Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Greenblood skrev:Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag komer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skräma upp den lite...???![]()
KaZ skrev:Handlat lite:
Aprilia RSV Mille R factory (svart)
Akra-slippisar
Oxtar TCS EVO (stövlisar)
Renegade Airkit
beställt:
Evoluzione Nummerplåts-hållare
Quick Release Pins
RSV Front (upper) Crash protectors
525 - 15T Performance FRONT sprocket
Power Commander III - 04 RSV (USB)
04 RSV Double Bubble Screen, Dark tint
![]()
tjing
twinner skrev:Ett slipon,chip och den underbara motorkaraktären räcker för att jag ska njuta
Bytet från rad4 till twin är ju en ganska spektakulär upplevelse,förmodligen kommer du tycka att det känns lite skumt,jag visste inte hur jag skulle utnyttja motorns vrid i början!.Kan nog skrämma upp den bra mycket
Testa![]()
Greenblood skrev:Jag har kört twin tidigare (SP1 o TL1000R) och jag gillar karaktären.
Men jag är lite rädd för att den ska kännas klen...
flugan skrev:Vad var tråkigt med ZX10:an förutom att den låter som ett UFO?
RSV_R skrev:Blev det någon märkbar skillnad då? Och inga stolthets svar typ "jag har ju lagt 8000 på det så det måste ju vara skillnad"....![]()
Helt ärligt nu. Blev prillan nöjd?
Du kommer säkert tycka den är slö om du precis klivit av 10an. Om man känner att man måste ha 170+ hästar så ska man inte satsa på twin. Svårt att säga hur just du kommer tycka.Greenblood skrev:Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag komer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skräma upp den lite...???![]()
Buster skrev:Svårt att säga skillnaden mot Akra sliponet. Man ska ju helst köra direkt efter varandra. Nu har jag ju puttrat omkring med originalet halva veckan.
Det låter lite rappare och svarar kvickare vid gaspådrag. Toppeffekten är väl lite högre men inte så man bajsar i byxan när man vrider. Det är väl ingen revolution direkt. Jämfört mot originalet som jag körde senast igår så känns det klart bättre på allt.
Buster skrev:Svårt att säga skillnaden mot Akra sliponet. Man ska ju helst köra direkt efter varandra. Nu har jag ju puttrat omkring med originalet halva veckan.
Det låter lite rappare och svarar kvickare vid gaspådrag. Toppeffekten är väl lite högre men inte så man bajsar i byxan när man vrider. Det är väl ingen revolution direkt. Jämfört mot originalet som jag körde senast igår så känns det klart bättre på allt.

Greenblood skrev:Funderar på att byta min ZX10R mot en Tuono....
Frågan är om jag kommer att ångra mig...???
Hur mycket hästar får man ut från en sån med helsystem och mappning..??
Ska man montera PCIII eller ska man använda Leovince:s färdiga kit...???
Är det något annat man ska göra för att skrämma upp den lite...???![]()
KaZ skrev:Jämför inte Tuonon med din nuvarande zx10... dömt att misslyckas då!
Tror att du kan bli ganska nöjd med en appe om du preppar den lite.
vet att det skall gå att få ut runt 140 kus på bakan.
Och 140 twin bhp... lär räcka på den!![]()
det man gör är:
porta toppar
PCIII
Helsystem 2-1
bort med luftburk å dit med airkit.
sen...
KÖR!![]()
Greenblood skrev:Jag skulle nöja mig med 120-130 på slangen...
nå?Greenblood skrev:Jag skulle nöja mig med 120-130 på slangen...
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |