Aprilia-tråden

flugan skrev:
Är inte samma men cykeln fungerar säkert med Mille-chip.
Kammar, sprut å spjäl är samma på Mille å Falco. Millen har dock högre kompression så jag har svårt för att tro att Falcon skulle gå bättre med ett Mille chip.
Falcon är sånär som chipet HELT IDENTISK med Millen -2000 års modell. Jag har jämfört reservdelskatalogerna för Falco och Mille -00, varje detalj är identisk; block, kolv, vevaxel, vevstake, cylinderpackning, topllockspackning, topplock. Förklara hur det då skulle kunna vara olika kompression?
:fakta
==>Samma chip till Falcon (alla år) och mille (t.o.m. 2000)
 
Tokas skrev:
Falcon är sånär som chipet HELT IDENTISK med Millen -2000 års modell. Jag har jämfört reservdelskatalogerna för Falco och Mille -00, varje detalj är identisk; block, kolv, vevaxel, vevstake, cylinderpackning, topllockspackning, topplock. Förklara hur det då skulle kunna vara olika kompression?
:fakta
==>Samma chip till Falcon (alla år) och mille (t.o.m. 2000)

Kolla reservdelsnummret för toppen igen :tummenupp .

Kolla tekniska data på kompression igen :tummenupp .
 
moto Gp film ?

Hörde på eurosport att det fanns en moto gp film att hitta via nätet,, är det någon som vet vart man hittar den ? den ska vist heta något med "faster" om jag kommer ihåg rätt,, eller om man kan fulladda den från någon kanske ? :yoparty
har ju gott om tid att göra saker nu,,.
 
jocke i köping skrev:
Hörde på eurosport att det fanns en moto gp film att hitta via nätet,, är det någon som vet vart man hittar den ? den ska vist heta något med "faster" om jag kommer ihåg rätt,, eller om man kan fulladda den från någon kanske ? :yoparty
har ju gott om tid att göra saker nu,,.

Den e till salu på DVD på http://www.fastermovie.com/, verkar dock bara gå att beställa till amerikansk address :(

Å så finns det några som letar men inte finnerhttp://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38356 :)

Skriv om du hittar den!
 
flugan skrev:
Ni som portade era toppar.

Märks det ngn skillnad?

Ngn som ska bänka snart?
Nä, det är precis som förr.


Närå, det är grymt tröck numera, mest i mellanregistret. Har inte bänkat.
Man får vara lite försiktigare på gasen på de lägre växlarna. Ska testas på bana snart.
Det låter lite mer när man vrider på. Både insug och utblås.
Renegade-luftkittet släpper väl igenom lite mer ljud (och luft) också.
 
Vart tankade du den ?
Dc++ ?
från vilken hub ?
jag har sökt där men inte fått napp,,,,, Grrr
några bra tips kanske ? :tummenupp

twinner skrev:
Jag tankade hem den.. kollade!! den var asbra.Men jag hade bara 1 gig kvar på hdd så jag raderade den :lol

/SKOJADE BARA
 
Kaz...????

Du stod inte möjligtvis på Östermalm torsdag förra veckan...

När det var en massa studentkjoltyg på stan??
 
Buster skrev:
Nä, det är precis som förr.


Närå, det är grymt tröck numera, mest i mellanregistret. Har inte bänkat.
Man får vara lite försiktigare på gasen på de lägre växlarna. Ska testas på bana snart.
Det låter lite mer när man vrider på. Både insug och utblås.
Renegade-luftkittet släpper väl igenom lite mer ljud (och luft) också.

Krümt!!

Vad skattas det att portningsjobbet ger? 20hk till?

Hur lång tid tog det att få tillbaks toppen efter du skickat den till portningsmästaren?
 
Enl,mina erfarenheter så blir det inte så mycket toppeffekt du vinner,,men däremot ruskigt med vrid,, upp till 20% hela vägen,, och det har du mera nytta av än toppeffekt,,,,,,+5 kanske på toppen men massor av vrid,,,,
förutsättningsvis att du använder en Pc3 åxå. :tuttar

flugan skrev:
Krümt!!

Vad skattas det att portningsjobbet ger? 20hk till?

Hur lång tid tog det att få tillbaks toppen efter du skickat den till portningsmästaren?
 
jocke i köping skrev:
Vart tankade du den ?
Dc++ ?
från vilken hub ?
jag har sökt där men inte fått napp,,,,, Grrr
några bra tips kanske ? :tummenupp


Men jocke..Skrev ju i "skoja bara" i limegrön text under det jag skrev.Om jag hittar så får du ta den av mig:)
Ska leta..
 
jocke i köping skrev:
Enl,mina erfarenheter så blir det inte så mycket toppeffekt du vinner,,men däremot ruskigt med vrid,, upp till 20% hela vägen,, och det har du mera nytta av än toppeffekt,,,,,,+5 kanske på toppen men massor av vrid,,,,
förutsättningsvis att du använder en Pc3 åxå. :tuttar

Hur menar du då :va ?

Att det känns så när man kör?
 
flugan skrev:
Hur menar du då :va ?

Att det känns så när man kör?

Du får mer BHP i botten och mellan-registret, inte lika stor ökning på toppen!
FAST, det kan skilja väldigt mellan hojar när portning är gjord, sen beror det på vad du skickar på för saker ytterligare... tex. renegade-airkit, helsystem, PCIII mm. mm.
 
dalord skrev:
Kaz...????

Du stod inte möjligtvis på Östermalm torsdag förra veckan...

När det var en massa studentkjoltyg på stan??

kan nog va så! :D

millan brukar stå vid 7/11 på grevturgatan på dagarna...

dårå?

/KaZ :tummenupp
 
Buster skrev:
Nä, det är precis som förr.


Närå, det är grymt tröck numera, mest i mellanregistret. Har inte bänkat.
Man får vara lite försiktigare på gasen på de lägre växlarna. Ska testas på bana snart.
Det låter lite mer när man vrider på. Både insug och utblås.
Renegade-luftkittet släpper väl igenom lite mer ljud (och luft) också.

Har vi hittat nånstans att bo än till helgen?

:va
 
flugan skrev:
Krümt!!

Vad skattas det att portningsjobbet ger? 20hk till?

Hur lång tid tog det att få tillbaks toppen efter du skickat den till portningsmästaren?
Vet inte riktigt vad det kan kan ge i hk. Som sagt så är inte toppeffekten tokmycket högre. Det mesta hamnade i mellanregistret. Får byta kammar, ändra tändkurva, kortare insugstrattar för att flytta upp effekten i registret.
Omöjligt att gissa siffror men hörde att någon fått 105nm på slangen iaf.

Tiden det tog att få tillbaka grejerna var överjävla lång. Blev fördröjd mer än en månad från utlovad lev. Själva jobbet tog nog inte så många dagar, beror nog mer på andra saker.
 
flugan skrev:
Kolla reservdelsnummret för toppen igen :tummenupp .

Kolla tekniska data på kompression igen :tummenupp .
Fan åsså. Jag var helt säker sen jag kollade detta för 1-2 år sedan. Jag minns det som att vissa delar hade olika artikelnummer som helhet, men samma artikelnummer på de ingående komponenterna, som om Aprilia inte vill kännas vid att mycket är identiskt. Jag får dock ge mig artikelnumren på topparna skiljer, därmed också troligt att kompet gör det.

Tekniska data litar jag annars inte på, de används minst lika mycket i marknadsföringssyfte.
Ta bara uppgifter om Falcons tankvolym:
Datablad: 21 liter
Handbok: 19 liter
Verkligheten: 17 liter (efter soppatorsk!)
 
har ni nån erfarenhet av beställningar från k&k racing?
beställde kedja o drev därifrån förra veckan, än så länge kan jag inte gnälla på att det tar tid men är lite nyfiken hur han är att göra med.. :3freak

Vill ha mitt drivpaket NU! :hihi
 
Cale skrev:
har ni nån erfarenhet av beställningar från k&k racing?
beställde kedja o drev därifrån förra veckan, än så länge kan jag inte gnälla på att det tar tid men är lite nyfiken hur han är att göra med.. :3freak

Vill ha mitt drivpaket NU! :hihi


Du!! hur var priserna? överkomligt eller+?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top