Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Är det värt att byta topparna på min gammelhäck till toppar från 01-03?
Dom har ju större ventiler och andra kammar.

Tjo...

Jag har två portade toppar från 2002 aprilia om du är sugen till en vettig peng. Tyvärr har jag bara 98-00 kammar till de topparna men det är bara insugs kammarna som är olika.

Men i nu läget så är det bara toppar utan kammar eftersom kammarna sitter just nu i en annan motor.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Tjo...

Jag har två portade toppar från 2002 aprilia om du är sugen till en vettig peng. Tyvärr har jag bara 98-00 kammar till de topparna men det är bara insugs kammarna som är olika.

Men i nu läget så är det bara toppar utan kammar eftersom kammarna sitter just nu i en annan motor.

Vad pratar vi för pengar?
Kammar går ju att hitta på ebay eller nått Aprilia-forum.
 

Blimedlem

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2011
Ort
Lotorp
Hoj
Aprilia Rsv Mille R
Nån som har lust att mäta sitt depåstöd?? Jag har ett som lyfter i styrkronan men ingen adapter som är tillräcklig stor att passa i kronan, finns det nån vänlig själ som kan mäta diametern på den delen som går upp i kronan???
Sen blir det svarven:)

Jag svarvade ett häromdagen.

Jag gjorde en i tre steg

27mm det som går upp i själva kronan.
Och 39mm det som kronan vilar på.
Och 16mm det som sitter fast i själva stödet.

Hoppas det var till någon hjälp. =)
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jag svarvade ett häromdagen.

Jag gjorde en i tre steg

27mm det som går upp i själva kronan.
Och 39mm det som kronan vilar på.
Och 16mm det som sitter fast i själva stödet.

Hoppas det var till någon hjälp. =)

Göra fler?

Skickat från min Neo, ursäkta om jag är kortfattad.
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
RSV1000R Factory försäkring

Jag är helt besatt av Aprilia, jag måste ha en!
Dock är det inte helt enkelt att hitta ett försäkringsbolag som inte totalt rensar plånboken.

Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.

Undrar även om någon av er importerat från UK och hur ni då gick till väga?

/ Skydive
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
RSV1000R Factory försäkring
Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.
Nu gäller din fråga RSV'n förvisso, men syster Tuono försäkras för 1/3 eller max 1/2 kostnaden hos Bilsport & MC.

Sen kan man byta till clipon och hänga på RSV'n kraschkåpor om man vill :rolleyes:
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Nu gäller din fråga RSV'n förvisso, men syster Tuono försäkras för 1/3 eller max 1/2 kostnaden hos Bilsport & MC.

Sen kan man byta till clipon och hänga på RSV'n kraschkåpor om man vill :rolleyes:

Ja den är ju superfin den med, men RSVn är strået vassare, tycker jag själv.

Kollade på bilsport & MC och det hamnade på ca 15k hel/hel = Hyffsat mycket, men det kanske ligger där omkring?
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
RSV1000R Factory försäkring

Jag är helt besatt av Aprilia, jag måste ha en!
Dock är det inte helt enkelt att hitta ett försäkringsbolag som inte totalt rensar plånboken.

Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.

Undrar även om någon av er importerat från UK och hur ni då gick till väga?

/ Skydive

Jag är iofs över 30 men försäkrar min Falco för cirka 5300/år hel. Bilsport&Mc.
 

Marste

Medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Ankarsrum
Hoj
Cagiva Gran Canyon 900 ie -99
RSV1000R Factory försäkring

Jag är helt besatt av Aprilia, jag måste ha en!
Dock är det inte helt enkelt att hitta ett försäkringsbolag som inte totalt rensar plånboken.

Ni som redan kör Aprilia, vilka försäkringsbolag använder ni, speciellt ni under 30år.

Undrar även om någon av er importerat från UK och hur ni då gick till väga?

/ Skydive

kolla gjensidige de kan vara riktigt billiga ibland.Betalade 5900:-hel/hel för min rsv-r -02 och ger ca 3000:- hel/hel för min -99.:tummenupp
 

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Last edited:

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Herrejösses........

Nov 2011. Minns inte om jag vart in denna tråden innan........ 601 sidor! Inte en changs en kommer att komma igenom den. Mille 2 är på väg in i garaget. Om allt går väl.... byte med bil.

Oktober 2007 landade jag denna Mille "SP" till Superbikesamlingen. Fick ta mig ner till Holland. Priset var ok och miltalet väldigt lågt. September 2008 blev det en runda:tummenupp, här är några kort ifrån den. Hojen är nu en del i samlingen!

Nov 2011... Hojen som om allt går bra kommer till garaget nästa vecka, en Colin Edwards Replica RSV Mille 2003a.:jäs Den kommer ej att tillhöra samlingen. Jag får hitta en vettig försäkring på den s´å att den blir mitt sporthojsalternativ 2012.

Om inte den kan attrahera någon Ducati 916SP (1/2/3) åkare. Då byts den bort.

PS, såg nu att jag vart här några ggr tidigare med inlägg. Får skylla på minnet............ så bilderna kanske redan ligger häruti tråden...:glömdet
 

Bifogat

  • IMG_3255 sh.jpg
    IMG_3255 sh.jpg
    157.8 KB · Visningar: 100
  • IMG_3262 sh.jpg
    IMG_3262 sh.jpg
    191.2 KB · Visningar: 89
  • IMG_3264 sh.jpg
    IMG_3264 sh.jpg
    171.9 KB · Visningar: 88
  • IMG_3279 sh.jpg
    IMG_3279 sh.jpg
    188.5 KB · Visningar: 97
  • IMG_3270 sh.jpg
    IMG_3270 sh.jpg
    182.6 KB · Visningar: 92
  • IMG_3285 sh.jpg
    IMG_3285 sh.jpg
    135.1 KB · Visningar: 96
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Underbart vacker hoj 00R SP , köpte mig själv en till aprilia nu i höst en 00R som va i väldigt fint skick, färgerna på 00R är så vackra.

Toyman nu skulle du ha hittat en Aprilia RSV NERA 2004 till din samling också..

http://www.youtube.com/watch?v=r0YC0b2ffJ4





Nov 2011. Minns inte om jag vart in denna tråden innan........ 601 sidor! Inte en changs en kommer att komma igenom den. Mille 2 är på väg in i garaget. Om allt går väl.... byte med bil.

Oktober 2007 landade jag denna Mille "SP" till Superbikesamlingen. Fick ta mig ner till Holland. Priset var ok och miltalet väldigt lågt. September 2008 blev det en runda:tummenupp, här är några kort ifrån den. Hojen är nu en del i samlingen!

Nov 2011... Hojen som om allt går bra kommer till garaget nästa vecka, en Colin Edwards Replica RSV Mille 2003a.:jäs Den kommer ej att tillhöra samlingen. Jag får hitta en vettig försäkring på den s´å att den blir mitt sporthojsalternativ 2012.

Om inte den kan attrahera någon Ducati 916SP (1/2/3) åkare. Då byts den bort.

PS, såg nu att jag vart här några ggr tidigare med inlägg. Får skylla på minnet............ så bilderna kanske redan ligger häruti tråden...:glömdet
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Hur ser jag ifall det sitter felvänt??:va

Putsa bort smutsen från själva triangeln så ska du skönja en instansad pil
på det nedre horisontella benet som ska peka framåt i färdriktningen..:tummenupp

Taget ur minnet men är hyfsat säker då jag bytt och mätt ett par gånger bl.a för att hr. Jocke skulle göra sänksats.

Har bilder på detta om det behövs men sitter på fel dator just för tillfället.
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Putsa bort smutsen från själva triangeln så ska du skönja en instansad pil
på det nedre horisontella benet som ska peka framåt i färdriktningen..:tummenupp

Taget ur minnet men är hyfsat säker då jag bytt och mätt ett par gånger bl.a för att hr. Jocke skulle göra sänksats.

Har bilder på detta om det behövs men sitter på fel dator just för tillfället.

Kollade faktskt en extra gång och hittade en pil som visar framåt och så står det af1 racing på dem, troligtvis bytt men synd bara att dämparen inte kom rätt. Har ingen bra motorlyft att hänga hojjen i men får väl bli som vanligt....spännband runt takstolen och banden ner genom vindsluckan:)
 

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Ort
karlskoga
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
diod

Servade min hoj idag med ny olja och filter, har då hojjen upplyft på lyften för att brumma lite så oljan kom upp i temp ser då att det blinkar grönt på höger sida av hojjen. Precis vid expansionskärlet ser jag hur en grön diod speglar sig i ramen, pillar bort plastkåpan och hittar en fyrkantig dosa med tre kablar som sticker upp i elsystemet. Hittar den inte inte rephandboken, vad är det för något?? blinkar ju lite småcoolt men vad ska jag ha en diod till där nere, märker väl om motorn är på ändå
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Snygg hoj men hemsk "musik" :confused:
min förra -04:a var ju nästan en Nera i all kolfiber den hade på sig,
massor av den coolfiber som satt på den kom ifrån en smälld Nera i Usa,
fortfarande lite ledsen över att den blev smälld av den nya ägaren :rolleyes:

Underbart vacker hoj 00R SP , köpte mig själv en till aprilia nu i höst en 00R som va i väldigt fint skick, färgerna på 00R är så vackra.

Toyman nu skulle du ha hittat en Aprilia RSV NERA 2004 till din samling också..

http://www.youtube.com/watch?v=r0YC0b2ffJ4

Jäklars vad den är snygg den hojjen!
minns när jag letade efter min 1:a mille och hittade en lika som din i tyska landet för skyhöga summor av pengar och tyckte att jag inte kunde försvara det inköpet riktigt,det var då jag köpte en silver/grå/svart mille med 412 mil på mätaren i stället, året var 2001,, tänk vad tiden går när man har skoj :tummenupp
nu är jag inne på min 5:e Aprilia och är kalasnöjd fortfarande :tummenupp
är ju en trogen Italien biker med Laverda i grunden så att Aprilia äger både Guzzi o Laverda gör bara mina känslor starkare (även om det heter piaggiogruppen).

Nov 2011. Minns inte om jag vart in denna tråden innan........ 601 sidor! Inte en changs en kommer att komma igenom den. Mille 2 är på väg in i garaget. Om allt går väl.... byte med bil.

Oktober 2007 landade jag denna Mille "SP" till Superbikesamlingen. Fick ta mig ner till Holland. Priset var ok och miltalet väldigt lågt. September 2008 blev det en runda:tummenupp, här är några kort ifrån den. Hojen är nu en del i samlingen!

Nov 2011... Hojen som om allt går bra kommer till garaget nästa vecka, en Colin Edwards Replica RSV Mille 2003a.:jäs Den kommer ej att tillhöra samlingen. Jag får hitta en vettig försäkring på den s´å att den blir mitt sporthojsalternativ 2012.

Om inte den kan attrahera någon Ducati 916SP (1/2/3) åkare. Då byts den bort.

PS, såg nu att jag vart här några ggr tidigare med inlägg. Får skylla på minnet............ så bilderna kanske redan ligger häruti tråden...:glömdet
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top