Aprilia-tråden

RSV_R skrev:
Hade tänkt göra som till 04:an. Köpte alu igår, men om den ska vinklas ner och böjas så kanske det är bättre och lättare att gjuta i kolfiber/gasfiber.... (synd man inte har annat än glasfiber hemma då)

Gör en Plugg i aluminium och gjut från den sen !
 
KaZ skrev:
:banana trallallallala :banana

:yoparty

Då va allt klart då!

Gamla Millan har gått i graven och den nya e snart på väg hem till mig, där den hör hemma! :tummenupp

Jag har mao gjort klart med TH gällande inlösen på den gamla och beställt en Svart factory av mikcar! :Bugar

hehe, nu gäller det bara att bli frisk i benet så jag kan njuta av nån dags åkning innan vintern stänger hojporten för i år!

HYFSAT NÖJD KILLE!

KaZ

JAg kan köra in den åt dig så den är redo när gipset åker av- man e ju en polare :hihi

Jag e inge avundsjuk alls :död
 
SÄljes!!!

OK!

Här hittar ni ett LeoVince Titanium helsystem till salu!
Passar på mille från 98-00.

http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9615

Har även detta till Salu:

Brembo Org. bromsskiva fram -00: 1000:-
Brembo Org. bromsskiva bak -00: 200:-
Depåstödsrullar (ser ut som små krachpuckar) 200:-
Orginal Depåstödsrullar: 100:-
Org. kåpglas. : 200:-
KN-filter : 400:-

ALLA Dekaler till en 00:a R:
fram: 400:-
Bak: 400:-
Mitten: 1000:-

Finns säkert någe mer smått...

PM:a om nåt faller er i smaken!
 

Bifogat

  • Imgp0128.jpg
    Imgp0128.jpg
    49.8 KB · Visningar: 68
Last edited:
Jag tycker att min kopplingspolja ser rätt mörk ut... :va dessutom kände jag att den blev slapp när jag åkte en längre sträcka för 2 veckor sen.. stannade o pumpa lite sen försvann det... Sen dess har jag inget kännt..

Kan det vara luft i systemet???

oljan ska väl inte vara mörk (nästan svart)???

nivån ligger precis på MIN :(

Tänkte lufta o byta olja idag... hoppas det inte är nån packning i huvudcylindern som gått...


Jag tänkte på shell´s bromsolja som de säljer på Bikestop i LKPG.. nån som har erfarenhet gällande kvalitéten på olika bromsoljor???



mycket frågor blev de..... :tungan
 
så ja! *fniss*

Då va man igång igen då...
Vet inte om jag denna gång orkar skriva upp alla planer jag har, men kan meddela att jag börjat handla så smått till min lilla nya kurrkurr!! :D :tummenupp

Kommer köpa lite kraschpuckar, nummerplåtshållare, modifierat insug, Renegade Airkit(redan köpt, fick guldpris), ev. PCIII, å lite annat smått å gott!

:tummenupp

får väl se var det slutar denna gång! :tungan :yoparty :fyllisar

:banana
 
KaZ skrev:
så ja! *fniss*

Då va man igång igen då...
Vet inte om jag denna gång orkar skriva upp alla planer jag har, men kan meddela att jag börjat handla så smått till min lilla nya kurrkurr!! :D :tummenupp

Kommer köpa lite kraschpuckar, nummerplåtshållare, modifierat insug, Renegade Airkit(redan köpt, fick guldpris), ev. PCIII, å lite annat smått å gott!

:tummenupp

:banana


Jaja..En del har det bra :4skrika När är benet i körbart skick då?
 
twinner skrev:
Jaja..En del har det bra :4skrika När är benet i körbart skick då?

heh! har det bra??? vem då? inte jag iaf!

tar juh ett tag tills benet e ok, så nåt måste man juh syssla med.
å då kan man juh passa på att handla en jävla massa roliga saker! :fyllisar

:D
 
KaZ skrev:
heh! har det bra??? vem då? inte jag iaf!

tar juh ett tag tills benet e ok, så nåt måste man juh syssla med.
å då kan man juh passa på att handla en jävla massa roliga saker! :fyllisar

:D
Nä det ju visserligen sant,jävla osis har du,men att köpa splirrans hoj är ju ren och skär LYX
HA!! Bra inställning iaf:)

Triggerslappy: visst är du JÄVLIGT sugen på en prilla igen :banana
Sälj skroten och investera i en snällt körd 02 för 89 kakor:)

//Mackan
 
Triggerhappy skrev:
Du e inte klok, i löve it :yoparty

you know me!! :yoparty

Pengar möglar om de inte används!
Jag slår rot om jag inte har nåt att göra!

så... konklusionen är juh solklar! :D
 
twinner skrev:
Triggerslappy: visst är du JÄVLIGT sugen på en prilla igen :banana
Sälj skroten och investera i en snällt körd 02 för 89 kakor:)

//Mackan


Tja, runt 76´000 är den väl värd, det sitter ju inte ens ett airkit på den ju !
 
Triggerhappy skrev:
Tja, runt 76´000 är den väl värd, det sitter ju inte ens ett airkit på den ju !

Finns nu en gul mille R 01:a för 67 000 i tyskland! toppskick, bara att hämta...
 
Hej, här kommer en liten hälsning från Oschersleben i Tyskland.
I år är det tyvärr ingen Mille som ställer upp i 24-timmars men dom har en Mille-cup här så det är gott om väljudande hojar här.
Kolla i Racingforumet eller på www.sbracing.info för info om 24-timmars.
Bifogar en bild på en av Millarna.

/Jocke
 

Bifogat

  • PICT0017.JPG
    PICT0017.JPG
    50.8 KB · Visningar: 66
Kom Igen Nu! =)

OK!

Här hittar ni ett LeoVince Titanium helsystem till salu!
Passar på mille från 98-00.

http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=9615

Har även detta till Salu:

Brembo Org. bromsskiva fram -00: 1000:-
Brembo Org. bromsskiva bak -00: 200:-
Depåstödsrullar (ser ut som små krachpuckar) 200:-
Orginal Depåstödsrullar: 100:-
Org. kåpglas. : 200:-
KN-filter : 400:-

ALLA Dekaler till en 00:a R:
fram: 400:-
Bak: 400:-
Mitten: 1000:-

Finns säkert någe mer smått...

PM:a om nåt faller er i smaken!
 
Här kommer ett litet tips om ni ska serva hojen och orkar åka 15 mil(fr Sthlm). Var på Italia bike center igår och servade. Kan bara varmt rekommendera stället efter det. Grymt kunniga, serviceinriktade och trevliga personer. :tummenupp :tummenupp . Inga probs heller om man vill vara med under servicen. :banana
 
Kevorkian skrev:
Här kommer ett litet tips om ni ska serva hojen och orkar åka 15 mil(fr Sthlm). Var på Italia bike center igår och servade. Kan bara varmt rekommendera stället efter det. Grymt kunniga, serviceinriktade och trevliga personer. :tummenupp :tummenupp . Inga probs heller om man vill vara med under servicen. :banana

najs med Aprilia! Har man en sån så ere bara 15 mil till Italien!! oavsett vilket väderstreck man åker åt!
:hihi

:7peta för dem som inte vet så kan du juh oxå tipsa om i vilken ort man finner detta überställe! :va

:fyllisar
 
Vilken ort....va petig du är :) Dom finns i Arboga!

Dom var två mekare när jag var där. Den ena mekar åt en ducceförare(Magnus Vesterberg tror jag) i VEIDEC och den andre startade upp Ducati Stockholm för några år sedan.
 
KaZ skrev:
så ja! *fniss*

Då va man igång igen då...
Vet inte om jag denna gång orkar skriva upp alla planer jag har, men kan meddela att jag börjat handla så smått till min lilla nya kurrkurr!! :D :tummenupp

Kommer köpa lite kraschpuckar, nummerplåtshållare, modifierat insug, Renegade Airkit(redan köpt, fick guldpris), ev. PCIII, å lite annat smått å gott!

:tummenupp

får väl se var det slutar denna gång! :tungan :yoparty :fyllisar

:banana

Heja Kaz!

Den med flesta prylar när han dör vinner!

Jag tycker du gör rätt i att bränna av en massa pengar så här. Om vi alla gör likadant så ökar vi försäljningen, och därmed sveriges BNP som snart får högkonjunktur... Kunsumera mera! :tummenupp


Seriöst så vore det faktiskt kul om du orkade skriva ner alla planer du har för din nya Milla. På så vis kan vi så att säga få en komprimerad sammanställning över viktigaste/bästa modifieringarna för den nya 04:an.

Krya på dig!
 
DaLorD skrev:
Wiener: Jag har funderat på det.. kollat runt lite o hört mig för på en del olika företag som gör asgrymma grejer till Kawa/Yama o annat japanskt skit :D ... LED bakljus med integrerad blinkers... skitgrymt plus att du inte behöver göra några ingrepp på hojen utan bara sätta in en platta med Multi color LED´s i stället för lampa...

tyvärr inte fått nått svar än men ärligt talat så borde det nästan gå med en modifierad R1:as(gamla modellen med runda bakljus) platta...

Vet nån om det finns nåt företag som redan har detta till Millen så hojta :yoparty :yoparty :Bugar

Har du blivit något klokare angående R1 LED-lysen till Mille?
Någon annan som vet något?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top