2079930 Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.
Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.
Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.
Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas......
Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.
J