Aprilia-tråden

Sol i Norge!! ja då förstår jag att du r laddad tii tänderna :tungan
förlåt kunde inte låta bli o retas om det bara,
ang,ctec så fungerar väl viken modell som helst,det finns ju olika laddlägen på dom att ställa in så du kan ju lätt anpassa laddning efter bil eller mc.
inte hoppa igång hmm du har inte tryckt in dödarknappen ?
bara en undran,,
Bye the way,är själv påväg till Kristiansund på Italien träff till helgen,du har ju bara 60 mil dit så kom förbi vet ja ;)

Hur som lycka till med att få fart på hojjen.
mvh jocke

Ja, å idag kom solen å jag laddad till tænderna...

Hojen startar inte. Førmodligen var jag lite nybørjaraktig i mitt startande då jag råkade peta till på gasen nær den hoppade igång, vilket gjorde att den dog direkt å inte vill starta mer.

Ær det handhavandefel bara? Den drog ju runt startmotorn fint æven efter detta.

C-TEK-laddare? Nån som vet vilken modell av C-TEK jag ska ha till min Falco -00?
 
Sol i Norge!! ja då förstår jag att du r laddad tii tänderna :tungan
förlåt kunde inte låta bli o retas om det bara,
ang,ctec så fungerar väl viken modell som helst,det finns ju olika laddlägen på dom att ställa in så du kan ju lätt anpassa laddning efter bil eller mc.
inte hoppa igång hmm du har inte tryckt in dödarknappen ?
bara en undran,,
Bye the way,är själv påväg till Kristiansund på Italien träff till helgen,du har ju bara 60 mil dit så kom förbi vet ja ;)

Hur som lycka till med att få fart på hojjen.
mvh jocke

Dødarknappen ær inte problemet. Den hoppade igång men orutinerat nog så petade jag till på gashandtaget direkt å då dog den, typ som inte ær allt før ovanligt vid kallstart på en del fordon. Dock så hoppade den inte igång nåt mer sen, vet inte om den kan ha blivit sur eller liknande...beter sig som en gammal moppe kanske som inte hoppar igång før att den blev sur vid ett misslyckat førsta førsøk.
Ska hem efter jobbet å gøra ett nytt førsøk. Ær rætt øvertygad om att det var handhavandefel førsta gången :tummenupp
 
Formen till ena sidokåpan klar :)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    246.8 KB · Visningar: 59
Lite mer som ska bli kolfiber :)
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    236.6 KB · Visningar: 58
Förresten, är det någon som vet om man kan köpa lampglaset för sig eller måste man köpa med lyckta och alltihop?
 
Förresten, är det någon som vet om man kan köpa lampglaset för sig eller måste man köpa med lyckta och alltihop?

Man måste nog köpa hela insatsen tyvärr. Jag kollade runt en del efter att jag lyckats få ett stenskott snyggt och prydligt mitt i ena helljus-strålkastaren... :gnissla
 
Man måste nog köpa hela insatsen tyvärr. Jag kollade runt en del efter att jag lyckats få ett stenskott snyggt och prydligt mitt i ena helljus-strålkastaren... :gnissla

Faack......... Och den kostar såklart typ 28 000?
 
Hjul kanske?
Är kåporna dom vita som du visat upp på bild tidigare?
Ja näe, alltså bara racedelar är till salu. Inte hjulen, eller bromsskivor osv. De kan återanvändas.

Det som säljs är:

- TRASIG: Factory-motor med 1060-cc kit, portning. Krökt ventil: 5000 kr
- Suterkoppling (mycket bättre än original!): 5000 kr
- Motty AFR Tuner (självmappning) inkl 2 st bredbandslambdor (värt ett par tusen): 5000 kr
- Akrapovic Evo? helsystem: 8000 kr (inkl db-killers)
- 520 kedja: 300 kr
- Öhlinsdämpare för RSV1000R (snäppet över den standard för Factory): 5000 kr

Allting + frakt
 
Last edited:
Passar enkelstiftstopparna från 2004 o framåt på -01-03 motorerna

Funderar på o bygga ihop en 1060 på sikt o skulle vilja ha de nya topparna då de flödar bättre!?

Behövs det mycket anpassning för att få en komplett 2004 o framåt motor att lira med en -03 Tuono?
 
Passar enkelstiftstopparna från 2004 o framåt på -01-03 motorerna

Funderar på o bygga ihop en 1060 på sikt o skulle vilja ha de nya topparna då de flödar bättre!?

Behövs det mycket anpassning för att få en komplett 2004 o framåt motor att lira med en -03 Tuono?

Som jag har förstått det så är motorn samma förutom topparna och elsystemet. Jag ska sätta på 07 toppar på min 01a nu i vinter, har precis fått ur motorn! Skulle vilja ha ett big bore kitt också men får se vad pengarna räcker till!

Det man behöver göra är göra ett fäste till kamaxelgivaren på de nya topparna. Finns folk i tråden som är bättre på detta än vad jag är!!

Bifogar en bild på det som har gjorts på kåporna idag. Laminerat ena (högra) sidan med glasfiber och polyester. Sidokåpan som är på bilden är gelcoatad och ska lamineras i morgon förhoppningsvis!
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    238.6 KB · Visningar: 49
Ketzer skrev:
Passar enkelstiftstopparna från 2004 o framåt på -01-03 motorerna

Funderar på o bygga ihop en 1060 på sikt o skulle vilja ha de nya topparna då de flödar bättre!?

Behövs det mycket anpassning för att få en komplett 2004 o framåt motor att lira med en -03 Tuono?

Förresten så kommer jag få gjort ett par trottelhus i optimal storlek, och kommer räkna på optimal längd på trattar och avgassystem osv. Om jag kommer köra med big bore kit så kanske du är intresserad av detta också? Kan inte lova något med det är alltid lättare att göra en extra av allt om man har formar osv....
 
Förresten så kommer jag få gjort ett par trottelhus i optimal storlek, och kommer räkna på optimal längd på trattar och avgassystem osv. Om jag kommer köra med big bore kit så kanske du är intresserad av detta också? Kan inte lova något med det är alltid lättare att göra en extra av allt om man har formar osv....

Jag vill gärna ha trattar + 60mm spjällhus så om du ska göra dubbelt av något så vill jag gärna ha :) , 1060cc, smaltmoto 60mm + storsnorkel + airboxring + lite annat sitter just nu på hojen.
 
Jag vill gärna ha trattar + 60mm spjällhus så om du ska göra dubbelt av något så vill jag gärna ha :) , 1060cc, smaltmoto 60mm + storsnorkel + airboxring + lite annat sitter just nu på hojen.

Låter som du har en riktigt fin motor där!

Är det någon som vet om det mesta av effekten som finns att hämta i ett avgassystem sitter i headersen?
 
Som jag har förstått det så är motorn samma förutom topparna och elsystemet. Jag ska sätta på 07 toppar på min 01a nu i vinter, har precis fått ur motorn! Skulle vilja ha ett big bore kitt också men får se vad pengarna räcker till!

Det man behöver göra är göra ett fäste till kamaxelgivaren på de nya topparna. Finns folk i tråden som är bättre på detta än vad jag är!!

Gott! då får du hålla oss uppdaterade i tråden!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top