Aprilia-tråden

Precis hämtat min Mille

:hihi

Har precis hämtat min båge, Mille -00!!

Vilken maskin......VILKEN MASKIN!!

Aaahhhh, har kört hela dagen.....godnatt
 
Apriliaservice i Malmö

Är det någon som vet var man kan serva Aprilias i Malmötrakten?
 
2ono skrev:
Tror de flesta har köpt hojar för i år , har på min annons fått ett samtal men då ville jag inte sälja :rolleyes: pga planerade aktiviteter som krockade.

Marginalmärken är nog svårare att sälja dvs mindre andel som är intresserade. Priset är bra och hade jag sett det där hade jag inte tvekat om jag nu vore intresserad.
Så håll ut :tummenupp


Kul att ses idag! =)

Bra kört!
:tummenupp
 
KaZ skrev:
Kul att ses idag! =)

Bra kört!
:tummenupp

Kul att se gamla aprilia hangarounds :D :tummenupp

Roligt att köra , tråkigt att se andra falla i backen bla styrwobblet på TLS1000 hojen innnan ejes var inte att leka med.

Är det någon som har vettig lösning på min fjädrings problematik. :va

Jag trodde jag hade lösningen till KGA , men bakdäcken racetec åts upp på 3 pass :död .

Ökade preload (2varv på ringen) på sachs boge dämparen så Statiskt SAG runt 35 mm bak med ökad retur fram kring 35mm .

Funderar nu på att öka ride high bak till max för att få mer balans i hojen och minska tensensen att den säckar ihop vid acc ur böjarna.

Men sannolikt behövs en öhlinare bak och då kan man köpa ny hoj men om inte ........bla bla.
 
Ni som försökt sälja era falco hur har det gått?? har ni blivit av med dom???
eller är det dött på marknaden??
 
Startar inte?????

Hej, skulle behöva lite hjälp om nån som kan lite mer om Mille -00
Körde i dag lite o när jag skulle starta den efter en fika-paus så först va det så som om att batteriet inte orkade dra runt startmotor sen tryckte jag igen på startknappen o så startade den, men nästa gång när jag stängde av den o skulle starta så gick den inte, så kopplade startkablar från en annan mc men det verkar inte va tom på batteri utan det klickar under sadeln som om det e nån räle eller nått.. Fick putta igång den ...

Pm:a mig snälla om nån kan lösningen eller vet vad det kan vara :va :va ... MVh San
 
Mr San skrev:
Hej, skulle behöva lite hjälp om nån som kan lite mer om Mille -00
Körde i dag lite o när jag skulle starta den efter en fika-paus så först va det så som om att batteriet inte orkade dra runt startmotor sen tryckte jag igen på startknappen o så startade den, men nästa gång när jag stängde av den o skulle starta så gick den inte, så kopplade startkablar från en annan mc men det verkar inte va tom på batteri utan det klickar under sadeln som om det e nån räle eller nått.. Fick putta igång den ...

Pm:a mig snälla om nån kan lösningen eller vet vad det kan vara :va :va ... MVh San

Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Gäller att ha bra batteriet för att dra runt twinnen annars brinner relät upp.
 
2ono skrev:
Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Gäller att ha bra batteriet för att dra runt twinnen annars brinner relät upp.
Är det den grejen med två stora trådar, ena går till startmotor o den andra nån annanstans år andra hållet...o sen e det en i mitten tråd som man kan koppla loss.. :va
Om det e är den så klickar det i den när jag försöker starta..

PS : vad kan en sån kosta ??
 
2ono skrev:
Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Gäller att ha bra batteriet för att dra runt twinnen annars brinner relät upp.
Är det den grejen med två stora trådar, ena går till startmotor o den andra nån annanstans år andra hållet...o sen e det en i mitten tråd som man kan koppla loss.. :va
Om det e är den så klickar det i den när jag försöker starta..

PS : vad kan en sån kosta ??
MVH San
 
2ono skrev:
Sätter min hatt på att du har bränt startmotor relät (sitter bakom batteriet under sadeln) , hade exakt samma symtom i våras.
Gäller att ha bra batteriet för att dra runt twinnen annars brinner relät upp.


Ps.. borde inte nån säkring gått istället förre relät??
 
Ta loss batteriet o stick iväg till någon som kan mäta upp det både obelastat o belastat ,, då vet du om de e batteriet eller reläet ,,
jag vet att det var någon här på forumet från östersund som hittade ett relä som ersättare för orginal som passade om det skulle vara strul med det ,, dvs,om orginal inte fins på hyllan eller är grisdyrt.
mitt 1: tips kolla batteriet först.
mitt 2:a tips pilla isär reläet o försök gör rent kontaktytorna ,, (om de nu e mekaniskt)
passa dig för att åk med dåligt batteri för då pajjar reläet ,,

du kan ju åxå ta ett bilbatteri o koppla in istället för ditt batteri o testa o starta ,, funkar de så borde de vara ditt batteri som e paj.

MvH: Köping

Mr San skrev:
Ps.. borde inte nån säkring gått istället förre relät??
 
Mr San skrev:
Ps.. borde inte nån säkring gått istället förre relät??

Men problemet är när batteriet ät trött orkar inte batteriet att dra runt startmotorn och relät tål inte det , ett klassiskt RSV problem.
Ladda upp batteriet pröva igen , samma problem ---> koppla förbi polerna på relät med start kablar och start motorn går runt voila och relät är kasst Köp nytt relä .

Men jag är ingen expert men du beskrev problemet så typiskt :tummenupp
 
Last edited:
jocke i köping skrev:
Ta loss batteriet o stick iväg till någon som kan mäta upp det både obelastat o belastat ,, då vet du om de e batteriet eller reläet ,,
jag vet att det var någon här på forumet från östersund som hittade ett relä som ersättare för orginal som passade om det skulle vara strul med det ,, dvs,om orginal inte fins på hyllan eller är grisdyrt.
mitt 1: tips kolla batteriet först.
mitt 2:a tips pilla isär reläet o försök gör rent kontaktytorna ,, (om de nu e mekaniskt)
passa dig för att åk med dåligt batteri för då pajjar reläet ,,

du kan ju åxå ta ett bilbatteri o koppla in istället för ditt batteri o testa o starta ,, funkar de så borde de vara ditt batteri som e paj.

MvH: Köping

TAck för tipset , jag kollade med att jag kopplade startkablar från polarens hoj , men det funkade inte så relä måste det vara , men konstigt att det inte finns nån säkring som pajar innan relä pajar...
 
2ono skrev:
Men problemet är när batteriet ät trött orkar inte batteriet att dra runt startmotorn och relät tål inte det , ett klassiskt RSV problem.
Ladda upp batteriet pröva igen , samma problem ---> koppla förbi polerna på relät med start kablar och start motorn går runt voila och relät är kasst Köp nytt relä .

Men jag är ingen expert men du beskrev problemet så typiskt :tummenupp

men om man skulle koppla förbi polerna på relä , vad kan hända då ... VAd gör relä där om det skulel funka utan relä??
MVH San och tack för alla svar ... :tummenupp
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top