Aprilia-tråden

Någon som har den stora plastdelen som håller batteri med mera i bakramen, för en 2006 års RSV1000R eller nyare. Ej tidigare då de ej passar.
 
Hur är det, passar bara den nya instrumentpanelen med det nya elhärvan, eller är den gamla kompatibel med den nya härvan?
 
Hur är det, passar bara den nya instrumentpanelen med det nya elhärvan, eller är den gamla kompatibel med den nya härvan?

Ny härva = ny instrumentering och ny ECU. Måste ha ny instrumentering till ny ECU annars är det ingen start, ligger en Can-bus dem emellan.

Gammal härva = gammal ECU och gammal instrumentering. Ingen can-bus emellan, man kan alltså köra med nån annan rolig instrumentering. (Dock inte org ny-modell då)

Om det är till din hoj hade jag nog behållit org gammelhärva, bytt kontakter till spridare (har för mig att de inte va samma mellan gamla och nya) samt kört med nyare org 57mm trottelhus. En PC3:a för injustering.
 
Ny härva = ny instrumentering och ny ECU. Måste ha ny instrumentering till ny ECU annars är det ingen start, ligger en Can-bus dem emellan.

Gammal härva = gammal ECU och gammal instrumentering. Ingen can-bus emellan, man kan alltså köra med nån annan rolig instrumentering. (Dock inte org ny-modell då)

Om det är till din hoj hade jag nog behållit org gammelhärva, bytt kontakter till spridare (har för mig att de inte va samma mellan gamla och nya) samt kört med nyare org 57mm trottelhus. En PC3:a för injustering.

Har på g komplett motor av den "nyare" motorn med ny kabelhärva, ska bara se till att få instrumenteringen med då också :)

Som alltid helt suveränt svar, tack!

Ps. Hälsa kowe att luftburken (arna då det är 2 st) är på g, tog slut på material igår men får nytt på tisdag!
 
Om det är någon som har en instrumentpanel över till den nyare millen får jätte gärna säga till :)
 
Allright :)..... Vad får man betala för en sådan ungefär?
 
Rikta kylflänsar är inte så skoj....... Men iom att det inte är helt lätt att kyla som det är vill jag göra allt jag kan för att få kylning till nya motorn!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    243 KB · Visningar: 62
Nu är den "gamla" motorn snart ut hojen. Det tar en stund när man ska avfetta alla delar och märka allt!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    238.7 KB · Visningar: 73
Jag hittade ingen hylsa som passar till det bakre motorfästet så jag fick göra en egen.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    236.4 KB · Visningar: 64
Ville bara lägga in denna
action-smiley-083.gif


aprilia1.jpg



Bild från: spgmotor.se
 
Last edited:
Jag lägger upp dessa 3 bilder jag tog då jag var på plats på Imola med Don Tomaso och fick uppleva hur det är då det blir en helitaliensk seger i Superbike :Bugar
 

Bifogat

  • DSC_5284.jpg
    DSC_5284.jpg
    242.7 KB · Visningar: 69
  • DSC_5063.jpg
    DSC_5063.jpg
    194 KB · Visningar: 77
  • DSC_4891.jpg
    DSC_4891.jpg
    248 KB · Visningar: 77
Jag lägger upp dessa 3 bilder jag tog då jag var på plats på Imola med Don Tomaso och fick uppleva hur det är då det blir en helitaliensk seger i Superbike :Bugar

Måste ha varit en upplevelse! Måste kolla något gp och superbike nästa år!
 
RSV4 Tuono Factory någon? :hihi
Eller helgerån
Men fyyy faan så fult!!:arsele
Att så radikalt sabotera proportionerna på en förbaskat snygg hoj
borde föranleda en rejäl smäll på näsan.

Jag vet inte om det kvalar in som helgerån men IQ fiskmåsnivå är det
helt bestämt. :död
 
0241a6e7-d4bf-5e0e.jpg


Så! Det var tur att det var några i garaget som hjälpte mig, det var lite lurigt.
 
Så! Det var tur att det var några i garaget som hjälpte mig, det var lite lurigt.

Den ska lite fram, lite bak och tiltas lite samtidigt så blir det bra :D

När du ska ha i den nye, prova att lyfta ramen över motorn istället för att lyfta motorn upp i ramen, betydligt behagligare att jobba med 6kg ram än 60kg motor :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top