TwinSucker
Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Kanske oxå ska tilläggas att mina hojar har varit från 00 och 99.#Olsson# skrev:Mille 04/05 går perfekt jämnt och fint vid alla varvtal. Helt utan ryck. Om den inte gör det så är det oftast en mappinghistoria. I BW's fall har de bytt bränsletabeller och det låter troligare att det är p g a detta (eller kanske annan miss?) än att den helt plötsligt fått "twinryckningar".![]()
Efter ett antal mappningar och rundor i bromsbänken så fick vi till det så att det prakiskt tag inte va några ryckningar kvar. Så efter lite snack med diverse mekaniker(och flera av dom erkänt duktiga) och återförsäljare så gav vi upp...men jag ska inte säga att jag va missnöjd heller, vi lyckades hitta en del intressanta inställningar både i tänd och bränslekurvan
En gamal härk går inte riktigt att jämföra med en ny...
Anledningen till att vi började diskutera det här är för att Bikerwoman har
en 04 Mille med ryckningar och den är orginal såvitt jag vet då verkar det lite skumt...och detta efter att dom har varit inne och fibblat med hennes databox, vilket återigen leder till mappningen.
Millen som jag har nu behöver bara en fin lite justeringsrunda så är den tipptopp, men det får bli i vinter om jag skrev innan.
//TS
.