Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Göran skrev:2107114Vad har du gjort ?
_basse_ skrev:2106543Ja, jag vet att jag "Fucked up"...........
Är det billigare att köpa ny motor än att renovera den jag har..?
Riva motorn och byta skuret lager skulle kosta mellan 12k och 20k. Är det en rimlig kostnad? Jag klarar inte av att riva den själv...
#Olsson# skrev:Om det inte tycks funka till en början - fortsätt ett tag tills det blir bra.
IvarS skrev:2108158
Vad menas med att det ska smörjas när det blir dammtorrt? Med vadå?
IvarS skrev:2108158Var på väg att ge upp flera gånger då jag tyckte det snarare kom mer olja efter varje omgång bladmåttsgympa..
Säg som det är... du tycker att det är ballt! Din lilla posöråkarePsychobiker skrev:2110479Måste bara nämna min "fullösning" när jag monterade diodblinkers på hojen.
Glömde bort det här med motstånd (har beställt nu), och som ni vet, så blinker ju inte blinkersen snabbt på en aprilia när en blinkers faller bort, utan den lyser hela tiden istället. Och sätter man dit 4 diodblinkare så lyser alla 4 när man petar på blinkersknappen...![]()
så, vad göra tills motstånden kommer??? Jo, jag koppla på de gamla blinkersen parallellt, och vips funka det skitbra. Knölade sen in blinkersen ovanför kylaren respektive i bakkutsen, får duga tills motstånden kommer. Ser lite roligt ut när man blinkar bara, speciellt på kvällen, blir orangt blink runt hela ramen och instrumentpanelen...![]()
/Pajje

TwinSucker skrev:2110489Säg som det är... du tycker att det är ballt! Din lilla posöråkare![]()
#Olsson# skrev:2108232Bra att det gick bra.
Öhlins har ett fett för ändamålet(kolla i manualerna hos ohlins.se) De tipsade att lägga in fett innanför dammskydden. Hur som helst så fuskar jag med OK fett av okänd sort. Det skall bara var en antydan till flottihghet. Jag brukar peta på varje till varannan tur ungefär.
Känner igen symptomen. Det har hänt flera gånger att man liksom skapar nya läkage på nya ställen. Då är det bara att köra igen.
VR-8 skrev:2113628Min gaffel blödde som faan idag naturligtvis........piss hoj. Bara strul och lite åka....
J
fogerty skrev:2114058såja såja
![]()
Din hoj är ju grym. Dock inte öhlins packboxar, finns det inte andra packboxar att sätta på som håller tätt ?
VR-8 skrev:2113628Min gaffel blödde som faan idag naturligtvis........piss hoj. Bara strul och lite åka....
J

jocke i köping skrev:2114331Inte piss hoj utan PISS ÖHLIN ,, eller rättare sagt det är inte gjort för gatbruk igentligen ,, det är pure racing säger dom på Öhlin ,, så det är helt enkelt i fel miljö som det används i ,,
samma problem på duccar åxå med öhlin ,,
fogerty skrev:2118931Jahopp då var hojen tillbaks från bänkning/injustering med pc3. Det blev ett bmc-filter och orginal luftbox trots allt. Ganska nöjd med resultatet faktsikt.
Från 114.25 hk SAE och 98,14 nm till 122.31 hk SAE och 100,25 nm på backhjulet![]()
Hojen kändes rappare när jag drog ur den på växlarna, dock var det goa insugsljudet nu inte lika påtagligt.
Innan gick hojen för magert på låg och mellanvarv och för fett på toppen.
Tyvärr har jag inte hunnit scanna kurvorna än.
Tack för alla råd![]()
fogerty skrev:2118931Jahopp då var hojen tillbaks från bänkning/injustering med pc3. Det blev ett bmc-filter och orginal luftbox trots allt. Ganska nöjd med resultatet faktsikt.
Från 114.25 hk SAE och 98,14 nm till 122.31 hk SAE och 100,25 nm på backhjulet![]()
VR-8 skrev:2118955Joo...lite pisshoj oxå.....kopplingen,fotbromsen och diverse skitfel.![]()
Ja ja........man får väl trösta sig med ny motor till våren....![]()
J
mikcar skrev:2119643Har du fortfarande problem med bakbromsen trots att huvudcylindern är flyttad?
Min funkar kalas nu när den står på vertikalen och bort från motorn.
Ny motor...?
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda