Aprilia-tråden

Buster skrev:
Jag frågade om han skulle dit och köra.
8/8 går första körningen med Rapido. ca 1/3 del färdigt nu.

Han kör TRX men har aldrig provat den på bana än.
Hetsade lite och gjorde gratisreklam för bike-events. ( september, hoppas hela är färdig då)


8/8 :D

får nog sikta på nästa sommar..eller dom kanske är snabba,när påbörjades bygget egentligen.hoppas den blir en stor arena för feta events...GP 2006 :)

startfält: gotland GP


1#markus aprilia special 172hk+

2#rossi MTB cyckel 3 växlad

3#caprifuck yamaha fs1

4#edwardas honda mt5

5#sete 5hk scoter
 
Last edited:
Buster skrev:
Det är bara att börja öva.... Mantorp 3´e.

jo men det är ju så satans dyrt med banåkning,iofs om man skiter i att dra på vanlig väg så sparar man ju en massa soppapengar :)
 
Buster skrev:
Kommer -04an att gå fortare?
lättare?
bättre luftmotstånd?
mera pulver?
snyggare utanför McDonalds?


Dagens scoop:
Bartender på Akkurat berättade att de håller på att bygga en ny bana på Gotland.

Med 140 hk i standardversionen och 175 kg så lär den nog i alla fall bli ännu grymmare på banan..... Har lagt ut denna länk förut men kan inte skada att lägga ut den igen...:
http://www.hangar17.testez-nous.net/rsv2004.htm
 
BlaZiN skrev:
vill ha en rs 250, NUUUUU :gråta

ingen som säljer ???

Polarn överväga att sälja sin. Den e i gatskick nu med alla lysen mm. Utrustad med Nikon pipor. Orginalpipor finns.
Kåpor mm e som nytt sånär som tanken som tidigare ägare snyggt rollat i rött utan att mellanslipa om du förstår....

Det e en 99á.
Buster provåkte den ordenterligt på Gelleråsen förra helgen He he.

Vad ger du ???
 
Till salu

Här finns det ju många som har aprilia+många som verkar gilla att åka på bana.
Har orginala aprilia RSV mille -00 kåpor till salu.
-topp kåpa hel utan lyse(orginal)
-Sido kåpor
-under kåpa
-bak och fram skärm
-bak lyse, cuts och hela bakdelen + sadlar
-tank
-alla små detaljer
-dunlop slicks (billigt)
= precis allt
Billigt för den som är sugen på att ha krach kåpor:)

Pris: 7000kr=mycket bra pris, har bilder på kåporna
Något för dig kanske Twinner;)
 
Kåpor

Det passar men man måste byta allt (bakpartiet är det enda som är "oberoende") då de inte är kompatilbla med varandra. Du får även problem med sidokåporna om du inte byter tank...
 
Re: Till salu

Aprilia Fan skrev:
Här finns det ju många som har aprilia+många som verkar gilla att åka på bana.
Har orginala aprilia RSV mille -00 kåpor till salu.
-topp kåpa hel utan lyse(orginal)
-Sido kåpor
-under kåpa
-bak och fram skärm
-bak lyse, cuts och hela bakdelen + sadlar
-tank
-alla små detaljer
-dunlop slicks (billigt)
= precis allt
Billigt för den som är sugen på att ha krach kåpor:)

Pris: 7000kr=mycket bra pris, har bilder på kåporna
Något för dig kanske Twinner;)

PM:a Kaz... tror han är intresserad. :)
 
Falcon vill inte starta varm...

Vill inte korsposta så jag länkar istället. Svara gärna i tråden på mekhörnan.

Falcon startar inte varm :( : länk
 
Toppfarter.

Angående toppfarter,,
senast igår var jag ute och körde undan lite men en polare som har en Blade RR han hade 279 på mätaren och jag hade 268 och blev klart efter på en raka på ca:4km var han säkert 500 meter efter när det roliga var över.tidigare har jag kört ärliga 270 på samma ställe.jag har orginal utväxling och 180/55 däck men fixat lite med luftburk och chip+titanslipon som verkar funka bra.
jag her sett i pappren på 02:orna att fabrikens uppgifter säger att toppfarten ska kunna vara 283kmt så om allt e rätt justerat så borde den ju vara i närheten i alla fall.
mvh: Jocke i köping


Aprilia RSV/R skrev:
Tjena Twinner !! Nope 17-42 är det på -02 millen iaf.
44 gör susen! Det blir lite tajt med kedjan om denär ny!
Min som bara gått 300 mil var det då precis att den gick
dit!! sträckarna helt inskruvade! :hej
Hur har du det med toppfarten förresten?Öhh dum fråga
men ändå min gör inte en mmmmillimeter över 254 kmh
och ändå går den jämt med min polares suzuki r 1000
när han kör 292 blås??? Jag vet att millens mätare är
kalibrerad och mer exakt men ska det va så skillnad???
:squid :rock :squid
 
Benedixen till Falco

Nu är det så fint att Benedixen inte greppar längre. Eller rättare sagt det har den väl inte gjort ordentligt på sista tiden. Men beroende på vilka 'experter' man ringer här i regionen så får man olika svar om det är konstigt startmotorljud eller om det 'skall låta så'.
Varken Ahlqvist, Wallins eller Biscaya hade en blekaste. Biscaya sa t o m att deras Demohoj låter så, 'man får ont i magen av ljudet'. Tror att man skall endast vända sig till Biscaya med Ducati. De har själva sagt att de har väldigt lite erfarenhet av Aprilia. På Superbike kunde de säga vad det var med en gång.

Nu till saken. Är Benedixen ngt att ta ur själv eller krävs det manualer å special verktyg för att låta sig göras? Är det ngn som har en verkstadsmanual på engelska. Jag har en i wordformat på tyska :crash .

Vill inte korsposta så jag la den i mekanikerns hörna här .
 
Flugan, f-n va surt :mad: !!
Har du garanti kvar på din ???

Komplett verkstadsmanual i PDF form kan du ladda ned på Busters sida: http://aprilia.no-ip.org
Den e på ca 20Mb ....

Manualen gäller millen men de är de samma i alla väsentligheter.

Good luck mate !
:tummenupp
 
Jo de e surt

Triggerhappy skrev:
Flugan, f-n va surt :mad: !!
Har du garanti kvar på din ???

Komplett verkstadsmanual i PDF form kan du ladda ned på Busters sida: http://aprilia.no-ip.org
Den e på ca 20Mb ....

Manualen gäller millen men de är de samma i alla väsentligheter.

Good luck mate !
:tummenupp

Köpte privat i Tyskland så jag har nog ingen garanti här i Sverige, det är en 00-a dessutom. Inte har de 3-års garanti? Nog e de lite surt alltid :( . Men kopplingen slirar inte än :crash , peppar-peppar ta i trä.

När man läser på http://www.jahlis.net/ars/ lär man sig följande:
1) Kopplingen börjar slira för många
2) För ett fåtal går startkopplingen åt fanders (sprag clutch).
3) För vissa blir hojjen sur ibland. Det är svart magi när det händer å inte händer. Ingen kan svara på varför :crash .
4) När man skall byta stift går tändkabelhatten till främre stiftet i främre cylindern sönder. Den e lång å det knastrar när man drar sönder den :crash .

Å fan de Busters hemsida! Trodde det var en annan Buster, kände inte igen han på bilden.

Jo det är jättefin manual, men den hänvisar till 'Enginer Service and Repair Manual' när det gäller startkopplingen. 'sprag clutch' låter roligare :crash .
Jag har den, lite kasst inscannat på tyska :crash (se bild) . Men bot och bättring är på väg :tummenupp.
 

Bifogat

  • startmotor copy.jpg
    startmotor copy.jpg
    127.3 KB · Visningar: 147
Har du hela tyska manualen inscannad ???
I så fall vore det kanon om Buster kunde få den och lägga upp så fler kan ta del av den....
 
Ett par modeller

Om man e tänd på Scarabeo finns den på CD:n oxå :crash .
 

Bifogat

  • handbuch.jpg
    handbuch.jpg
    49.3 KB · Visningar: 222
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top