blacktriple
Har två Aprilior!
Dåligt batteri. Dålig jordkabel/pluskabelanslutning. Men mest troligt, det första.
Håller med om det. Kass batteri med 99% säkerhet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dåligt batteri. Dålig jordkabel/pluskabelanslutning. Men mest troligt, det första.
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Med nypolerad hoj, nya dekaler och ett par splitter nya slip-on från MIVV rullar jag med ett stort leende på läpparna ut i eftermiddags-solen.
Kommer ca 2 mil. Ett par höga "knackningar" från motorn och innan jag hinner köra in till kanten avslutas allt med att det låter som om motorn bokstavligen exploderar.
Olja rinner ut ur alla skarvar på avgassystemet och hojen är stendöd!
Det bästa av allt är att jag numera jobbar i skåne och inte alls har tid att mecka hoj, och att tanken var att jag skulle ta hojen ner från sthlm nu på Söndag.
Blir till att börja riva motorn imorgon för att hitta felet.
Behövde bara skriva av mig lite snabbt...
//Christian
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Då har jag varit i garaget och plockat isär hojen och upptäcker till min stora förvåning att ett tändstift ligger löst och skräpar vid motorn...
Tändstiftet är inte skadat och går alldeles utmärkt att skruva i igen. Kan det vara så enkelt, att tändstiftet under lång tid har viberart loss och skruvat ur sig Kan något annat blivit skadat när tändstiftet släppte?
Det förklarar juh "knackningarna" precis innan smällen och att den lät så mycket. Dock förklarar det inte oljan i avgassystemet.
Om tändstiftet "blåst" ut pga något fel i motorn skulle juh inte gängorna vara hela.
Nu ska jag bara ladda batteriet och hoppas att den går igång igen som vanligt.
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Hoppas man haft sån tur att det bara var en sån enkel sak.
//Christian
Har en liten fråga angående min tuono 08:a som gått 350mil första servicen är gjord någon som vet när nästa är??
är det vid 500 eller 1000mil.
det är 1000 intervall enl. min bok, eller var 12:e månad. Jag gör dock ett extra oljebyte var 500:e, det mår den fint av.
Nu e tändstiftet i och hojen startad.
Låter som vanligt och går precis som vanligt. (kört ca 4 mil)
Nåt jag ska kolla eller tror ni bara det är att tuta och köra? Är i valet och kvalet om jag ska köra mina 60 mil på söndag...
//Christian
Det låter ju bra. Vad gäller stiftet, om hojen går som förut så skulle nog inte det bekymra mig nämvärt. Däremot det där med olja i avgassytemet, det skulle kanske behöva redas ut lite innan man kastar sig iväg 60 mil. Hinner du köra något hemma innan så du ser om fenomenet fortsätter? Kolla i så fall även nivån i motorn så det inte tar slut
/R
Nu e tändstiftet i och hojen startad.
Låter som vanligt och går precis som vanligt. (kört ca 4 mil)
Nåt jag ska kolla eller tror ni bara det är att tuta och köra? Är i valet och kvalet om jag ska köra mina 60 mil på söndag...
//Christian
nu är han här ,, mannen myten regnmakaren från Järpen ,, allas våran Lam-kaka ,,
nu ska hyssen smidas o verkställas ,,
the shoe must go on.
Ojoj, lek inte med dom där värdena!!...Vet ni om det gör nån skillnad vad man har för inställning i tuonon på suspension set up och tire setup, hittar inget om dom i instruktions boken finns dom inställningarna på alla eller?? (jag hittar dom under settings och sen tire setup och suspension setup)
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |