Aprilia rsv mille, Grym cykel, men vaför så få i sverige?

VR-8 skrev:
Min Kawa skar oxå en gång.......inte roligt. En polares Dominator likaså. Skar inte Heliacs turbomonster på film oxå....... :tomten :tomten :tomten

:D :D :D

Synd att de inte hans köras i 10m i varvstopet innan de skar.

ässch orka snacka om en skitcykel,anledningen till att den inte har fått uppmärksamhet är väl att den inte är så speciell,ska man köra skit kan man köra skit med stil, dvs ducati. :corn

Är det någon som har någon info om den nya Motarden som kommer nu 2006,har letat på svenska aprililas sida men hittar ingen info alls :(

R-1000 skrev:
ässch orka snacka om en skitcykel,anledningen till att den inte har fått uppmärksamhet är väl att den inte är så speciell,ska man köra skit kan man köra skit med stil, dvs ducati. :corn

:hördu .........sluta säg så om våra cyklar.....

Gottis skrev:
Är det någon som har någon info om den nya Motarden som kommer nu 2006,har letat på svenska aprililas sida men hittar ingen info alls :(

Här finns lite av varje.
Forum länk

Lam-Kaka skrev:
Det va inte du som va till finland med din hoj va? , Kör man en v-twin i varvstopet i 10 minuter så borde man ha :fatta! , har du räknat ut vad en rad4 måste varva för att komma upp i samma slag hastighet som en mille i 10500rpm?

Det har jag inte räknat på, så berätta, snälla....

vfr orre skrev:
Det har jag inte räknat på, så berätta, snälla....

Du verkar köra motorcykel 90 grader fel i färdriktningen, tror det är en tidsfråga innan vilken motor som helst skär om man gör det till en vana. :lol

IvarS skrev:
Du verkar köra motorcykel 90 grader fel i färdriktningen, tror det är en tidsfråga innan vilken motor som helst skär om man gör det till en vana. :lol

Word :yoparty

vfr orre skrev:
Min Mille motor har "skurit" :7peta

Undrar varför... Du behöver nog gå i min "vårda hojen med kärlek-kurs" till våren... :tummenupp

Fixa iordning Millen nu så att jag får några v-twinkompisar i klubben!!! :Bugar

Den stora frågan om varför så få kör aprillia är väl ganska enkel att besvara,
Litet märke innebär ju i regel att:
-Det är långt till närmsta serviceverkstad, den lokala verkstaden "kan" inte märket
-Det kryllar inte av slitdelar av billigare piratmodell,
-Det finns en risk att man får vänta länge på reservdelar om importören inte har det hemma (trist om man måste vänta 4veckor på en kopplingsvajer t.e.x)

Nu säger jag inte att Aprillia skulle ha några sådana problem men det är väl sådana betänkligheter som får folk att oftast köpa en hoj av välkänt märke istället ?

Jo, jag jobbar på det....
Det är ju faktist en jävlig najsig hoj att flyga runt på :tummenupp

Kör man mille så kan man göra så här lätt :rolleyes:

Bifogat

• Armbågs skrap.JPG
    Armbågs skrap.JPG
    51.5 KB · Visningar: 153
Lam-Kaka skrev:
Nu vet jag inte hur bra detta stämer men men :)

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1467076&postcount=56

Så om du nu tar bort varvstopet t.ex på en 1000cc rad4 o varvar den i ca 16000rpm i 10 minuter har motorn skurit innan 10 minuter? ingen som vill ofra sin odödliga japs hoj för ett litet test? :yoparty (bäst att jämföra 1000cc vs 1000cc)
Dom gjorde ju ett test med en Ninja där dom körde den på varvstopp i över 10 minuter utan olja och den höll utmärkt!

HanneZ skrev:
Dom gjorde ju ett test med en Ninja där dom körde den på varvstopp i över 10 minuter utan olja och den höll utmärkt!

Va det en 1000cc o varvade de 16000rpm?eller va det en v-twin som de varvade 10500?(jämför inte en en traktor o en bil lika ska va lika)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti