Aprilia SXV

Var just ut med RXVn (ja enduron) och körde lite på isen. Den där motorn är inte av den här världen. Chassiet låter en känna av precis vad som pågår och dessutom sitter den bra i backen iaf rakt framåt. Såå jävla grymt sugen på att få provköra SXVn nu!

Blir till att träna fram tills helgen och då ska jag se till att vi får ett filmklipp på körningen så ni får se hur grym den är! :tummenupp
 
Var just ut med RXVn (ja enduron) och körde lite på isen. Den där motorn är inte av den här världen. Chassiet låter en känna av precis vad som pågår och dessutom sitter den bra i backen iaf rakt framåt. Såå jävla grymt sugen på att få provköra SXVn nu!

Blir till att träna fram tills helgen och då ska jag se till att vi får ett filmklipp på körningen så ni får se hur grym den är! :tummenupp

Ingen fara att slipa hål på ljuddämperiet med arga dubbisar på??
 
Var just ut med RXVn (ja enduron) och körde lite på isen. Den där motorn är inte av den här världen. Chassiet låter en känna av precis vad som pågår och dessutom sitter den bra i backen iaf rakt framåt. Såå jävla grymt sugen på att få provköra SXVn nu!

Blir till att träna fram tills helgen och då ska jag se till att vi får ett filmklipp på körningen så ni får se hur grym den är! :tummenupp


Har du timräknare på den ?
Bara så man vet exakt hur mkt den har gått.
 
Visst är det fascinerande att den del av motorcykelåkningen som borde vara mest framstegsvänlig också verkar vara den som är störst motståndare till förändringar?

Roadracing handlar om att hela tiden utveckla maskin och förare för att nå bättre resultat och ändå är de motståndare till att en "ny" typ av motorcykel skulle få ställa upp. Det vore ju ascoolt att piska ett gäng knäskrapare med foten i backen! In med SXV:n och piska upp dem i brygga! :banana

läs reglementet på svemo
Du får INTE ta foten från fotpinnen i roadracing(där man ist ska ha knäet i backen:tummenupp )
 
Blev lite less idag, först så kan inte min farsa filma utan det blev bara crap och sen så skar en 125 tvåtakt när jag provkörde den, känns som om det är lottodagen nummer ett.

Här har jag iaf slängt ihop det som blev filmat idag på rxvn (det som vart nåt överhuvudtaget):
http://www.mortec.se/rxv-test.wmv
 
Blev lite less idag, först så kan inte min farsa filma utan det blev bara crap och sen så skar en 125 tvåtakt när jag provkörde den, känns som om det är lottodagen nummer ett.

Här har jag iaf slängt ihop det som blev filmat idag på rxvn (det som vart nåt överhuvudtaget):
http://www.mortec.se/rxv-test.wmv

Fifan............ Nu blir man ju bara mer sugen..:huvet :huvet :huvet
Jag vill oxå ha min Aprilia

Du e så cool!!:D :yoparty
 
Det var ju massa diskussioner om SXV i SP-klassen, någon som vet hur det blev? Får man köra den i SP-klassen så blir det nog en SXV550 till sommaren...
 
Det finns egentligen ingen anledning till att den inte skulle vara godkänd men i förra reglementet fanns en paragraf:

3.5.4 Endast MC från homologiseringslista framtagen av SVEMO, DMU, NMF och SML får
användas.

Så ser nån bara till att hojen hamnar på en sån lista så borde det vara lugnt, du får gärna börja forska i ämnet. :)
 
Får väl lägga in frågan här istället då...

Ni som har sxv och använder den i huvudsak till gata, vad är erat omdömme nu när ni har kört en tid?

Funkar den bra som gathoj, eller är den för extrem egentligen?

Skriv så uttömmande som möjligt så är ni snälla.

Tack på förhand.
//Lennart.
 
Får väl lägga in frågan här istället då...

Ni som har sxv och använder den i huvudsak till gata, vad är erat omdömme nu när ni har kört en tid?

Funkar den bra som gathoj, eller är den för extrem egentligen?

Skriv så uttömmande som möjligt så är ni snälla.

Tack på förhand.
//Lennart.

Nu har jag bara glidit runt med RXVn på vägen men jag tycker den känns riktigt civiliserad och när man behöver det så finns kraften där :) Mycke trevligare än att köra stånka!

Speciellt 550n tror jag skulle göra sig bättre på gata än bana, i standardutförande alltså.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top