorlunda vid montage?

På förra hojen kunde man inte riktigt lita på reservlampan heller. Vissa gånger kunde man komma 4 mil, en annan så kom jag inte ens två.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top