Aprilia-tråden

Psychobiker skrev:
2069253 nån som kan vad ventilspelet ska vara på mille-00, har inte lyckats luska fram det tyvärr...

Ladda hem manualerna på Famiglia-Aprilia.
Står i början på specifikationen
 
Jippiii

Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
 
maximus skrev:
2074876 Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"


Jag har varit ute och kört 12 mil idag. Väldigt skönt va det...
 
Dom har en EGEN Axone ,, och dom ÄR återförsäljare ,,, JAG VET,,,

RookieSM skrev:
2062748 Ja iofs men jag har inte hört att de ska bli Aprilia Offroad återförsäljare så de har rätt kabel till Axonen men jag ska ringa och fråga. Tack för tipset! :tummenupp
 
maximus skrev:
2074876 Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
Halloj...
Visst har man hunnit med några mil. Ca 10 mil i fredags men bara 3 i söndags sen började det snöa!!!!!!!!!!!!!!!
DAX FÖR LITE VÅR.....................................
 
DynoJet Quickshifter

Någon som kör med DJ quickshift eller annat? Behöver lite info om era inställningar.

J
 
jocke i köping skrev:
2075304 Dom har en EGEN Axone ,, och dom ÄR återförsäljare ,,, JAG VET,,,
Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.
 
jag bara påminner ... inte drar upp :fyllisar

RookieSM skrev:
2077925 Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.
 
Jo det går bra ,, jag har inte hälsat på där det byggs på ett par veckor men jag ska väl ta o palta mig dit snart o fota lite när det är klart ,, dekaler o sådant ska på så det blir riktigt propert,,

många kommer nog höja på ögonbrynen tror jag :o)

Edit ,, klättring stavas det ,, (he he )

#Olsson# skrev:
2078143 Hur går det med back-monstret?

("Backe" :D)

edit: Det blev fel. "Kulle-klätring" skall det vara.
 
VR-8 skrev:
2077689 Någon som kör med DJ quickshift eller annat? Behöver lite info om era inställningar.

J

Nog ingen annan än du som har den ännu skulle jag tippa. Du får nog söka på apriliaforum.com...

Jag är väldigt nyfiken sen hur du tycker den funkar så skriva gärna några rader om det här senare.
 
DynoJet QuickShifter

mikcar skrev:
2079851 Nog ingen annan än du som har den ännu skulle jag tippa. Du får nog söka på apriliaforum.com...

Jag är väldigt nyfiken sen hur du tycker den funkar så skriva gärna några rader om det här senare.


Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.

Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.

Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.

Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas...... :tummenupp

Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.

J
 
Ingen som har en mille 01/02...

Som vill sälja ??

...finns bara skit på blocket

:3freak
 
VR-8 skrev:
2079930 Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.

Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.

Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.

Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas...... :tummenupp

Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.

J

Ok, intressant... Det är väl som med allt extra man köper att det behöver trimmas in. Hoppas det blir bra till slut då. Fortsätt gärna berätta hur det går.
 
VR-8 skrev:
2080295 Varför just 01/02??

04/06 är ju myyyyyyycket bättre..... :tummenupp

J
01/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.

:tomten
 
IronMike skrev:
2080421 01/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.

:tomten

O tyvär så värkar kvaliten inte lika bra på 04+ (lite mycket garanti ärenden)
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top