Aprilia-tråden

Någon som har tips på hur man sköter den mattsvarta lacken.

Har ingen tidigare erfarenhet om just mattsvart, men har hört att den mattsvarta som är på prillen är känslig.

/Fredrik
 
flugan skrev:
Vart har herrn införskaffat nämnda drivpaket?
Drev från RSVR. Bakdrev JT i aluminium 42, framdrev 16.
Kedja - DID ERV 525 X-ring från MC-Poolen.
 
Vaddå, har du inte klicket i handleden...??? ;)

Använder alltid momentnyckel!
 
Last edited:
Deefred skrev:
Någon som har tips på hur man sköter den mattsvarta lacken./Fredrik

Svart lack är SKIT!!!!

Skitsnygg när den är ny
Skitlätt att repa
Skitsvår att hålla ren
Skitful när den blir repad

Vax, vax, vax och åter vax. Blir det inte bra med en sort så prova en annan tills du hittar något som verkligen funkar. Det är stor skillnad mellan olika fabrikat!

/HW
 
HW skrev:
Svart lack är SKIT!!!!

Skitsnygg när den är ny
Skitlätt att repa
Skitsvår att hålla ren
Skitful när den blir repad

Vax, vax, vax och åter vax. Blir det inte bra med en sort så prova en annan tills du hittar något som verkligen funkar. Det är stor skillnad mellan olika fabrikat!

/HW

Hejsan Hannes,
Pratade med en kille på jobbet som har pysslat mycket med bilar och han hävdade att det finns risk att den mattsvarta ändrar nyans om man vaxar den om det inte finns klarlack på den.

Tydligen går det att lägga en "grumlig" klarlack för att bibehålla det mattsvarta, men jag tror inte millen har detta.
 
Deefred skrev:
Hejsan Hannes,
Pratade med en kille på jobbet som har pysslat mycket med bilar och han hävdade att det finns risk att den mattsvarta ändrar nyans om man vaxar den om det inte finns klarlack på den.

Tydligen går det att lägga en "grumlig" klarlack för att bibehålla det mattsvarta, men jag tror inte millen har detta.


Hej!!
Jag har tvättat min med ljummet vatten och lite diskmedel:tummenupp..tror det är en ytbeläggning av nått slag:)vaxa inte.

Finns väl på prylar att tvätta med på www.rsvr.net annars.
 
Hallå.
Tänkte kolla här innan jag lägger en beställning på rsvr.net.
-Det råkar inte vara så att någon har en Barnett AP-300 kopplingssats liggandes som vill bli av med den?
/J

Tillägg: Beställt!
 
Last edited:
Bifogar en träff som finns på www.famiglia-aprilia.se
Anledningen är att det behövs fler hojar att bromsa.
Hör av er till Kevin och/eller anmäler på klubbsidan om ni vill bromsa eller bara vara med på träffen.

Ciao
Peter
---
Dags för öppet hus på hos AVA MC torsdagen 13/5.

Vi på Ava mc vill bjuda in er i La Famiglia på öppethus, en helkväll med många händelser.

Hej, jag heter Kevin och jag jobbar på Ava mc i Stockholm och jag har fått det briljanta idén om att ha en helkväll endast för oss entusiaster. Det är med stor nöje som jag presenterar det här eventen då vi vill bjuda in er hos oss och ha en helkväll som bara handlar om två bästa saker i världen, nämligen hojåkning och Aprilia. Kvällen är planerad på det här viset ungefär:

Liten presentation av företag och personal.
Guidtur runt firman.(2000 kvm)
Eventuell gemensamma info och nyheter från TMP.
Bänkkörning av olika hojar.
Handla lite grejer med rabatt.
Äta lite gott och ljuga för varandra.(Italiensk mat förstås)
Ljuga lite till och umgås.
Eventuell bänkkörning av René Prangs superbikehoj.
Förutom jag själv, Kevin.B-Sadighi, säljare och aprilialist sen flera år så har vi ledningen Janne "räven" Forsström (åkt och tävlat i sidovagnsracing) Gunnar Blomgren ( gud på gocart och BMW älskare), reservdelar och tillbehör har vi Tommy Jansson ( gammal crossåkare och en av Sveriges bästa SM åkare på sin tid), Adi, powercommandergud och faktisk en av Sveriges bästa Aprilia mekaniker kommer att dra ur varenda droppe av kraft i dynojet bänken. Björn Lindblad från TMP kommer att finnas för att svara på era frågor, han åker runt i Sverige och peppar oss säljare och ser till att vi säljer annars... och eventuell flera från TMP. Stefan Sannerteg, en av våra bästa och definitiv trevligaste säljare kommer att finnas till hands och säkert flera till.

EFTERLYSNING!!!!!


Jag letar efter frivilliga som vill ställa upp med sina hojar. Vi kommer att köra 3 st hojar i bänken för att se hur mycket skillnade det är mellan likadana modeller med olika avgassystem och för att göra det så lika villkor så tar vi 3 st RSV MILLE med årsmodell (helst)mellan 2001-2003 och alla ska vara utrustade förutom rör även powercommander och filter. Maila mig gärna så plockar jag ut de som är intressanta för just det ändamålet.

SÅ TA MED FRUGAN, SAMBON, TJEJEN, KILLEN (INGA BARN) OCH POLAREN OCH KOM TILL OSS MEN GLÖM INTE FÖRANMÄLA FÖR JAG MÅSTE VETA HUR MYCKET FOLK VI SKA HA TILLGÄNGLIGA OCH HUR MYCKET MAT VI SKA FIXA. HAR NI FRÅGOR SÅ KAN NI NÅ MIG PÅ JOBBET 08-556 369 06. VÄLKOMNA.
 
....

Corsa skrev:
Bifogar en träff som finns på www.famiglia-aprilia.se
Anledningen är att det behövs fler hojar att bromsa.
Hör av er till Kevin och/eller anmäler på klubbsidan om ni vill bromsa eller bara vara med på träffen.

Ciao
Peter
---
Dags för öppet hus på hos AVA MC torsdagen 13/5.

Vi på Ava mc vill bjuda in er i La Famiglia på öppethus, en helkväll med många händelser.

Hej, jag heter Kevin och jag jobbar på Ava mc i Stockholm och jag har fått det briljanta idén om att ha en helkväll endast för oss entusiaster. Det är med stor nöje som jag presenterar det här eventen då vi vill bjuda in er hos oss och ha en helkväll som bara handlar om två bästa saker i världen, nämligen hojåkning och Aprilia. Kvällen är planerad på det här viset ungefär:

Liten presentation av företag och personal.
Guidtur runt firman.(2000 kvm)
Eventuell gemensamma info och nyheter från TMP.
Bänkkörning av olika hojar.
Handla lite grejer med rabatt.
Äta lite gott och ljuga för varandra.(Italiensk mat förstås)
Ljuga lite till och umgås.
Eventuell bänkkörning av René Prangs superbikehoj.
Förutom jag själv, Kevin.B-Sadighi, säljare och aprilialist sen flera år så har vi ledningen Janne "räven" Forsström (åkt och tävlat i sidovagnsracing) Gunnar Blomgren ( gud på gocart och BMW älskare), reservdelar och tillbehör har vi Tommy Jansson ( gammal crossåkare och en av Sveriges bästa SM åkare på sin tid), Adi, powercommandergud och faktisk en av Sveriges bästa Aprilia mekaniker kommer att dra ur varenda droppe av kraft i dynojet bänken. Björn Lindblad från TMP kommer att finnas för att svara på era frågor, han åker runt i Sverige och peppar oss säljare och ser till att vi säljer annars... och eventuell flera från TMP. Stefan Sannerteg, en av våra bästa och definitiv trevligaste säljare kommer att finnas till hands och säkert flera till.

EFTERLYSNING!!!!!


Jag letar efter frivilliga som vill ställa upp med sina hojar. Vi kommer att köra 3 st hojar i bänken för att se hur mycket skillnade det är mellan likadana modeller med olika avgassystem och för att göra det så lika villkor så tar vi 3 st RSV MILLE med årsmodell (helst)mellan 2001-2003 och alla ska vara utrustade förutom rör även powercommander och filter. Maila mig gärna så plockar jag ut de som är intressanta för just det ändamålet.

SÅ TA MED FRUGAN, SAMBON, TJEJEN, KILLEN (INGA BARN) OCH POLAREN OCH KOM TILL OSS MEN GLÖM INTE FÖRANMÄLA FÖR JAG MÅSTE VETA HUR MYCKET FOLK VI SKA HA TILLGÄNGLIGA OCH HUR MYCKET MAT VI SKA FIXA. HAR NI FRÅGOR SÅ KAN NI NÅ MIG PÅ JOBBET 08-556 369 06. VÄLKOMNA.
Kan man få se resultat, testkurvor.. här på apriliatråden för oss som inte kan komma!? :7peta
 
Slänger in en bild på min Mille efter lackering och dekaltrimningen. Tycker personligen att den blev mycket mindre tråkig i denna färgsättning. Eller vad tycker ni?
 

Bifogat

  • aprilia5.jpg
    aprilia5.jpg
    119.2 KB · Visningar: 135
SComfort skrev:
Slänger in en bild på min Mille efter lackering och dekaltrimningen. Tycker personligen att den blev mycket mindre tråkig i denna färgsättning. Eller vad tycker ni?


Snyggt! I like it! :tummenupp
 
Tja, nu har jag äntligen min ny-importerade mille i garaget..
en sak kom jag på under tiden vi satt i bilen hela vägen hem från tyskland, brukar det sitta nån reflex baktill på en helt orginal mille från 99 ?
ser ingen sån nu iaf, får väl klistra på ngt inför bes. men jag tänkte om det var ngt hemligt nånstans..

Är det ngn speciell olja man bör använda (tänkte på den klena kopplingen)?
Jag har använt Castrol GPS förrut, dugen den?

Är det nån som har nån verkstadshandbok eller "service"-bok i pdf-format?
Tänkte på service-intervaller osv...

dags att dra till jobbet nu
 
Cale skrev:
Tja, nu har jag äntligen min ny-importerade mille i garaget..
en sak kom jag på under tiden vi satt i bilen hela vägen hem från tyskland, brukar det sitta nån reflex baktill på en helt orginal mille från 99 ?
ser ingen sån nu iaf, får väl klistra på ngt inför bes. men jag tänkte om det var ngt hemligt nånstans..

Är det ngn speciell olja man bör använda (tänkte på den klena kopplingen)?
Jag har använt Castrol GPS förrut, dugen den?

Är det nån som har nån verkstadshandbok eller "service"-bok i pdf-format?
Tänkte på service-intervaller osv...

dags att dra till jobbet nu

http://homepage.ntlworld.com/jason.oswald/Manual/

hittar inte fler adresser just nu, men de e säkert nån annan som kan fylla på lite..
annars kan jag mailas lite :)
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top