Aprilia Tuono V4

Torsdagen var kanon!
Torr till ca 15.
Tfk åkte hem och Lillennr1 kom.
Några onödiga vurpor när banan precis torkat och flera ville bomba så det blev onödig väntan.
 
Torsdagen var kanon!
Torr till ca 15.
Tfk åkte hem och Lillennr1 kom.
Några onödiga vurpor när banan precis torkat och flera ville bomba så det blev onödig väntan.
Okej. Ja man får försöka lägga band på sig hur sugen man än blir när det torkar! Märkte det själv på onsdagen det passet där det inte regnade. Då växte hornen alldeles för fort.
Får hoppas vi kan köra tillsammans nån mer gång då vädret är bättre.
Jävligt sugen att åka på apriliaklubbens. Men blir tight med grekland dagen efter. Vi får se!
 
Tjenare!!

Provkörde en Tuono V4 för en vecka sedan, mest för skojs skull. Men sen tog det inte många dagar innan denhär italienska skapelsen stod i garaget där hemma :D
tuono.jpg

Det blev en ökning på 100 hästkrafter från monster 600:an som jag kört tidigare och jäklars va den går fint (quickshifting kan vara den mest beroendeframkallande upplevelsen nånsin)!

Knutstorp den 21/8 är redan bokad, förhoppningsvis blir det en dag i september med.
Jag hoppas vi ses där!
 
Europatrippen tog slut redan i Tyskland en dag senare.. 30mil från München på Autobahn i 140-150 började rassel of doooom komma från motorn och några sekunder senare tänds motorlampan och service över displayen. Efter en jävla massa krångel fick jag den en dag senare till en verkstad där första kommentaren var "game over". :död Felkoder indikerade att ventil 3&4 hade gett upp men får väl se var det slutar.. Kanske borde ha gjort den där ventilkontrollen vid 1000mila istället som många rekommenderat.. :glömdet
 
Europatrippen tog slut redan i Tyskland en dag senare.. 30mil från München på Autobahn i 140-150 började rassel of doooom komma från motorn och några sekunder senare tänds motorlampan och service över displayen. Efter en jävla massa krångel fick jag den en dag senare till en verkstad där första kommentaren var "game over". :död Felkoder indikerade att ventil 3&4 hade gett upp men får väl se var det slutar.. Kanske borde ha gjort den där ventilkontrollen vid 1000mila istället som många rekommenderat.. :glömdet
Fy f*n vad surt! Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Kan du ta det på maskinskadeförsäkringen?
 
Fy f*n vad surt! Hoppas att det löser sig på ett bra sätt. Kan du ta det på maskinskadeförsäkringen?

Ja fyfan vilken misär det var igår. Gjorde misstaget att ta hjälp av assistansbolaget för bärgning etc, utlovade 40min blev till 5h och sen släpptes jag av utanför en stängd kawaskibutik långt utanför stan. Blev ännu bättre när den lokala taxiväxeln inte förstod ett ord engelska eller min googletranslate-tyska. :banana

Som tur var åkte jag inte själv så vi lyckades lösa det tillslut men var skapligt less när klockan var 0030 och vi fortfarande inte hade något boende. :smasha

Svedea har dock varit suveräna och var inte ens någon diskussion om de skulle stå för kostnaden. De skulle skruva av motorn nästa vecka sen får vi se var det slutar. Skulle det ta mer än en vecka att åtgärda verkade det som att Svedea hellre tar hem hojen till Sverige för rep.

Förhoppningsvis kan jag fortsätta neråt Österrike & Italien i ene hyrbil istället, men något säger mig att det hade varit roligare på 2 hjul.. :tungan
 
Last edited:
Ja fyfan vilken misär det var igår. Gjorde misstaget att ta hjälp av assistansbolaget för bärgning etc, utlovade 40min blev till 5h och sen släpptes jag av utanför en stängd kawaskibutik långt utanför stan. Blev ännu bättre när den lokala taxiväxeln inte förstod ett ord engelska eller min googletranslate-tyska. :banana

Som tur var åkte jag inte själv så vi lyckades lösa det tillslut men var skapligt less när klockan var 0030 och vi fortfarande inte hade något boende. :smasha

Svedea har dock varit suveräna och var inte ens någon diskussion om de skulle stå för kostnaden. De skulle skruva av motorn nästa vecka sen får vi se var det slutar. Skulle det ta mer än en vecka att åtgärda verkade det som att Svedea hellre tar hem hojen till Sverige för rep.

Förhoppningsvis kan jag fortsätta neråt Österrike & Italien i ene hyrbil istället, men något säger mig att det hade varit roligare på 2 hjul.. :tungan
Fyfan vad tråkigt! Hoppas det ordnar sig bra för dig :-)
 
Tjenare!!

Provkörde en Tuono V4 för en vecka sedan, mest för skojs skull. Men sen tog det inte många dagar innan denhär italienska skapelsen stod i garaget där hemma :D
View attachment 422259

Det blev en ökning på 100 hästkrafter från monster 600:an som jag kört tidigare och jäklars va den går fint (quickshifting kan vara den mest beroendeframkallande upplevelsen nånsin)!

Knutstorp den 21/8 är redan bokad, förhoppningsvis blir det en dag i september med.
Jag hoppas vi ses där!
Kul! Sett den på blocket. Ser riktigt fin ut! Grattis :-)
 
Ja fyfan vilken misär det var igår. Gjorde misstaget att ta hjälp av assistansbolaget för bärgning etc, utlovade 40min blev till 5h och sen släpptes jag av utanför en stängd kawaskibutik långt utanför stan. Blev ännu bättre när den lokala taxiväxeln inte förstod ett ord engelska eller min googletranslate-tyska. :banana

Som tur var åkte jag inte själv så vi lyckades lösa det tillslut men var skapligt less när klockan var 0030 och vi fortfarande inte hade något boende. :smasha

Svedea har dock varit suveräna och var inte ens någon diskussion om de skulle stå för kostnaden. De skulle skruva av motorn nästa vecka sen får vi se var det slutar. Skulle det ta mer än en vecka att åtgärda verkade det som att Svedea hellre tar hem hojen till Sverige för rep.

Förhoppningsvis kan jag fortsätta neråt Österrike & Italien i ene hyrbil istället, men något säger mig att det hade varit roligare på 2 hjul.. :tungan

Mardröm.
Skönt höra att Svedea sköter sig iaf.
Hoppas det löser sig på något bra sätt.
 
Haha, trodde i min enfald att puckarna skulle räcka längre än ett pass. Nybörjarmisstag!
 
Haha, trodde i min enfald att puckarna skulle räcka längre än ett pass. Nybörjarmisstag!
Sluta försöka släpa dem då! ;)

När pucken tagit i så lyft knät lite då, du har ju uppnått den lutningsvinkel på hojen du vill ha så du behöver inte släpa pucken genom hela kvarnböjen.

Sen är det inget fel på puckarna, det är din sittställning som fuckar upp dem. Sorry... :)
 
Du har en poäng, men det är ju väldigt kul att slipa puckar så här i början. Trodde man skulle ha pucken i så länge som möjligt
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top