Aprilia SXV

Jag tycker orginalskärmen e bra. På hemmapulade motarder så brukar framskärmen bli för kort och skicka upp en massa skit i ansiktet på en, vad jag fått erfara så gör inte aprilian det!
 
På min blir det Acerbis framskärm... samma som jag hade på 660´n:tummenupp

Naaa, passar inte, MX 125 mycket snyggare, smaken är som baken, men huvudsaken du inte sätter på en Husaberg/KTM framskärm, jag tycker det är att häda. :)

Och sen har Olle rätt, skärmen fyller en funktion, den är riktigt bra på att stoppa skit från att kastas upp. :tummenupp
 
Naaa, passar inte, MX 125 mycket snyggare, smaken är som baken, men huvudsaken du inte sätter på en Husaberg/KTM framskärm, jag tycker det är att häda. :)

Och sen har Olle rätt, skärmen fyller en funktion, den är riktigt bra på att stoppa skit från att kastas upp. :tummenupp

hehe den passar visst. den helsvarta som finns ovan har den:tummenupp
skit..... kanske det, men min skall bara framföras på asfalt:)
 
Last edited:
hehe den passar visst. den helsvarta som finns ovan har den:tummenupp
skit..... kanske det, men min skall bara framföras på asfalt:)

Vad har du tänkt att använda för framlyse? Snälla låt det bara inte bli något sånt där äckligt Cyklop-, Diamondlyse eller liknande, det passar verkligen inte in. :zpy

:)
 
Vad har du tänkt att använda för framlyse? Snälla låt det bara inte bli något sånt där äckligt Cyklop-, Diamondlyse eller liknande, det passar verkligen inte in. :zpy

:)

Nää.. vi får se.. hade nog tänkt ev. ta 525:ans lyse:va

Hur ser det ut med kåpan och mätarhuset....:va Sitter det ihop eller??
 
Last edited:
Nää.. vi får se.. hade nog tänkt ev. ta 525:ans lyse:va

Hur ser det ut med kåpan och mätarhuset....:va Sitter det ihop eller??

Jag får väl modda min lite till o ta hjälp av Tomas på enginehardeware så har jag en Aprilia Killer....skall bli kul at se när ni kör mot mig med era Aprilias.
 
Jag får väl modda min lite till o ta hjälp av Tomas på enginehardeware så har jag en Aprilia Killer....skall bli kul at se när ni kör mot mig med era Aprilias.

:va
Kan ju inte va mycket till cykel när man måste trimma så mycket för att
hänga med en orginal Aprilia! moddar man en Aprilia har inte husabergen
mycket att säga till om i effekt och register.......
 
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp
 
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp

Vart fasiken hittar man dessa tävlingar? Finns det nån hemsida eller så? Kanske skulle man hatt placerat sig sist en tävling :rolleyes:
 
Första isbane tävlingen avgjord....

1:a Aprilia 550-2006
2:a Kawasaki KX500-1990 :yoparty

3:a Husaberg 650-2006

Lite kul att 16 år kan göra så lite och det behövs bara ett vasst slipstift! :D:tummenupp

Å en gubbe på 45 blir 3:a är väl ännu vassare:tungan + att han vann ett heat också:tummenupp
 
:va
Kan ju inte va mycket till cykel när man måste trimma så mycket för att
hänga med en orginal Aprilia! moddar man en Aprilia har inte husabergen
mycket att säga till om i effekt och register.......

Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.:va
 
Kanske Aprilia borde trimma sina SM hojjar. Hittar dem först på 15:de plats.:va

Det var ingen Aprilia som körde full säsong, kan hända att det påverkar resultaten, tror du inte? Kolla gärna efter den här säsongen är slut, du kommer se ett flertal Aprilia bland de främsta. :tummenupp

Sen undrar man ju lite vad du har för problem, är det så att du försöker att övertyga dig själv att du gjorde rätt när du köpte din Husaberg? Det är inget fel med Husaberg, kom över det där nu och sluta att hela tiden försöka bevisa någonting. :tummenupp
 
Så så pojkar :sissy
Inte gnabbas här nu :D
 
Det var ingen Aprilia som körde full säsong, kan hända att det påverkar resultaten, tror du inte? Kolla gärna efter den här säsongen är slut, du kommer se ett flertal Aprilia bland de främsta. :tummenupp

Sen undrar man ju lite vad du har för problem, är det så att du försöker att övertyga dig själv att du gjorde rätt när du köpte din Husaberg? Det är inget fel med Husaberg, kom över det där nu och sluta att hela tiden försöka bevisa någonting. :tummenupp

Mmmm väldigt ledsen. Var ju faktist så att jag ville köpa Aprilia först men det fanns inga hojjar att köpa förra året..innan sommaren. För oss som inte stod först i en lista... Om inte husaberg kör med insprutning 2008 så blir det en Aprilia. Har inte ångrat en dag att jag köpte Husaberg.

Sedan är detta bara en liten sida....jag brukar inte ta så allvarligt på saker. Ibland kan man vara lite sarkastisk och skriver med glimten i ögat. Syns inte så bra i en text rad..om man inte är bra på att skriva, det är inte jag.
 
Ursäkta så mycket att jag klampar in i er tråd om en liten fråga.

Jag ska till att byta hoj till en Enduro...var tänkt.
Jag har varit inne på en Yamaha Wr450 förrut.
Men nu tänkte jag höra med er hur en Aprillia skulle kunna te sig i skogen?
Och...är enduro maskinerna Lv-reggade?
Sista frågan.......Vem är ÅF i skåne för Aprilla?

Tack
 
Ursäkta så mycket att jag klampar in i er tråd om en liten fråga.

Jag ska till att byta hoj till en Enduro...var tänkt.
Jag har varit inne på en Yamaha Wr450 förrut.
Men nu tänkte jag höra med er hur en Aprillia skulle kunna te sig i skogen?
Och...är enduro maskinerna Lv-reggade?
Sista frågan.......Vem är ÅF i skåne för Aprilla?

Tack

Aprilian känns ungefär lika tung, har ungefär likadan karaktär/kraft upp till 8000 varv där aprilian riktigt vaknar till och skjuter iväg. Skiljer säkert 15 hk till aprilians fördel. Aprilian är lite mer känslig på gasen, men det innebär också att när du vill ha kraften så har du den. 07orna är allmänt bättre än 06orna, och de ska vara "snällare på gasen" än 06. Aprilian är ganska hög jämfört med andra modeller. (Olle har en bra bit ner till marken)

Jag tycker personligen att Aprilian är kanon som allaround-cykel, dvs köra grus, landsväg, en sväng på endurospåret osv. Jag tycker att ska du bara ägna dig åt enduro så ska du köpa en mindre hoj. 250 fyrtakt eller 200cc och mindre 2takt. Ska du köra öppnare enduro typ "ökenrace" eller andra rallysträckor så kan man inte hitta någon bättre hoj i min åsikt, utan att gå upp på större tyngre hojjar dvs.

Endurohojjarna är reggade!

Ps, kolla in den här videon :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146234
 
Aprilian känns ungefär lika tung, har ungefär likadan karaktär/kraft upp till 8000 varv där aprilian riktigt vaknar till och skjuter iväg. Skiljer säkert 15 hk till aprilians fördel. Aprilian är lite mer känslig på gasen, men det innebär också att när du vill ha kraften så har du den. 07orna är allmänt bättre än 06orna, och de ska vara "snällare på gasen" än 06. Aprilian är ganska hög jämfört med andra modeller. (Olle har en bra bit ner till marken)

Jag tycker personligen att Aprilian är kanon som allaround-cykel, dvs köra grus, landsväg, en sväng på endurospåret osv. Jag tycker att ska du bara ägna dig åt enduro så ska du köpa en mindre hoj. 250 fyrtakt eller 200cc och mindre 2takt. Ska du köra öppnare enduro typ "ökenrace" eller andra rallysträckor så kan man inte hitta någon bättre hoj i min åsikt, utan att gå upp på större tyngre hojjar dvs.

Endurohojjarna är reggade!

Ps, kolla in den här videon :)
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=146234
tack!!!
 
Är det någon som har slängt av h-mätare mm för att få på en crossfront? kan man kasta av h-mätaren och hojen funkar bra ändå? Eller är det så arr den ger någon signal som någon styrenhet måste ha?

Vad mer kastar man av för att få den till full racehoj? Vet någon vilken vikt skillnad vi pratar om man batar den på allt lull lull till ren racehoj? 5kg???
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top