Aprilia SXV

Årets modell är snyggare :fakta

Supermoto skrev:
2598150 Årets modell är snyggare :fakta

Instämmer, tycker -06:an är hur mkt finare som helst
(bli inte för stolt nu bara Marcus :tungan )

Last edited:
DR-Zätare skrev:
2592197 Visst är det fascinerande att den del av motorcykelåkningen som borde vara mest framstegsvänlig också verkar vara den som är störst motståndare till förändringar?

Roadracing handlar om att hela tiden utveckla maskin och förare för att nå bättre resultat och ändå är de motståndare till att en "ny" typ av motorcykel skulle få ställa upp. Det vore ju ascoolt att piska ett gäng knäskrapare med foten i backen! In med SXV:n och piska upp dem i brygga! :banana

Första och enda gången jag kört på roadracingbana (Sviestad maj 2005 tror jag), var jag sjunde snabbast av ca 60 pers. Jag på en Ktm660 de flesta andra på R1or mm. Var ganska kul att köra ifrån folk som har mer än dubbla effekten.
Nu var det visserligen allmän bankörning, men med en SXV mot gungiga och sura SV och ER6or lär man ju placera sig ganska högt...

Aprilia_MXV450_03.jpg

Aprilia MXV, det här lär väl vara början på de hojarna de bygger till MX-VM nästa år. http://www.motards-online.com/motorcycle-tests-reviews/news_482_EICMA--APRILIA-MXV-450.html

Kolla in Arrowdämparen, annorlunda men ta det med en nypa salt. :)

dsc06455ym6.jpg

Last edited:
ceasar skrev:
2612364 Första och enda gången jag kört på roadracingbana (Sviestad maj 2005 tror jag), var jag sjunde snabbast av ca 60 pers. Jag på en Ktm660 de flesta andra på R1or mm. Var ganska kul att köra ifrån folk som har mer än dubbla effekten.
Nu var det visserligen allmän bankörning, men med en SXV mot gungiga och sura SV och ER6or lär man ju placera sig ganska högt...
Då va jag iaf inte där...

"mr inofficiell banrekord kille whenever I want"

Fy fan va otolig man blev nu då.. pratade precis me Björn på mc-kompaniet i Väring, han fick mig att defenitivt bestämma mig! i vår kör man sxv jeehaa:yoparty

krävs ngn licens lr så för att köra bana? hur går de till:va

forsis skrev:
2614042 Fy fan va otolig man blev nu då.. pratade precis me Björn på mc-kompaniet i Väring, han fick mig att defenitivt bestämma mig! i vår kör man sxv jeehaa:yoparty

krävs ngn licens lr så för att köra bana? hur går de till:va
www.svemo.se (officiella förbundet)
och/eller
www.teknismc.se (sköter supermotobanan i Örebro)
är två ställen att läsa på lite om

Låter lite väääl mycket med GPR-systemet, ljuddämparna är så små så det är i princip raka rör. :)

Jag gillar nästan orginalsystemet bäst, så jäkla skönt när det är tyst, annars låter det klart tuffare med Silmotor. :tummenupp

Ja kan tro det. Är säkert fränt ett tag. Twin:en låter nog tillräckligt gött original :tummenupp

Last edited:
Gott precis som det ska låta !

Någon som vet flera inköpsställen på GPR ??
Inte Alice för dom suger.

Tror jag sett i någon Biketidning att där fans en återförsäljare som sålde GPR avgassystem till nya CBR600RR typ som RCV211 med en ljuddämpare på höger sida och en under kutsen, bäst o leta lite...

www.boove.se säljer GPR

Vad har du haft för problem med Alice? Jag är nöjd, riktigt bra priser och så får man nya grejer långt före alla andra. Enda strulet som varit är att Schenker har sjabblat en hel del med frakten när grejorna väl kommit in i landet men i fortsättningen kommer ett annat fraktbolag användas.

Hur stor är skillnaden i effekt/vrid med t ex GPR-systemet jämfört med orginal? Är det bara ljudet som blir bättre eller är effektsystem "ett måste". På min KTM 660 upplevde jag effektsystem som ett måste eftersom motorn kändes så "instängd" med orginal. Man vill ju känna att hojen verkligen får leva ut..

Det är inget måste, de går bra ändå, systemen ska ge runt 4-5 hästar och bättre botten men jag tyckte mest att det lät mer och GPR låter väl isf löjligt mycket mer. Jag förstår inte varför någon vill åka runt med raka rör..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman