Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
basseman skrev:![]()
Har precis hämtat min båge, Mille -00!!
Vilken maskin......VILKEN MASKIN!!
Aaahhhh, har kört hela dagen.....godnatt
2ono skrev:Tror de flesta har köpt hojar för i år , har på min annons fått ett samtal men då ville jag inte säljapga planerade aktiviteter som krockade.
Marginalmärken är nog svårare att sälja dvs mindre andel som är intresserade. Priset är bra och hade jag sett det där hade jag inte tvekat om jag nu vore intresserad.
Så håll ut![]()
KaZ skrev:Kul att ses idag! =)
Bra kört!
![]()
TERMINATOR skrev:
Lam-Kaka skrev:Det är nog ganska dött på marknaden just nu tyvär...
Mr San skrev:Hej, skulle behöva lite hjälp om nån som kan lite mer om Mille -00
Körde i dag lite o när jag skulle starta den efter en fika-paus så först va det så som om att batteriet inte orkade dra runt startmotor sen tryckte jag igen på startknappen o så startade den, men nästa gång när jag stängde av den o skulle starta så gick den inte, så kopplade startkablar från en annan mc men det verkar inte va tom på batteri utan det klickar under sadeln som om det e nån räle eller nått.. Fick putta igång den ...
Pm:a mig snälla om nån kan lösningen eller vet vad det kan vara![]()
... MVh San
Är det den grejen med två stora trådar, ena går till startmotor o den andra nån annanstans år andra hållet...o sen e det en i mitten tråd som man kan koppla loss..2ono skrev:Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Gäller att ha bra batteriet för att dra runt twinnen annars brinner relät upp.
Är det den grejen med två stora trådar, ena går till startmotor o den andra nån annanstans år andra hållet...o sen e det en i mitten tråd som man kan koppla loss..2ono skrev:Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
2ono skrev:Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Mr San skrev:Ps.. borde inte nån säkring gått istället förre relät??
Mr San skrev:Ps.. borde inte nån säkring gått istället förre relät??
jocke i köping skrev:Ta loss batteriet o stick iväg till någon som kan mäta upp det både obelastat o belastat ,, då vet du om de e batteriet eller reläet ,,
jag vet att det var någon här på forumet från östersund som hittade ett relä som ersättare för orginal som passade om det skulle vara strul med det ,, dvs,om orginal inte fins på hyllan eller är grisdyrt.
mitt 1: tips kolla batteriet först.
mitt 2:a tips pilla isär reläet o försök gör rent kontaktytorna ,, (om de nu e mekaniskt)
passa dig för att åk med dåligt batteri för då pajjar reläet ,,
du kan ju åxå ta ett bilbatteri o koppla in istället för ditt batteri o testa o starta ,, funkar de så borde de vara ditt batteri som e paj.
MvH: Köping
2ono skrev:Men problemet är när batteriet ät trött orkar inte batteriet att dra runt startmotorn och relät tål inte det , ett klassiskt RSV problem.
Ladda upp batteriet pröva igen , samma problem ---> koppla förbi polerna på relät med start kablar och start motorn går runt voila och relät är kasst Köp nytt relä .
Men jag är ingen expert men du beskrev problemet så typiskt![]()
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |