VR-8 skrev:Min Kawa skar oxå en gång.......inte roligt. En polares Dominator likaså. Skar inte Heliacs turbomonster på film oxå.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Synd att de inte hans köras i 10m i varvstopet innan de skar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VR-8 skrev:Min Kawa skar oxå en gång.......inte roligt. En polares Dominator likaså. Skar inte Heliacs turbomonster på film oxå.......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Lam-Kaka skrev:Synd att de inte hans köras i 10m i varvstopet innan de skar.
Mojje skrev:
R-1000 skrev:ässch orka snacka om en skitcykel,anledningen till att den inte har fått uppmärksamhet är väl att den inte är så speciell,ska man köra skit kan man köra skit med stil, dvs ducati. :corn
Gottis skrev:Är det någon som har någon info om den nya Motarden som kommer nu 2006,har letat på svenska aprililas sida men hittar ingen info alls![]()
Lam-Kaka skrev:Det va inte du som va till finland med din hoj va? , Kör man en v-twin i varvstopet i 10 minuter så borde man ha, har du räknat ut vad en rad4 måste varva för att komma upp i samma slag hastighet som en mille i 10500rpm?
vfr orre skrev:Det har jag inte räknat på, så berätta, snälla....
VR-8 skrev:Här finns lite av varje.
Forum länk
Gottis skrev:Är det någon som har någon info om den nya Motarden som kommer nu 2006,har letat på svenska aprililas sida men hittar ingen info alls![]()
IvarS skrev:Du verkar köra motorcykel 90 grader fel i färdriktningen, tror det är en tidsfråga innan vilken motor som helst skär om man gör det till en vana.![]()
vfr orre skrev:Min Mille motor har "skurit"![]()
vfr orre skrev:Det har jag inte räknat på, så berätta, snälla....
Dom gjorde ju ett test med en Ninja där dom körde den på varvstopp i över 10 minuter utan olja och den höll utmärkt!Lam-Kaka skrev:Nu vet jag inte hur bra detta stämer men men
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1467076&postcount=56
Så om du nu tar bort varvstopet t.ex på en 1000cc rad4 o varvar den i ca 16000rpm i 10 minuter har motorn skurit innan 10 minuter? ingen som vill ofra sin odödliga japs hoj för ett litet test?(bäst att jämföra 1000cc vs 1000cc)
HanneZ skrev:Dom gjorde ju ett test med en Ninja där dom körde den på varvstopp i över 10 minuter utan olja och den höll utmärkt!
Minns inte vad det va för hojLam-Kaka skrev:Va det en 1000cc o varvade de 16000rpm?eller va det en v-twin som de varvade 10500?(jämför inte en en traktor o en bil lika ska va lika)
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |