Aprilia-tråden

Var och till vilket pris hittar man billiga styrlager samt kopplingsgrepp till en RSV1000 -99?

Kan inte leta igenom hela tråden, hoppas att jag skulle kunna få svar här istället ;)

Är sugen på åka o hämta en mille -00. o vanliga frågan, nått särkilt man ska titta på?
Är denna jag är lite inne på http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=18_s
ligger priset rätt för cykeln?
tycker mätarställningen är lite låg, de flesta är ju på de dubbla eller tredubbla.

Nå tipps?

Last edited:
Kan inte leta igenom hela tråden, hoppas att jag skulle kunna få svar här istället ;)

Är sugen på åka o hämta en mille -00. o vanliga frågan, nått särkilt man ska titta på?
Är denna jag är lite inne på http://www.blocket.se/vi/15168237.htm?ca=18_s
ligger priset rätt för cykeln?
tycker mätarställningen är lite låg, de flesta är ju på de dubbla eller tredubbla.

Nå tipps?

För det priset borde du få en RSV R tycker jag.

IronMike, var det inte det du gav för din R ungefär? :va

Plocka ur motorn!

Tjenare!

Jag håller på och plockar ur motorn ur min RSV Mille -00. Är framme vid borttagandet av motorbultarna men då ska man ju ha ett specialverktyg. Bild nedan. Finns det någon i Helsingborgs-trakten som råkar ha ett sådant verktyg :rolleyes: eller går det lösa på något annat sätt?

/Jonas

Bifogat

• 853e_1.JPG
    853e_1.JPG
    30.8 KB · Visningar: 44
sällar mig i samlingen till Aprilia folket :)

känns som man gjort ett bra köp :) .. ses i sommar :tummenupp

Tjenare!

Jag håller på och plockar ur motorn ur min RSV Mille -00. Är framme vid borttagandet av motorbultarna men då ska man ju ha ett specialverktyg. Bild nedan. Finns det någon i Helsingborgs-trakten som råkar ha ett sådant verktyg :rolleyes: eller går det lösa på något annat sätt?

/Jonas

Ta 2 passande 1/2" hylsor och fixa till dom med vinkelslipen. Kostar typ 15kr styck på biltema..

/J

Jag har undrat ganska nyligen hur det är med färgsättningarna på Tuono'n beroende på årsm. Finns det gråa Tuono's från 2004? Jag ska ev. "grossa" en Tuono. Den är grå med vita blinkers precis som 2005:ans modell ska ha. MEN det är en 04:a?! Inte import. Han säger att den är typad sent 04 så det blev en 04 men den har 05:ans specar och utseende. Kan det vara så?

(Mycket frågor och svammel)

/ullph

Finns det någon som kan dela med sig av några värdefulla tips och trix när det gäller Aprilia? Går de sönder ofta? Har ju iofs 2års garanti genom Aprilia men det är ju drygt att ha hojen på verkstad alltid!

Finns det någon som kan dela med sig av några värdefulla tips och trix när det gäller Aprilia? Går de sönder ofta? Har ju iofs 2års garanti genom Aprilia men det är ju drygt att ha hojen på verkstad alltid!

Nej så länge du inte dumpar hojen in i någon bil, träd så går de väldigt sällan sönder :)

Olja filter varje 1000mil sen är det nog mest bara att köra utan problem till över 5000mil+

Nej så länge du inte dumpar hojen in i någon bil, träd så går de väldigt sällan sönder :)

Olja filter varje 1000mil sen är det nog mest bara att köra utan problem till över 5000mil+

Okeej.. tack för det! Låter bra :tummenupp

Fick dock rådet att byta olja och filter var 500e så det blir nog så! Ser fram emot att få hem skönheten!!!! :yoparty

Okeej.. tack för det! Låter bra :tummenupp

Fick dock rådet att byta olja och filter var 500e så det blir nog så! Ser fram emot att få hem skönheten!!!! :yoparty

I instruktionsboken står det att olje/filterbyte ska ske var 1000:e mil såvida hojen ej körs hårt på bana då intervallet är halverat.

Har letat förgäves efter schyssta filmer med RSV1000R i (-04 och framåt), men bara hittat småsnuttar på nån minut där folk har en tendens att alltid filma hojen utanför garaget, startar och varvar upp den för att sedan stänga av.

Vill ju ha action med bakhjulskörning och knäskrap..... Gärna med både hjälmkamera och kamera från sidan av vägen. Finns det någon sån film eller kör alla med RSV som gamla tanter? (duckar!) :D

Behöver givetvis inte vara enbart RSV i filmen......

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman