yonsson skrev:En liten fråga bara. Det snackas endel om kolfiberdetaljer. Vilka är dessa och gäller de endast R-modellen?
I stort sätt ja.
Sen om vissa i denna tråden(ej dig jag kvotar nu) att kvaliten är bättre i japs hojarna än i millen så undrar jag då vad grundar du/ni det på
(Syftar mest på "Chronic") . Jag tycker det är lite synd att många har skapat sig en påhittat bild om ett märke, och den bilden säger kvaliten är dålig när den i själva värket är mycket bättre än alla japs hojar även honda. Jag har ägt Honda och nu har jag aprilia visst hondan gick o gick men aprilian går o går och endast behöver bytas olja i lite då o då runt 750mil+ o filter inga problem alls. Hondan däremot visst det gick o gick men fick ett litet fel där kamkedjesträkaren vart lite dålig som jag fixade till själv. Hondan körde jag ca 800mil aprilia har jag hittils kört 2400 mil.
Last edited:
...men sen mässan så har lilla gottis funderat på om han ska köra någon gata i år och va då nere och snokade lite i ovannämts mäkes monter.Där hittade han en motard som fick det att vattnas i munnen men även Millen ser ju fin ut

, har du räknat ut vad en rad4 måste varva för att komma upp i samma slag hastighet som en mille i 10500rpm?