Aprilia-tråden

Finns 44kugg också, så isf kör jag på det. Är mest det att jag har snöat in på 45kugg, tror 16 - 45 vore den bästa kombinationen.

Lugnt i denna tråden tycker jag, det är ju nu när hösten och vintern kommer som man lär hänga här för att få sig en "fix" för att dämpa abstinensen fram till våren.
 
Gjorde ett 3/4 dels oljebyte idag...... :rolleyes:
 
Gjorde ett 3/4 dels oljebyte idag...... :rolleyes:

Tänk på att du måste köra ca 1 mil för att kontrollera rätt olje nivå sen också...torrsumpen är lite klurig på det visset.

Lungt i tråden, mja kan jag hålla med på lite gran, jag jobbar lite för mycket + har för många jävla fordon att ta hand om grr... Skåpbils jävel..Fixad nu, Saaben står på tur sen är det väll RS250....sen ska den STORA aprilia bigbore motorn ur.... JUST ja den där JÄVLA skotern ska nog fixas efter SAABEN är ju snö snart...borde nog bytta kolvar i den stakars skotern men insugs gummina måste jag bytta innan den skär.
 
Tömde bara oljebehållaren och blev förvånad när jag bara fick i 3 liter, sen kom jag ihåg att det finns en vanlig oljeplugg under motorn också.... Klantarsle :hej

Bytte olja och filter i somras, så det är inte hela världen. Nytt filter och 3/4 delar ny olja, 1/4 del har gått cirka 150mil. Mest irriterad över att jag är så j-a glömsk, men jag hade svärfar med mig i garaget och klarar bevisligen inte av att mecka och prata samtidigt.
 
Hej
Är det någon som har en instrument panel till rsv från 2005-
Ex liggande som vill låna ut vill testa om det är fel på displayen eller kabel stammen.
 
Var på mc-mässan i Gbg och dreglade över Tuono V4 APRC. Men gammelhojen får rulla nått år till, har precis beställt ett 45kuggs bakdrev och till våren blir det bänkning och injustering med powercommander för att få ett så bra register som möjligt. Ser fram emot premiärturen!
 
Var på mc-mässan i Gbg och dreglade över Tuono V4 APRC. Men gammelhojen får rulla nått år till, har precis beställt ett 45kuggs bakdrev och till våren blir det bänkning och injustering med powercommander för att få ett så bra register som möjligt. Ser fram emot premiärturen!

Sluta dregla och gå och införskaffa en, du kommer inte att ångra dej :fakta
 
Jag tror dig.. Men två barn, hus och ett tidskrävande arbete gör att jag knappt hinner köra 200mil/säsong, och då duger den jag har alldeles utmärkt. Inte kul att ha en dyr hoj med lån som står i garaget största delen av sommaren.

Måste ju dessutom hinna åka med båten och vattenskotern också.
 
Jag tror dig.. Men två barn, hus och ett tidskrävande arbete gör att jag knappt hinner köra 200mil/säsong, och då duger den jag har alldeles utmärkt. Inte kul att ha en dyr hoj med lån som står i garaget största delen av sommaren.
Måste ju dessutom hinna åka med båten och vattenskotern också.

Har du dom tankarna så rekommenderar jag dej absolut inte att provköra en Tuono V4:a.... :krama
 
Nybliven ägare till en 2002 års modell RSV1000 Mille, längtar lite lagom till sommaren nu, hehe.

Några tips på förändringar/förbättringar man kan göra som inte kostar skjortan?

Sitter Öhlinare bak, GPRljuddämpare samt lite olika kolfiberdetaljer på den :)
Olja och filter ska bytas innan våren samt framdäcket som är lite lagom slut.
 
Har någon monterat sådant här bakljus på sin mille?
http://www.ebay.co.uk/itm/LED-Clear...pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item4d0d1306e3

Har ett i en låda men ingen instruktion om hur man kopplar det, är 3 kontakter på baksidan för flatstift samt två sladdar, sladdarna misstänker jag är till inbyggda blinkersen som jag inte hade tänkt använda.
Men när jag kopplar in dem andra tre likadant som på original så lyser det och sen när man bromsar slocknar allt, ska jag använda alla 6 originalsladdar så att säga för att det ska funka?
 
