Aprilia-tråden.

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Hej!
Jag har en tuono -07 och det jag undrar är, hur vet jag om den står på map2?
Är det någon kabel som ska vara klippt som på gamla millen eller går verkstad in med pc?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej!
Jag har en tuono -07 och det jag undrar är, hur vet jag om den står på map2?
Är det någon kabel som ska vara klippt som på gamla millen eller går verkstad in med pc?

Sitter det slip-on på den? , går baraa kolla vilken map den är på med axone eller liknande verktyg som aprilia återförsäljare har.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Finns det någon andramapp på en 02a mille?
Läst någonstans om en kabel man kan klippa men kommer inte ihåg helt vad det handlade om :p
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Sitter det slip-on på den? , går baraa kolla vilken map den är på med axone eller liknande verktyg som aprilia återförsäljare har.
Slip-on sitter på, har bara hunnit provköra den en gång på halt underlag så jag kan inte svara på om den känns stryp eller ej :/
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Slip-on sitter på, har bara hunnit provköra den en gång på halt underlag så jag kan inte svara på om den känns stryp eller ej :/

Det går att lista ut ändå. Skruva ur lambdasonden ur avgasröret. Naja fast den nånstans i närheten, där den inte kan tända eld på nåt. Den ska fortsatt vara inkopplad elektrisk t. Plugga hålet och kör ett tag. Tänds inte motorvarning så är det map 2.

det map2 gör är att strunta i lambdavärden. Med map1 har hojen lambdareglering på låglast, dellast.
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Det går att lista ut ändå. Skruva ur lambdasonden ur avgasröret. Naja fast den nånstans i närheten, där den inte kan tända eld på nåt. Den ska fortsatt vara inkopplad elektrisk t. Plugga hålet och kör ett tag. Tänds inte motorvarning så är det map 2.

det map2 gör är att strunta i lambdavärden. Med map1 har hojen lambdareglering på låglast, dellast.
Tack för tipset :tummenupp Räcker det med att den står på tomgången ett tag eller måste jag ute på vägen?
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kollar ventilspelen på min Tuono -03
Vad skall det vara på IN och EX? Frågar hellre här än o Googlar :D
 

87patrik

No Free ride, gas or ass
Gick med
27 Dec 2011
Ort
ÅKERSBERGA
Hoj
KTM RC8
Det går att lista ut ändå. Skruva ur lambdasonden ur avgasröret. Naja fast den nånstans i närheten, där den inte kan tända eld på nåt. Den ska fortsatt vara inkopplad elektrisk t. Plugga hålet och kör ett tag. Tänds inte motorvarning så är det map 2.

det map2 gör är att strunta i lambdavärden. Med map1 har hojen lambdareglering på låglast, dellast.
Den sitter så hårt att jag är rädd att dra av den om jag tar i... blir nog till att åka till probike i sollentuna så fort salt och lite grus är borta från vägarna
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har ett original grenrör till min RSV Mille 02a liggandes.
Är det någon här som finns i närheten av Nässjö/Jönköping som eventuellt skulle kunna hjälpa till att modda det lite?

Ska ju se ut något liknande detta när det är klart:
kayrat.jpg

Är väl någon form av rostfritt skulle jag gissa på, rören ska vara 1/3 av dimensionen på grenröret samt 45 graders anslutningar typ.

Skulle kunna skicka grenröret om det är så men hade varit skoj om det fanns någon i närheten som kunde hjälpa till med det :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Vad ska man köra för drevning på millen?
Ska köpa nytt drivpaket i veckan.
Läst lite om antingen 16-44 eller 16-45
Någon som kan rekomendera något? :)
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Håller på att byter olja i min RSV 1000-07, står i boken att det ska gå i 3,9 l vid oljefilterbyte.Vid knappt 3 l så det helt fullt torrsumpen!! Står det fel i boken?
Köpte hojen förra året nyservad så det är första gången på en torrsumpshoj...men inte sista.
Älskar V2!!
Just nu står hojen utan gaffel så kan inte starta den just nu men stämmer det att man bör/måste köra hojen 10 min sen stänga av den för att kolla lojan??
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Det går att lista ut ändå. Skruva ur lambdasonden ur avgasröret. Naja fast den nånstans i närheten, där den inte kan tända eld på nåt. Den ska fortsatt vara inkopplad elektrisk t. Plugga hålet och kör ett tag. Tänds inte motorvarning så är det map 2.

det map2 gör är att strunta i lambdavärden. Med map1 har hojen lambdareglering på låglast, dellast.

Min är en Tuono-07 uppdaterad med Öhlins runt om och går bara bana..Finns det något annat sätt?
Köra den i bänk?
Var alla strypta eller bara från vissa länder? Min är svensksåld..
Har en del saker som lyser på min instrumentbräda om nått fel med blinkers och får inte bort service lampan.Har inga lampor eller blinker på hojen.
 
Last edited:

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Håller på att byter olja i min RSV 1000-07, står i boken att det ska gå i 3,9 l vid oljefilterbyte.Vid knappt 3 l så det helt fullt torrsumpen!! Står det fel i boken?
Köpte hojen förra året nyservad så det är första gången på en torrsumpshoj...men inte sista.
Älskar V2!!
Just nu står hojen utan gaffel så kan inte starta den just nu men stämmer det att man bör/måste köra hojen 10 min sen stänga av den för att kolla lojan??

Har du tömt både motorn och oljetanken?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top