då är det nog bra o kolla om länkaget sitter åt rätt håll,, så inte triangellänkaget är felvänt,, man kan aldrig vara säker isf![]()
Hur ser jag ifall det sitter felvänt??

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
då är det nog bra o kolla om länkaget sitter åt rätt håll,, så inte triangellänkaget är felvänt,, man kan aldrig vara säker isf![]()

Är det värt att byta topparna på min gammelhäck till toppar från 01-03?
Dom har ju större ventiler och andra kammar.
Tjo...
Jag har två portade toppar från 2002 aprilia om du är sugen till en vettig peng. Tyvärr har jag bara 98-00 kammar till de topparna men det är bara insugs kammarna som är olika.
Men i nu läget så är det bara toppar utan kammar eftersom kammarna sitter just nu i en annan motor.
Nån som har lust att mäta sitt depåstöd?? Jag har ett som lyfter i styrkronan men ingen adapter som är tillräcklig stor att passa i kronan, finns det nån vänlig själ som kan mäta diametern på den delen som går upp i kronan???
Sen blir det svarven![]()
Jag svarvade ett häromdagen.
Jag gjorde en i tre steg
27mm det som går upp i själva kronan.
Och 39mm det som kronan vilar på.
Och 16mm det som sitter fast i själva stödet.
Hoppas det var till någon hjälp. =)
Nu gäller din fråga RSV'n förvisso, men syster Tuono försäkras för 1/3 eller max 1/2 kostnaden hos Bilsport & MC.RSV1000R Factory försäkring
Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.
Nu gäller din fråga RSV'n förvisso, men syster Tuono försäkras för 1/3 eller max 1/2 kostnaden hos Bilsport & MC.
Sen kan man byta till clipon och hänga på RSV'n kraschkåpor om man vill![]()
Göra fler?
Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
RSV1000R Factory försäkring
Jag är helt besatt av Aprilia, jag måste ha en!
Dock är det inte helt enkelt att hitta ett försäkringsbolag som inte totalt rensar plånboken.
Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.
Undrar även om någon av er importerat från UK och hur ni då gick till väga?
/ Skydive
RSV1000R Factory försäkring
Jag är helt besatt av Aprilia, jag måste ha en!
Dock är det inte helt enkelt att hitta ett försäkringsbolag som inte totalt rensar plånboken.
Undrar även om någon av er importerat från UK och hur ni då gick till väga?
/ Skydive
Jag svarvade ett häromdagen.
Jag gjorde en i tre steg
27mm det som går upp i själva kronan.
Och 39mm det som kronan vilar på.
Och 16mm det som sitter fast i själva stödet.
Hoppas det var till någon hjälp. =)

kolla gjensidige de kan vara riktigt billiga ibland.Betalade 5900:-hel/hel för min rsv-r -02 och ger ca 3000:- hel/hel för min -99.![]()
jag ger ca 8000:- hel/hel för min vita Rsv
ligger på blocket för stunden av en ren händelse
http://www.blocket.se/vastmanland/Aprilia_RsvR_ovanlig_farg_36702958.htm?ca=9&w=1
Den kommer ej att tillhöra samlingen. Jag får hitta en vettig försäkring på den s´å att den blir mitt sporthojsalternativ 2012. 
Nov 2011. Minns inte om jag vart in denna tråden innan........ 601 sidor! Inte en changs en kommer att komma igenom den. Mille 2 är på väg in i garaget. Om allt går väl.... byte med bil.
Oktober 2007 landade jag denna Mille "SP" till Superbikesamlingen. Fick ta mig ner till Holland. Priset var ok och miltalet väldigt lågt. September 2008 blev det en runda, här är några kort ifrån den. Hojen är nu en del i samlingen!
Nov 2011... Hojen som om allt går bra kommer till garaget nästa vecka, en Colin Edwards Replica RSV Mille 2003a.Den kommer ej att tillhöra samlingen. Jag får hitta en vettig försäkring på den s´å att den blir mitt sporthojsalternativ 2012.
Om inte den kan attrahera någon Ducati 916SP (1/2/3) åkare. Då byts den bort.
PS, såg nu att jag vart här några ggr tidigare med inlägg. Får skylla på minnet............ så bilderna kanske redan ligger häruti tråden...![]()
Hur ser jag ifall det sitter felvänt??![]()
Putsa bort smutsen från själva triangeln så ska du skönja en instansad pil
på det nedre horisontella benet som ska peka framåt i färdriktningen..
Taget ur minnet men är hyfsat säker då jag bytt och mätt ett par gånger bl.a för att hr. Jocke skulle göra sänksats.
Har bilder på detta om det behövs men sitter på fel dator just för tillfället.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |