Aprilia-tråden

Black-Wolf skrev:
2208736 Hej

Kommer sticka över till USA under två veckor och jobba och tänkte införskaffa lite delar då priserna är mer fördelaktiga där :tummenupp

AF1 Racing verkar ju ha en del men vet någon om en butik kring Detroit, New York...eller Cincinatti?

Kan ju alltdi beställa iförväg och be dem skicka det till hotellet men om möjligt vill man ju klämma lite på prylarna :)

/BW

Tar du upp beställningar?? Snälla.......vill slippa lite "avgifter"..... :tummenupp

J
 
Startmotor

FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips
 
ON_mille skrev:
2215531 FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips

Tråkigt tråkigt...Vet inte hur det ser ut på millen, har inte behövt skruva isär den ännu. Borde gå att fixa till nått temporärt, lite drastiskt att skaffa en ny motor, men jag vet ju hur snabba aprilia är på att fixa delar, typ nån som går hit med prylarna från Italien eller nått...

Hade gärna hjälpt till att mecka om du hade bott närmare.

Hoppas det löser sig för dig
 
Tråkigt o se att det inte funkar ,,
men testa med Ducati Kämna dom har mycket beg,prylar o sedan finns ju AF1-racing i USA o dom har åxå mycket prylar,, rsvR.net i england har säkert åxå.
sprängskisser o sådant till din motor hittar du på La Famiglia sidan,,

Lycka till // Köping

PS! kolla med "black Wolf" här ,, han ska ju till det förlovade landet.DS!


ON_mille skrev:
2215531 FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips
 
Vadslagning

Jag har en vadslagning med min tjej.

Hittar jag ett par Aprilia string så tvättar hon min hoj i BARA dom.
Behöver lite hjälp med att hitta såna string bara.

Har letat på alla möjliga ställen utan resultat.

Den som hittar dom kommer får en bild från tvätten.

Bifogar en bild på hur dom ser ut.
 

Bifogat

  • Aprilia Racing.jpg
    Aprilia Racing.jpg
    75.3 KB · Visningar: 127
http://www.bilauktioner.se/

Aprilia RSV1000 Mille -00

3715 mil, Röd, Solid, 1 sittplatser.
Utrustning

Värderingsmannens kommentar
MC i fint skick med endast några få anm

Högsta bud 10' kr. Nån kommer nog göra sig ett klipp... Den har nog vart i backen dock för de normalt svarta backspeglarna och bakljuskåpan är visst röda + att underkåpan inte är helt silverfärgad på den (original) röda Millen.

Bra tjöp i vilket fall som helst om killen får loss den för 10 000 kr..!
 
Koppling / laddning / friska hk

Har enbart haft radfyrebågar tidigare, men nu överväger jag starkt att köpa mej en Mille ! Provkört en och det var för mej en mycke trevlig bekantskap..

Några funderingar har jag dock (gäller en -99:a) : Kopplingen först, slirproblemet har jag läst på i tråden om, men en annan sak jag fundrar på är att exemplaret jag provade hade ett rytmiskt klonkande/knackande från kopplingen på tomgång. (lågt ljud - ej direkt "metalliskt") Drog man in kopplingshantaget så tystnar det omgående.. "normalljud" eller anledning till oro ? kopplingskorgen ? Dock inga tecken på det kända kopplingssliret.

En annan sak var att startmotorn inte orkade att dra runt motorn, det uppenbara är ju naturligtvis att batteriet var dåligt !? alt. laddningsproblem.. finns det nåt "känt" laddningsproblem på Mille -99:an ? Eller kan det t.o.m röra sej om ett startmotorproblem ? Gick att springa i gång den dock..

Vad kan man förvänta sej för effekt i en -99:a med öppet avgas och lätt moddad luftburk ? (dock inte chippad) Inga powerwheelis på 2:an orkade den prestera med mej på iaf (95 kg) (verkar som man borde kunna förvänta sej det när jag läser om effekten i andra sammanhang ?)

Vore jättetacksam om någon av er Milleägare kan upplysa mej lite om detta.. :Bugar
 
Taco skrev:
2227611Kopplingen först, slirproblemet har jag läst på i tråden om, men en annan sak jag fundrar på är att exemplaret jag provade hade ett rytmiskt klonkande/knackande från kopplingen på tomgång. (lågt ljud - ej direkt "metalliskt") Drog man in kopplingshantaget så tystnar det omgående.. "normalljud" eller anledning till oro ? kopplingskorgen ? Dock inga tecken på det kända kopplingssliret.

Helt normalt, ingen anledning till oro.

Taco skrev:
2227611En annan sak var att startmotorn inte orkade att dra runt motorn, det uppenbara är ju naturligtvis att batteriet var dåligt !? alt. laddningsproblem.. finns det nåt "känt" laddningsproblem på Mille -99:an ? Eller kan det t.o.m röra sej om ett startmotorproblem ?Gick att springa i gång den dock..

Jag har rätt kasst batteri så ibland får man harva lite mer än bara en touch på knappen för att den ska starta. Dock så bytte firman jag köpte hojen på startmotor innan jag köpte den, har inte hört om nån annan som behövt byta den dock.

Taco skrev:
2227611Vad kan man förvänta sej för effekt i en -99:a med öppet avgas och lätt moddad luftburk ? (dock inte chippad) Inga powerwheelis på 2:an orkade den prestera med mej på iaf (95 kg) (verkar som man borde kunna förvänta sej det när jag läser om effekten i andra sammanhang ?)

Min är registrerad på 87 kW men original har den ett par strypningar - hur man fixar till dem hittar du här - bl.a. då i luftburken och avgassystemet så när det väl är fixat borde väl de 128 HP som bikez.com nämner komma fram.

EDIT:

Nån som kan hjälpa mig lite med mitt problem? :)
 
Last edited:
Tack och bock för svar ! Ang. strypningarna så var dom redan åtgärdade på aktuellt ex.
 
Last edited:
Min kan också bråka lite ibland. Verkar som om motorn står precis innan kompläget, får startmotorn lite problem, men så får den lyckat pressa sig förbi där går det bra. Tyvärr händer det att spänningen droppar precis då, vilket gör att klockan nollas. Är nog dax för ett nytt batter tror jag.

Blir inga powerwheelies i 2:an md min heller, men det klarar jag inte med nån hoj, så det är nog mest teknik det
 
16 Kuggars fram drev som e standard på usa modelerna(maxar ändå inte mer med 17 kuggars). Så får jag upp min på "av o på slag" vid 6-7k rpm med dual helsystem borde det funka lite lägre ner i registret runt 5-6k rpm(2ans växel). Min min är en 01 med airkit,chip o slip-on
 
Lam-Kaka skrev:
2228045 16 Kuggars fram drev som e standard på usa modelerna(maxar ändå inte mer med 17 kuggars). Så får jag upp min på "av o på slag" vid 6-7k rpm med dual helsystem borde det funka lite lägre ner i registret runt 5-6k rpm(2ans växel). Min min är en 01 med airkit,chip o slip-on

Visst, men är man fet så går det ändå inte att få upp den :dricka

Jag får inte upp den... ändå har jag det s.k. dual systemet med butik både i Åre och Järpen??? Och med utlämning i Storlien blir det ju s.k. triple systemet. Som en Triumph då, eller? Fan, nu är det svårt. Jag vill ju ha kvar Aprilian!

Nä, för mycket :fyllisar nu, sorry. Seriöst: min Aprilia blev MYCKET behaglig att köra efter montering av det dubbla akkrat, PC3, luftburksmodd, insug, chip och 16-drev. Och ja, ibland pekar Öhlinsgaffeln mot solen. Men det är mest ofrivilligt, det går snabbare med TVÅ hjul i marken mellan punkt a och b. Så det så.
 
Last edited:
Taco skrev:
2227611 Har enbart haft radfyrebågar tidigare, men nu överväger jag starkt att köpa mej en Mille ! Provkört en och det var för mej en mycke trevlig bekantskap..


Tjena !

Jag ska sälja min Mille. Du kan få köpa den, om du lovar att inte skrota den oxå :D
 
Tjena gänget!
Skrev ju förut om bänkning med renegades luftkit och att jag fick bättre effekt med original luftburk.

Satte igår i ett BMC filter i original luftburken och vilken skillnad!!! Hojen är nu absolut björnstark hela vägen genom registret och plockas med fördel upp på tvåan kring 4000 rpm utan bekymmer om man vill prova det...

Igår blev det 40 fina mil och det var ren och skär njutning i en samling av riktigt kurviga 70 vägar samt 15mil snabba 90 vägar lämpliga för powertouring.... :tummenupp

Millen är verkligen en underbar hoj!

/Felix
 
Felix skrev:
2228298 Tjena gänget!
Skrev ju förut om bänkning med renegades luftkit och att jag fick bättre effekt med original luftburk.

Satte igår i ett BMC filter i original luftburken och vilken skillnad!!! Hojen är nu absolut björnstark hela vägen genom registret och plockas med fördel upp på tvåan kring 4000 rpm utan bekymmer om man vill prova det...

Igår blev det 40 fina mil och det var ren och skär njutning i en samling av riktigt kurviga 70 vägar samt 15mil snabba 90 vägar lämpliga för powertouring.... :tummenupp

Millen är verkligen en underbar hoj!

/Felix

Det var samma sak för mig när jag bänkade och justerade in, kör nu orginal luftburk och bmc-filter.

Idag ska hojen bannemej luftas :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top