Aprilia-tråden

Japp, Mille R blev inte tvåsitsig förrän 2003. Det är inte speciellt svårt att bygga om till tvåsits, det som behövs är

Bakram för tvåsits
Fotpinnar bak
Skjutsdyna
Fäste för bakkåpa (stålbygel, brukar följa med bakram)

Min 02 Mille R är tvåsitsig och har alltid varit det vad jag vet.
 
Jag har en -01 mille R och den är INTE dubbelsitsig. Så var det fram till -01.
-02 och -03 kan man skjutsa på.
Efter det får någon annan svara eftersom det blev en annan generation.
Iofs kan man bygga om dom, det är ju bara att byta bakram från en vanlig mille... Hej från mej! :hej
 
Last edited:
00-01 R = ej skjuts orginal
02-03 R = skjuts orginal (Vet att 02 R är skjuts orginal eftersom jag lånade skjutsdynan från en sådan)

Så borde det va då eller? ;)
 
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00241-2.jpg
    DSC00241-2.jpg
    64.8 KB · Visningar: 58
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp

Ducati kämna i tyska landet har andningsprylar till din hoj,,
jag köpte ett kevlar/kolfiberinsug till min förut o det funkar bra,
fast det borde ju bara bra pris i usa nu iom dollar raset,men glöm inte o räkna på moms o fraktkostnad när du beställer från usa,AF1 racing är väl det som gäller i usa om jag får råda dig till något.

lycka till
// Jocke
 
Ducati kämna i tyska landet har andningsprylar till din hoj,,
jag köpte ett kevlar/kolfiberinsug till min förut o det funkar bra,
fast det borde ju bara bra pris i usa nu iom dollar raset,men glöm inte o räkna på moms o fraktkostnad när du beställer från usa,AF1 racing är väl det som gäller i usa om jag får råda dig till något.

lycka till
// Jocke

Visst fan, Kämna har ju mkt. Tack för tipset! AF1 har finfina priser nu när dollarn ligger nära 6 spänn jämnt.
 
Har nån fundering att sälja sin RSV 2000-2001 så är jag intresserad omgående. :tummenupp
Känner nog att den blir roligare att äga då försäkringen är hälften av vad en R1a skulle kosta mig

Ps. vart kan man hitta specifikation över hojjar äldre RSV med färgkombinatiener o info?

Tänkte på denna annonsen, fattas det dekaler på denna?? :va
ser nästan ut så...
http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=10_s
 
Last edited:
Hej på er alla Aprilia-ägare. Jag är nu återigen glad ägare av en RSV. Hade 2002 en ny RSV som jag körde 700 härliga mil och har nu köpt en underbar 2004 RSV-R med hi-pipes, MRA o massa kolfiber. Men då jag blir matt vid blotta åsynen av alla sidor på denna tråd är jag så fräck att jag ställer frågorna direkt utan att söka.

Har hittat lite webshops såsom AF1Racing o RSVR.net men undrar om ni har nåt bättre tips. Tänkte köpa klara blinkersglas, några resterande kolfiberbitar o ev. bättre inflöde till motorn i form av filter.

Sedemera ska den optimeras i bänk. Bra tips på bra effektökande åtgärder emottages tacksamt. :tummenupp

Grattis :tummenupp

Blinkersglas och annat orginal finns oxå på denna tyska sajt http://www.oemparts.eu/oem5.asp?M=A...P_RSV1&O=Taillight&F=AP_RSV1_DY&L2=AP_RSV1_DY

Har inte handlat där så jag vet inte så mycket om dom.
 
Hej på er
Tänkte beställa en ny Shiver.
Tyvärr så är jag född med beslutsångest! Så nu ville jag höra av er vilken av färgerna orange och vit man ska ha på hojen. Tycker den är snygg i båda färgerna. Väger kanske över lite åt det vita hållet men på vitt så blir väl flugor och insekter att synas väldigt bra.
Så vad tycker ni?
 
Tänkte på denna annonsen, fattas det dekaler på denna?? :va
ser nästan ut så...
http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=10_s

Tycker den är lite dyr, och som sagt, saknar dekaler.. Om jag va du, och ändå ska lägga ut i runda slängar 50 lax eller 50-60, så köp en 01 eller 02, då kom en del fina uppdateringar. Ha is i magen å vänta tills rätt cykel dyker upp. Jag ska åka å hämta en "r" 02a (mint condition) med korrekt färgsättning (mattsvart, röd & vit), 1500 mil, sv-såld, få ägare & massor tillbehör för 58', jag har annonser ute på en del överflödigt extra tillbehör som jag redan fått hem, borde ge tillbaks minst 5,000:-

:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top