Aprilia SXV

Jag vet inte om jag bara talar för mig själv men bensinförbrukningen är väl det sista man tänker på när man kör hoj? Så ärligt talat, jag vet inte. :)
 
H3dlund skrev:
2557284 Läste nya numret av Bike..

Är den så törstig som dom skrev i testet? Eller var det för att deras inte var rätt inställd?


Vem bryr sig vad ens hobby tar liter/milen:va :va

:tungan
 
Last edited:
Silmotors racesystem kommer inom kort i rostfritt också, har inte exakta priset men ca 6500 kr, riktigt gött ljud i de piporna, det är bara att köpa. :)
 
Om det är någon som gillar kolfiber.
 

Bifogat

  • carbon 006.jpg
    carbon 006.jpg
    102.7 KB · Visningar: 135
  • 2.jpg
    2.jpg
    82.1 KB · Visningar: 126
  • 3.jpeg
    3.jpeg
    88.6 KB · Visningar: 126
Och ett annorlunda däck. :)
 

Bifogat

  • paddlebike-sm.jpg
    paddlebike-sm.jpg
    59 KB · Visningar: 361
Jösse skrev:
2590906 Och dom delarna hittar man var ?
Vad är det för avgassystemet på första bilden ?

Inget mer godis :D
www.aliceracing.com som alltid när det gäller SXV/RXV-delar.

Silmotor, samma som jag och alla andra tuffa killar kör med. :)

Ska du köpa dig en Aprilia eller? En 550 kanske så du kan dubbla lite i SP-klassen också, jag har svårt att tro att någon annan hoj skulle hänga på, kanske inte bästa aerodynamiken men mer effekt och typ 40 kg lättare. :tummenupp



Jag kommer förresten fortsätta fylla på här med allt godis jag hittar. :)
 
Jo en 550 får det nog bli till våren.
Det blev liv i RR forumet när någon föreslog att Aprilian kanske också skulle få va med i SP klassen.
Dom e lite känsliga bara... :tungan

Såg att dom har andra kolfiberskydd också hos Alice , kedjestyraren var inte dum den heller. Undrar när Arrow vevstakarna ska sättas i, kanske vid första storservicen :D
 
Jösse skrev:
2591513 Jo en 550 får det nog bli till våren.
Det blev liv i RR forumet när någon föreslog att Aprilian kanske också skulle få va med i SP klassen.
Dom e lite känsliga bara... :tungan

Såg att dom har andra kolfiberskydd också hos Alice , kedjestyraren var inte dum den heller. Undrar när Arrow vevstakarna ska sättas i, kanske vid första storservicen :D
Höhö, alla mina inlägg togs bort om att köra Husan i SP :gnissla
 
Det var väl Mr SH himself som var mest negativ "de har redan en klass att köra i"? Nu är det väl ingen här inne som sätter reglementet och det borde bli svårt att utesluta supermotocyklar för det finns egentligen inget i papprena som skiljer de från gatcyklarna, vad ska de hitta på, max markfrigång eller nåt? :)
 
marcus56 skrev:
2592013 Det var väl Mr SH himself som var mest negativ "de har redan en klass att köra i"? Nu är det väl ingen här inne som sätter reglementet och det borde bli svårt att utesluta supermotocyklar för det finns egentligen inget i papprena som skiljer de från gatcyklarna, vad ska de hitta på, max markfrigång eller nåt? :)

Visst är det fascinerande att den del av motorcykelåkningen som borde vara mest framstegsvänlig också verkar vara den som är störst motståndare till förändringar?

Roadracing handlar om att hela tiden utveckla maskin och förare för att nå bättre resultat och ändå är de motståndare till att en "ny" typ av motorcykel skulle få ställa upp. Det vore ju ascoolt att piska ett gäng knäskrapare med foten i backen! In med SXV:n och piska upp dem i brygga! :banana
 
Danne980 skrev:
2595797 Kostnaden kanske inte är största problemet, men vill man köra gata så är det tråkigt om actionsradien är alltför liten.

De vill man inte :tummenupp :tungan
 
Danne980 skrev:
2595846 Någon som vet vad som skiljer mellan -06 och -07?

Var det inte dekalerna på gaffelbensskydden fram som skiljer :D
Nån hade fått Agip på sin.

Nää jag vet inte nått speciellt.
Ska dom ändra på den till -07 överhuvudtaget ?
 
Jösse skrev:
2595892 Var det inte dekalerna på gaffelbensskydden fram som skiljer :D
Nån hade fått Agip på sin.

Nää jag vet inte nått speciellt.
Ska dom ändra på den till -07 överhuvudtaget ?
Jag tror inte riktiga SXV -07 är visad än? Så gaffelbensdekalerna byttes nog tidigare. :)

RXV -07: 2 kg lättare, ändrade stötdämparinställningar, ändrad utväxling på startmotor, längre serviceintervall, mer lättdoserad gas och säkert nåt mer. Snyggare blev den också.

Mycket av det ovan borde väl hänga med till SXV och sen hörde jag från Tyskland att den skulle få passagerarfotpinnar. :6surkart

zoom1_01174.jpg
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top