Aprilia rsv mille, Grym cykel, men vaför så få i sverige?

Zilversurfer skrev:
Skulle gärna vilja veta Nm på GP6...Du är nog en av dom få i världen som har den informationen, så dela med dig. Dom 100 Nm som står på Ducatis hemsida är bara en siffra...Det finns inget team som skriver ut verkliga Nm/Hk

Jag tittade på samma (100 Nm) sida. Ja, men det ligger väl troligen där i kring.

Hur är det med körställning då?
Kör själv en GSX-R 600 -01, och funderar nu om man skulle köpa en RSV 1000 till våren. Tycker om gixxern, men när man kör under 120 (ganska ofta för min del) så orkar inte fartvinden trycka upp en tillräckligt, så man har hela tiden så mycket tyngd på armarna.
Skulle vara trevligt att kunna köra mera än 300km per dag utan att bli helt slut i armarna.

Danlud skrev:
2601115 Hur är det med körställning då?
Kör själv en GSX-R 600 -01, och funderar nu om man skulle köpa en RSV 1000 till våren. Tycker om gixxern, men när man kör under 120 (ganska ofta för min del) så orkar inte fartvinden trycka upp en tillräckligt, så man har hela tiden så mycket tyngd på armarna.
Skulle vara trevligt att kunna köra mera än 300km per dag utan att bli helt slut i armarna.

Får man fråga längden på dig?:)

181cm, 78kg ... 75 mil+ på en dag inga problem. 70-160km/h+ funkar fin finnt

Lam-Kaka skrev:
2601636 Får man fråga längden på dig?:)

181cm, 78kg ... 75 mil+ på en dag inga problem. 70-160km/h+ funkar fin finnt

ca 185cm, 75kg.
Det låter ju finfint! :tummenupp Bara att vänta till våren och åka och prova hos "min närmaste Aprilia återförsäljare"

Danlud skrev:
2603230 ca 185cm, 75kg.
Det låter ju finfint! :tummenupp Bara att vänta till våren och åka och prova hos "min närmaste Aprilia återförsäljare"

Eftersom millen är ganska hög m.m(gjord för lite längre personer) så tror jag det kommer funka kallas för dig!. Och eftersom det är en v-twin så funkar den också jätte bra att köra sakta med eftersom ljudet är så skönt även vid låga varv.

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back