Aprilia SXV

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Årets modell är snyggare :fakta
 

MANGAN

#94
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
YAMAHA YZF 450F -08 Performance by OvesMotor / Mangan-racing
Supermoto skrev:
2598150 Årets modell är snyggare :fakta

Instämmer, tycker -06:an är hur mkt finare som helst
(bli inte för stolt nu bara Marcus :tungan )
 
Last edited:

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
DR-Zätare skrev:
2592197 Visst är det fascinerande att den del av motorcykelåkningen som borde vara mest framstegsvänlig också verkar vara den som är störst motståndare till förändringar?

Roadracing handlar om att hela tiden utveckla maskin och förare för att nå bättre resultat och ändå är de motståndare till att en "ny" typ av motorcykel skulle få ställa upp. Det vore ju ascoolt att piska ett gäng knäskrapare med foten i backen! In med SXV:n och piska upp dem i brygga! :banana

Första och enda gången jag kört på roadracingbana (Sviestad maj 2005 tror jag), var jag sjunde snabbast av ca 60 pers. Jag på en Ktm660 de flesta andra på R1or mm. Var ganska kul att köra ifrån folk som har mer än dubbla effekten.
Nu var det visserligen allmän bankörning, men med en SXV mot gungiga och sura SV och ER6or lär man ju placera sig ganska högt...
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Aprilia_MXV450_03.jpg


Aprilia MXV, det här lär väl vara början på de hojarna de bygger till MX-VM nästa år. http://www.motards-online.com/motorcycle-tests-reviews/news_482_EICMA--APRILIA-MXV-450.html

Kolla in Arrowdämparen, annorlunda men ta det med en nypa salt. :)

dsc06455ym6.jpg
 
Last edited:

IronMike

Guest
ceasar skrev:
2612364 Första och enda gången jag kört på roadracingbana (Sviestad maj 2005 tror jag), var jag sjunde snabbast av ca 60 pers. Jag på en Ktm660 de flesta andra på R1or mm. Var ganska kul att köra ifrån folk som har mer än dubbla effekten.
Nu var det visserligen allmän bankörning, men med en SXV mot gungiga och sura SV och ER6or lär man ju placera sig ganska högt...
Då va jag iaf inte där...

"mr inofficiell banrekord kille whenever I want"
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

forsis

twin!!!
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Jönköping
Hoj
sxv 550 -07
Fy fan va otolig man blev nu då.. pratade precis me Björn på mc-kompaniet i Väring, han fick mig att defenitivt bestämma mig! i vår kör man sxv jeehaa:yoparty

krävs ngn licens lr så för att köra bana? hur går de till:va
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
forsis skrev:
2614042 Fy fan va otolig man blev nu då.. pratade precis me Björn på mc-kompaniet i Väring, han fick mig att defenitivt bestämma mig! i vår kör man sxv jeehaa:yoparty

krävs ngn licens lr så för att köra bana? hur går de till:va
www.svemo.se (officiella förbundet)
och/eller
www.teknismc.se (sköter supermotobanan i Örebro)
är två ställen att läsa på lite om
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Låter lite väääl mycket med GPR-systemet, ljuddämparna är så små så det är i princip raka rör. :)

Jag gillar nästan orginalsystemet bäst, så jäkla skönt när det är tyst, annars låter det klart tuffare med Silmotor. :tummenupp
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Ja kan tro det. Är säkert fränt ett tag. Twin:en låter nog tillräckligt gött original :tummenupp
 

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Gott precis som det ska låta !

Någon som vet flera inköpsställen på GPR ??
Inte Alice för dom suger.

Tror jag sett i någon Biketidning att där fans en återförsäljare som sålde GPR avgassystem till nya CBR600RR typ som RCV211 med en ljuddämpare på höger sida och en under kutsen, bäst o leta lite...

www.boove.se säljer GPR

Vad har du haft för problem med Alice? Jag är nöjd, riktigt bra priser och så får man nya grejer långt före alla andra. Enda strulet som varit är att Schenker har sjabblat en hel del med frakten när grejorna väl kommit in i landet men i fortsättningen kommer ett annat fraktbolag användas.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Hur stor är skillnaden i effekt/vrid med t ex GPR-systemet jämfört med orginal? Är det bara ljudet som blir bättre eller är effektsystem "ett måste". På min KTM 660 upplevde jag effektsystem som ett måste eftersom motorn kändes så "instängd" med orginal. Man vill ju känna att hojen verkligen får leva ut..
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är inget måste, de går bra ändå, systemen ska ge runt 4-5 hästar och bättre botten men jag tyckte mest att det lät mer och GPR låter väl isf löjligt mycket mer. Jag förstår inte varför någon vill åka runt med raka rör..
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top