Aprilia-tråden

:banana :banana :banana Nöjd! :banana :banana :banana

nu är allt klart för ditmontering av kåpor!

Allt är kopplat och ja, däcken e på! Bara kåporna kvar nu!
provade starta den... kunde dock bara få höra att den tände och pruttade igång en sek typ... har juh tanken på lack!
men det kvittot va såååååååååååååååååååå najs! :banana

kram på er alla!

KaZ <--- en smula nöjd!

ännu nöjdare om kåporna kommer i morgon!
 
Triggerhappy skrev:
Lite skvaller !
1: KaZ kommer nog med ett glatt inlägg strax ! :tummenupp

2: Jag bytte koppling på Hagmans Falco idag och Barnett AP-300 kopplingskitet har fått nytt utseende ?? Lamellernas friktionsmaterial ser klart annorlunda ut mot de två tidigare AP-300kiten jag satt i. Dvs själva friktionsmaterialet är ej enskilda fyrkantiga "pluppar" som ser limmade ut utan nu är friktionsmaterialet en sammanhängade yta med förhöjningar som påminner om orginal. Samma svarta färg på materialet dock !
Även stålskivorna är ändrade så nu är alla stålskivor lika tjocka (2mm) utom en som är lite tunnare (1,6mm). I tidigare kit var det 3 tjocka skivor och resten tunna.
Etiketten på Hagmans kit såg "modernare" ut och var märkt med tillverkningsdatum (nån månad gammal).
Kul med produktutveckling.

aa bara nååågra minuter senare! :banana

PUSS!!!
 
Lät kul när du ringde:
K: den tänder men den går inte.......???? :va
T: Men soppapumpen sitter i tanken ...du vet insprutning = soppa tryck=bra att ha ! :fatta!
K: uh.......ja just det,-älskar dig-.... faaaaan va najs :banana

Hörde nog hur en stor sten föll ifrån ditt bröst :rofl
 
Det är väl bara att sitta med en blomspruta med bensin och pumpa medans man kör.. testa vettja:tummenupp :P
 
KaZ skrev:
:banana :banana :banana Nöjd! :banana :banana :banana

nu är allt klart för ditmontering av kåpor!

Allt är kopplat och ja, däcken e på! Bara kåporna kvar nu!
provade starta den... kunde dock bara få höra att den tände och pruttade igång en sek typ... har juh tanken på lack!
men det kvittot va såååååååååååååååååååå najs! :banana

kram på er alla!

KaZ <--- en smula nöjd!

ännu nöjdare om kåporna kommer i morgon!

Men det låter ju alldeles underbart!!!

Nyss hemkommen från Gelleråsen i Karlskoga på min 2 :a RR-träning för i år. Och vad hände på första passet.... fick bakhjulssläpp i depåkurvan i ganska hög fart... :3freak
Gick bra ändå, lite luggslitet skinnställ och bara smårepor på hojen. Ser rätt skoj ut... jag fick sladd med fullt nedlägg och hojen fortsätter på hjulen ut i gräset en 100 m och tack och lov träffade den inte flaggstången... pjuh!
Finns på film... :hihi Jag lägger upp den sen... Nåja, det var första gången så nu är det lite mer silkeshandskar på gashandtaget...
 
TÄRVE !
Har du skrapat den nylackade räsern.....
Är du hel å så ?
Antar att det var kallt i Karlskoga också !!!
Pillat m fjädringen ??



Twinner: Blomspruta...ASG, själv tänkte jag förslå eldsprutar tricket med en rejäl klunk soppa i munnen å fräsa rakt ner i insugen med fullt öppna spjäll :arsele
 
Triggerhappy skrev:
TÄRVE !
Har du skrapat den nylackade räsern.....
Är du hel å så ?
Antar att det var kallt i Karlskoga också !!!
Pillat m fjädringen ??

Japp, jag är hel inga problem alls! Inte så farligt kallt i Karlskoga faktiskt. Sen blir man rätt varm av å köra. Jag hade nya slicks på så jag blev väl helt enkelt lite övermodig... ja, jo har ju höjt rajdhajten och pillat lite här och där...
Miinin hade bankörningsdag där idag innan min träning... dom verkar ha haft det rätt kul. Kanske kan va nåt... Gelleråsen är skoj så länge man inte kör av... Som sagt ni ska få se filmen sen...
 
Se till att få ihop hojarna NU!!! Är ju tok nyfiken på bänkningen.... Om det ger resultat så ska min ner i molekyler till hösten för moddning! Så.. så... skynda NU! :7peta
 
Inga fler som ska med till Åsen den 17:e för att köra på bana?? Du Twinner har ju tjatat om att köra bana.... Kom igen nu... :va
 
:banana :banana lite glad info! :banana :banana

fick just veta att de resterande små prylarna som jag beställt av rsvr nu är på väg från UK...

lite protect å lite "bling" å lite för skallen!
 

Bifogat

  • crashprotectors.jpg
    crashprotectors.jpg
    51.4 KB · Visningar: 69
  • GALFERREAR.jpg
    GALFERREAR.jpg
    24 KB · Visningar: 68
  • CAP.jpg
    CAP.jpg
    17.2 KB · Visningar: 72
KaZ skrev:
:banana :banana lite glad info! :banana :banana

fick just veta att de resterande små prylarna som jag beställt av rsvr nu är på väg från UK...

lite protect å lite "bling" å lite för skallen!

Tjena KAZ.
Din hoj kommer att bli "bling-bling" med power likväl som min. :banana
Ser cool ut,av de få bilder som man sett nu.
:huvet Måste dra iväg min cylinder till England/Holland för Re-plating.
Så det tar väl några veckor bara det.Men beställde i alla fall Satos fotpinnssats som jag tycker verkar bra.(Bild på TL-tråden)
 
TLRR skrev:
Tjena KAZ.
Din hoj kommer att bli "bling-bling" med power likväl som min. :banana
Ser cool ut,av de få bilder som man sett nu.
:huvet Måste dra iväg min cylinder till England/Holland för Re-plating.
Så det tar väl några veckor bara det.Men beställde i alla fall Satos fotpinnssats som jag tycker verkar bra.(Bild på TL-tråden)


trist att vänta på allt! :huvet

men när det e klart så rockar det tjockt! =)

Just de fotpinnarna är sååå jevla snygga! :yoparty

väntar med spänning på att få se din betta klar!

KaZ
 
så...

nu är den testad och varmkörd... morrar fint och går som den skall!

Dock... nån som vet hur man vet att man har rätt TDC på bakre cylindern från början! när jag startade den så gick den bara på främre nu... så då hade jag fel tdc på bakre... dvs den tände inte utan baktände.. montera ner allt vred på kammarna dvs hittade en tdc på bakre när kammarna stod inåt. ja, vred då ut allt enligt manualen och sen ihop med skiten å då hoppade den igång direkt.
Men??? hur vet man vilken av gångerna som kolven är i tdc som e rätt från början??? tdc-läget på vev-axeln kommer juh dit vid varje gång som kolven är i topp?? jaja lotto att det blev rätt på främre så det va bara att ändra på bakre... nu går den som den skall iaf!

Buster!!! kolla detta innan du monterar allt!

Johan (KaZ)
 
Mycket spännande meck igår kväll!

Ibland kunde man höra en nål tappas på golvet...

Ljuvligt å höra när den gick på båda cyllarna igen!!!! :tummenupp :banana :fyllisar
 

Bifogat

  • Picture-015-SH.jpg
    Picture-015-SH.jpg
    96.1 KB · Visningar: 95
KaZ skrev:
så...

nu är den testad och varmkörd... morrar fint och går som den skall!

Dock... nån som vet hur man vet att man har rätt TDC på bakre cylindern från början! när jag startade den så gick den bara på främre nu... så då hade jag fel tdc på bakre... jaja lotto att det blev rätt på främre så det va bara att ändra på bakre... nu går den som den skall iaf!

Buster!!! kolla detta innan du monterar allt!

Johan (KaZ)

Är det inte så att kamsensorn sitter på främre så det är den som är referensen. Den borde alltid bli rätt. Bakre måste alltså anpassas till hur man ställer in främre. Står inte det i manualen hur man ska göra? Har den inte framför mig just nu.

Ska kolla en gång extra...

Tyckte förresten att markeringarna på dreven till balansaxeln bak inte stämde nått vidare. Markeringarna på kamaxeldreven inte låg inte exakt mitt för varandra heller.

Får jag tillbaka tanken full eller?
 
Buster skrev:
Är det inte så att kamsensorn sitter på främre så det är den som är referensen. Den borde alltid bli rätt. Bakre måste alltså anpassas till hur man ställer in främre. Står inte det i manualen hur man ska göra? Har den inte framför mig just nu.

Ska kolla en gång extra...

Tyckte förresten att markeringarna på dreven till balansaxeln bak inte stämde nått vidare. Markeringarna på kamaxeldreven inte låg inte exakt mitt för varandra heller.

Får jag tillbaka tanken full eller?

Jepp, du har helt rätt Buster! Bäst är om du låter bli att montera ventilkåpan på främre så du ser hur kammarna står. När dom står i TDC och tändläge så ska dom stå tvärtom på bakre då den bakre tänder på nästa TDC... d.v.s när den främre är i avgastakten. Johan hade satt dom i tändläge i samma fas.
 
Yo Kaz!
Hamnade balansaxelmarkeringarna så här snett på din också?
 

Bifogat

  • balansaxel1.JPG
    balansaxel1.JPG
    33.5 KB · Visningar: 90
KaZ skrev:
så...

nu är den testad och varmkörd... morrar fint och går som den skall!

Dock... nån som vet hur man vet att man har rätt TDC på bakre cylindern från början! när jag startade den så gick den bara på främre nu... så då hade jag fel tdc på bakre... dvs den tände inte utan baktände.. montera ner allt vred på kammarna dvs hittade en tdc på bakre när kammarna stod inåt. ja, vred då ut allt enligt manualen och sen ihop med skiten å då hoppade den igång direkt.
Men??? hur vet man vilken av gångerna som kolven är i tdc som e rätt från början??? tdc-läget på vev-axeln kommer juh dit vid varje gång som kolven är i topp?? jaja lotto att det blev rätt på främre så det va bara att ändra på bakre... nu går den som den skall iaf!

Buster!!! kolla detta innan du monterar allt!

Johan (KaZ)

Jag är inte riktigt på vad som görs här men rätt TDC kan man ialla fall se tydligt på kamen, ventilerna. Ska ej gasväxla. (syns tydligt när både in/ut jobbar samtidigt och att de är båda öppna under några grader) Ser det ut så så får man vrida veven ett varv till.
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top