Har sjuk hojabstinens nu, sitter och kollar på bilder från i somras..

Men det går ju iaf åt rätt håll, dagarna blir längre och sommaren närmar sig sakta men säkert. Har precis beställt ett 45 kuggs bakdrev (tre kugg större än org.) som kommer att passa bra ihop med 16 drevet jag har i fram (17 org.), fattar inte varför dom har hojen så sjukt högt drevad från fabrik... Det är knappast för toppfarten man köper en Tuono.

Snart ska den lämnas in för bänkning och injustering av powercommandern, så den är redo inför premiärturen. Hade ju noll mellanregister med Yoshimura slip-onet men det ska åtgärdas nu.

Nån som vet om ett helsystem till en RSV mille runt 01-03 passar rakt av på min Tuono från -03? Isf intresserad av att köpa ett för rätt kurs om det är någon som har ett som ligger och skräpar.

Tuonon 2.jpgTuonon 6.jpgTuonon 7.jpgTuonon 5.jpg
 
Last edited:
Har sjuk hojabstinens nu, sitter och kollar på bilder från i somras..

Men det går ju iaf åt rätt håll, dagarna blir längre och sommaren närmar sig sakta men säkert. Har precis beställt ett 45 kuggs bakdrev (tre kugg större än org.) som kommer att passa bra ihop med 16 drevet jag har i fram (17 org.), fattar inte varför dom har hojen så sjukt högt drevad från fabrik... Det är knappast för toppfarten man köper en Tuono.

Snart ska den lämnas in för bänkning och injustering av powercommandern, så den är redo inför premiärturen. Hade ju noll mellanregister med Yoshimura slip-onet men det ska åtgärdas nu.

Nån som vet om ett helsystem till en RSV mille runt 01-03 passar rakt av på min Tuono från -03? Isf intresserad av att köpa ett för rätt kurs om det är någon som har ett som ligger och skräpar.

Gabro eller likvärdigt chip + Öppen luftbruk innan bänkning är mitt tips :)
 
Gabro eller likvärdigt chip + Öppen luftbruk innan bänkning är mitt tips :)

Gör chipet skillnad även om man har powercommander? Trodde funktionen var densamma men att powercommandern gick att anpassa specifikt efter min hoj?
Sitter ett öppnare luftfilter i hojen, lönar det sig ändå att ge sig på luftburken?
 
Gör chipet skillnad även om man har powercommander? Trodde funktionen var densamma men att powercommandern gick att anpassa specifikt efter min hoj?
Sitter ett öppnare luftfilter i hojen, lönar det sig ändå att ge sig på luftburken?

MackeNo1 chipet ändrar tändningen lite gran det kan man inte göra med bara en pc3.

Hittar du ett öppen luftburks platta med filter beg till vettig peng tycker jag det är värt det. Sen en billig lösning om man har svets är att göra detta modd för att få bort dippen helt.

http://www.apriliaforum.com/forums/...other-collector-pipe-mod&highlight=link+pipes

Läs igenom hela tråden.



PåsenRacing pma user: Gabro på http://www.apriliaforum.com/forums/content.php
 
Går det att modifiera ett original luftburkslock?

Har bara orkat läsa första sidan om modd på avgassystemet, satan vad dom gnäller på varandra hela tiden. Dottern på fyra år är ju mogen i jämförelse... Ska plöja den nån dag när jag har ork :)

Hur var det med avgassystem annars, är det samma fästpunkter, längd osv som på Millen?

Visade en bänkning på en org Tuono för killen som ska bänka min. Han fattade inte hur fabriken kunde sälja maskiner med ett så kasst register, kolla dippen i vrid mellan 4000-5500 rpm.

image.jpg
 
01-03 Mille är i princip samma hoj som 03-05 Tuono under kläderna. Det passar.

Jupp, misstänker också det. Tänkte att det kanske var nån som hade testat, surt om man köper ett system och det visar sig att fabriken av någon anledning gjort fästpunkterna på olika ställen.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top