Aprilia rsv mille, Grym cykel, men vaför så få i sverige?

Zilversurfer skrev:
Skulle gärna vilja veta Nm på GP6...Du är nog en av dom få i världen som har den informationen, så dela med dig. Dom 100 Nm som står på Ducatis hemsida är bara en siffra...Det finns inget team som skriver ut verkliga Nm/Hk

Jag tittade på samma (100 Nm) sida. Ja, men det ligger väl troligen där i kring.

Hur är det med körställning då?
Kör själv en GSX-R 600 -01, och funderar nu om man skulle köpa en RSV 1000 till våren. Tycker om gixxern, men när man kör under 120 (ganska ofta för min del) så orkar inte fartvinden trycka upp en tillräckligt, så man har hela tiden så mycket tyngd på armarna.
Skulle vara trevligt att kunna köra mera än 300km per dag utan att bli helt slut i armarna.

Danlud skrev:
2601115 Hur är det med körställning då?
Kör själv en GSX-R 600 -01, och funderar nu om man skulle köpa en RSV 1000 till våren. Tycker om gixxern, men när man kör under 120 (ganska ofta för min del) så orkar inte fartvinden trycka upp en tillräckligt, så man har hela tiden så mycket tyngd på armarna.
Skulle vara trevligt att kunna köra mera än 300km per dag utan att bli helt slut i armarna.

Får man fråga längden på dig?:)

181cm, 78kg ... 75 mil+ på en dag inga problem. 70-160km/h+ funkar fin finnt

Lam-Kaka skrev:
2601636 Får man fråga längden på dig?:)

181cm, 78kg ... 75 mil+ på en dag inga problem. 70-160km/h+ funkar fin finnt

ca 185cm, 75kg.
Det låter ju finfint! :tummenupp Bara att vänta till våren och åka och prova hos "min närmaste Aprilia återförsäljare"

Danlud skrev:
2603230 ca 185cm, 75kg.
Det låter ju finfint! :tummenupp Bara att vänta till våren och åka och prova hos "min närmaste Aprilia återförsäljare"

Eftersom millen är ganska hög m.m(gjord för lite längre personer) så tror jag det kommer funka kallas för dig!. Och eftersom det är en v-twin så funkar den också jätte bra att köra sakta med eftersom ljudet är så skönt även vid låga varv.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti